حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
کدخبر : 557553

براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران، مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

ششم مرداد ماه سال جاری لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شده است اما هنوز این مهم در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد . هنوز خبر مشخصی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان منتشر نشده. دائمی شدن حقوق بازنشستگان نیز در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اخرین اظهاراتش گفته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ خواهد شد. در ادامه آخرین خبر از پرداخت حقوق بازنشستگان را می خوانید.

افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‎بگیر

براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران، مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

 وزیر کار با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: معوقات حقوق بازنشستگان در فروردین و اردیبهشت در ماه های تیر و مرداد به همراه حقوق آنان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش ۱۰ درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در اردیبهشت پرداخت شد.

به گفته خدامی، معوقه فروردین هم اعمال و همراه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز شد.

پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران، روز گذشته برگزار شد؛ یک مطالبه‌ی اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر شیر محمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

او در خصوص صدور احکام سال ۱۴۰۱ گفت: احکام ۱۰ درصد افزایش حقوق در اردیبهشت ماه صادر می‌شود. ولی در خصوص احکام همسان‌سازی بعلت نامعلوم بودن نحوه توزیع آن در بودجه، پاسخی داده نشد.

بازنشستگان کشوری خواستار روشن شدن نحوه‌ی همسان‌سازی و زمان صدور احکام آن هستند و می‌گویند باید همسان‌سازی از ماه ابتدای سال اجرا شده و بنابراین مابه‌التفاوت به بازنشستگان پرداخت شود.

افزایش حقوق  بازنشستگان در دولت بررسی شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت، درباره ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از روز گذشته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد. برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به این سامانه مراجعه کردند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تا این حد به تاخیر افتاده است؟ و آن‌ها به این مسئله معترض هستند تصریح کرد: فرمایش شما و توقع بازنشستگان صددرصد درست است و همه ما با اقشاری از بازنشستگان در ارتباط هستیم که پیش از این منتظر نتیجه بودند، اما به جهت دیر ابلاغ شدن قانون بودجه، مطلع هستید در هفته‌های اول فروردین تازه قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد و اختلاف نظری  وجود داشت اول باید در کمسیسیون تخصصی مطرح می‌شد تا به جلسه هیات دولت برسد امیدواریم به زودی در صحن دولت نیز درباره آن تصمیم‌گیری شود.

حقوق بازنشستگان

زمان واریز حقوق خرداد بازنشستگان کشوری 

بر اساس اخبار منتشر شده واریز حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان ۳۱ خرداد انجام می شود و البته این واریز بر اساس حروف الفبا نیز نخواهد بود.

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ۱۰ درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر روز دوشنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال کمتر باشد.

افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟ 

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

چالش افزایش حقوق بازنشستگان

در جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بیمه‌ای، درباره روش افزایش حقوق بازنشستگان بحث شده است. احسان خاندوزی در این مورد تصریح کرد: یکی از همین موارد، مساله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

باید توجه داشت که در ایران و در صندوق بازنشستگی کشوری یک قانون کلی درباره تعدیل مستمری وجود دارد و آن توجه به شاخص هزینه زندگی است و با جود این رویه اجرایی ثابتی برای افزایش حقوق بازنشستگی وجود ندارد. برای مثال در سال ۱۳۸۰ افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت به‌عنوان مبنای تعدیل حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شد. در سال ۸۳ افزایش مستمری بر مبنای یک مبلغ ثابت و یک تغییر درصدی اعمال شد. در سال‌های بعد بار دیگر میزان افزایش مستمری به صورت درصدی اعلام شد.

در سال ۸۸ علاوه بر اعلام میزان افزایش درصدی حقوق بازنشستگی، حداقل حقوق بازنشستگان هم تعیین و اعلام شد. در سال ۹۵ افزایش حقوق بر مبنای سقف حقوق پرداختی انجام شد؛ به‌طوری‌که حقوق‌های کمتر، افزایش حقوق بیشتر و حقوق بیشتر افزایش حقوق کمتر داشتند. در سال ۹۹ نیز با تصویب متناسب‌سازی افزایش حقوق بازنشستگی بر مبنای افزایش دستمزد تعیین شد؛ به‌طوری‌که حقوق بازنشستگان به ۹۰درصد حقوق شاغل همتراز رسید. حال با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد، به نظر می‌رسد برای افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شده است. شاید مهم‌ترین مساله‌ای که درباره افزایش حقوق این قشر به صورت سال‌های گذشته وجود دارد، فشاری است که به بودجه کشور وارد می‌کند که احتمالا نتیجه‌ای جز استقراض دولت از بانک مرکزی و در نهایت تورم نخواهد داشت؛ اما باید دید دولت برای فرار فشار بودجه‌ای، می‌تواند راهکار دیگری پیدا کند؟

منبع: آخرین خبر

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | جزئیات افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • ناشناس

    چرا میگید ۵٧%در صورتیکه ١٠%اضافه کردید شارلاتان بازی هم بلدی میخواد.

  • ناشناس

    نه تنها خبر خوبی نیست بلکه بسیار خبر ناراحت کننده ای است و بی شرمی سازمان برنامه و دولت را نشان گر است لعنت بر هردوی آنها

  • ناشناس

    زیر پا نهادن قانون متاسفانه

  • ناشناس

    اونموقعیعنی سال ۹۰ که بنده ماهی ۸۰۰۰۰۰تومان حق بیمه میدادم چراکسی نگفت شماهمبه اندازه حداقلها حق بیمه بده عیب نداره ماهم خدایی داریم همه چیز بین ۵۰تا ۲۰۰درصد گران شده اون موقع ۱۰ درصد حقوق اضافه میشه والله شما ازدشمنان صهیونستم به این مملکت دشمنترید

  • ناشناس

    اگه خدایی هست بدبختی و فلاکت این حکومت دزد را میبینیم.فقط بیعرضگیهاشونو رو دوش ما بازنشستگان گذاشتند.وقتی حق بیمه میگرفتن چراازمابیشترگرفتن دولتی که مفهوم عدالت را نفهمه و ازروز اول کارنامش سیاهه انشالا اخرین دولت این حکومت دزدو فاسده

  • ناشناس

    حقیقتا مردم می گویند شارلاتان ده در صد دردی را دوا نمیکند از جیب تان که نمی دهید از حق بیمه خودمان اس ،این همه پول اختلاس می کنن ولی بما میاد دردتون میگیره ماملت از شما راضی نیستیم چون دروغگو هستید اضافه هم کنید بازنمی خواهیمتون

  • حمید

    مگه دارین صدقه میدید حقمونو باید بدهند مثلاً خبر خوش داری میدید احمق

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه هر کی که سفره ها رو جمع میکنه با این وضعیت و بچه مریض خانواده پر جمعیت چه خاکی بر سرمون بریزیم الهی از بچه هاشون بکشن نفرین همه ماها پشت خانو ادهاشون