پرسپولیس | پرسپولیس و تراکتور

قرارداد نامتعارف سرمربی پرسپولیس رکورد زد | رقم قرارداد نامتعارف گل‌محمدی در پرسپولیس چقدر است؟

قرارداد نامتعارف سرمربی پرسپولیس رکورد زد | رقم قرارداد نامتعارف گل‌محمدی در پرسپولیس چقدر است؟
کدخبر : 558443

درویش، مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی خبر از قرار داد سنگین گل محمدی داد.

پرسپولیس یکی از تیم های پرطرفدار در ایران است. پرسپولیس افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد. چندی  ارزش‌گذاری کارشناسی باشگاه‌ پرسپولیس، در هیئت واگذاری مصوب شد.تراکتور و پرسپولیس امروز(پنج‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند اما این دیدار به دلیل جنجال تماشاگران تراکتور نیمه‌کاره باقی ماند و داور در دقیقه ۷۲ و در ساعت ۲۰:۳۶ بازی را متوقف کرد.

درویش، مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه گفته می‌شود گل‌محمدی برای دو فصل قراردادی ۴۰ میلیاردی دارد و همین موضوع باعث شد تا این باشگاه با او ادامه همکاری دهد، گفت: رقم قرارداد اینقدر نیست، شاید کمی کمتر از این مقدار باشد ولی ماندن گل‌محمدی ربطی به رقم قرارداد ندارد، چراکه یحیی گفته بود حاضر است بدون دریافت هیچ مبلغی برود.

پس از مصاحبه درویش، باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مبلغ اعلام شده قرارداد سرمربی تیم در بازه زمانی سه ساله بود که دو سال از قرارداد آقای گل‌محمدی باقی مانده است.

کتکاری بازیکنان تراکتور و پرسپولیس در یادگار امام

یحیی گل‌محمدی که پیش از آغاز تقابل تیمش مقابل تراکتور مورد حمله هواداران پرشور تراکتور قرار گرفته بود و بطری‌ها و سنگهایی به سمت او و آنالیزور پرسپولیس پرتاب شد پس از نیمه کاره ماندن بازی با اسکورت کاپیتان تراکتور موفق به ترک ورزشگاه شد.

مهدی کیانی با نیروهای انتظامی به روی سکوها آمد تا یحیی گل‌محمدی را از جایگاه ویژه به داخل زمین برده تا بتواند ورزشگاه را ترک کند.

یحیی گل محمدی با مشایعت ویژه نیروهای انتظامی و مهدی کیانی در حالی که کلاه مخصوص نیروی انتظامی را برای محافظت از خود بر سر داشت، زیر باران اشیای مختلف موفق شد جایگاه ویژه را ترک کند.

در فیلمهایی که از ورزشگاه یادگار امام(ره) به تهران مخابره شده، کاملا مشخص است که یحیی گل‌محمدی چقدر شانس آورده که بدون مصدومیت توانسته از آن وضعیت خارج شود.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور در دقیقه 70 به دلیل پرتاب سنگ و اشیا مختلف به داخل زمین از سوی داور مسابقه نیمه تمام ماند و کمیته انضباطی باید درباره آن تصمیم گیری کند.

براساس ماده ۱۳ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، اگر داور مسابقه‌ای بنا به دلایل قهری پیش از پایان زمان قانونی بازی را متوقف کند، داور با همکاری مسئولان برگزاری مسابقه باید مانند بندهای ۱، ۲ و ۳ ماده ۱۲ عمل شود. در ماده ۱۲ گفته شده، بازی به مدت ۳۰ دقیقه تعلیق می‌شود تا شرایط به اندازه کافی برای شروع مسابقه مناسب شود. حال اگر با در نظر گرفتن یک تعلیق ۳۰ دقیقه‌ای امکان آغاز بازی فراهم نشود، ۳۰ دقیقه تعلیق دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

در نهایت در صورتی که بعد از پایان زمان انتظار دوم در بند ۲ و نبودن امکان برگزاری مسابقه، سازمان لیگ در خصوص شروع مجدد یا لغو مسابقه تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

هم‌چنین براساس بند ۲ ماده ۱۳، در صورتی که یک مسابقه در هر زمان از بازی توسط داور ناتمام رها (تعلیق) شود، مسابقه روز بعد از همان دقیقه (تعلیق شده) با شرایط موجود زمان توقف مسابقه (احتساب گل‌های به ثمر رسیده)، دریافت اخطار (کارت زرد)، اخراج (کارت قرمز) بازیکنان و دیگر اعضای تیم و هم‌چنین با همان لیست اسامی بازیکنان و دیگر کادر فنی ادامه پیدا می‌کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در بند ۷ ماده ۱۳ آمده است که امکان درخواست تجدید نظرخواهی تیم‌ها از تصمیمات اتخاذ شده در ماده ۱۲ و ۱۳ وجود ندارد و تصمیمات هیات برگزاری نهایی است.

به همین دلیل اگر سازمان لیگ فوتبال این بازی را نیمه کاره در نظر بگیرد و اقدام به ادامه یا برگزاری دوباره دیدار تراکتور و پرسپولیس نکند، براساس بند ۵ ماده ۱۳ آیین نامه مسابقات و ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد.

پرسپولیس

براساس ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، اگر به علت رفتار (اعم از فعل یا ترک فعل) یک تیم یا رفتاری که یک باشگاه (تیم) مسئولان آن شناخته شود (به استثنای قوای قاهره)، یک مسابقه برگزار نشود یا نیمه تمام بماند، باشگاهی (تیمی) که مسئول شناخته شود توسط کمیته انضباطی ۳ بر صفر بازنده اعلام و ضمنا به پرداخت حداقل ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به علاوه کلیه خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محکوم می‌شود. کمیته انضباطی باید ظرف مدت یک هفته به موضوع رسیدگی و مبادرت به صدور رای کند.

در این مورد باید دید که جنجال تماشاگران تراکتور در یادگار امام جزو قوای قاهره یا به عبارت ساده‌تر، مواردی که از اختیار و کنترل باشگاه تراکتور بوده، در نظر گرفته می‌شود یا خیر. البته این امکان هم برای پرسپولیسی‌ها وجود دارد که با توجه به شروع جنجال اصلی از پرتاب اشیاء داخل زمین به سمت تماشاگران تراکتور توسط امید عالیشاه، وی مقصر شناخته شود.

حسین زرگر کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اینکه قانون درباره این بازی و اتفاقات رخ‌داده آن چه می‌گوید، اظهار داشت: در چنین شرایطی اگر بازی به صورت قطعی نیمه‌کاره بماند همه چیز بستگی به گزارش داور بازی خواهد داشت. پرونده این بازی به کمیته انضباطی خواهد رفت اما تصمیم‌گیری درباره آن به گزارش داور بازی و گزارش ناظر بازی بستگی دارد. گزارش عوامل اجرایی که تصمیم‌گیرنده هستند، وضعیت این بازی را روشن خواهد کرد.

ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری، تیاگو فریرا، عبدالله ناصری، عبدالله حسینی، محمد آقاجان‌پور، محمد مسلمی‌پور، مهدی کیانی، شاهین ثاقبی، سامان نریمان‌جهان، پیمان بابایی، محمد عبا‌س‌زاده

پرسپولیس

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، حامد پاکدل، شرزود تمیروف

کارت زرد: 

پرسپولیس: میلاد سرلک  (45)

کارت قرمز: 

تراکتور: محمد مسلی‌پور(۶۰)

پرسپولیس: حامد پاکدل(۶۰)

لحظات حساس پرسپولیس: 

دقیقه ۱۹:  خطر جدی روی دروازه اخباری با پاس در عمق ترابی و حرکت پاکدل همراه شد که ضربه این بازیکن بعد از برخورد به مدافع تراکتور، به راحتی برگشت داده شد.

دقیقه 24: محمد عباس زاده قصد داشت با ضربه سر دروازه لک را به خطر بیندازد که این موقعیت با اختلاف راهی بیرون شد.

دقیقه 28: در شرایطی که ترابی قصد داشت سومین کرنر پرسپولیس در این بازی را ارسال کند، پرتاب بطری و سنگ، ضمن مصدوم کردن این بازی، آن را با برای دقایقی متوقف کرد. در ادامه با درخواست کیانی کاپیتان تراکتور، سرخ‌ها موفق شدند ضربه خود را ارسال کنند.

دقیقه 34: ضربه ایستگاهی برای تراکتور پشت محوطه با خطای سرلک روی پیمان بابایی. این ضربه توسط بابابی با حرکت تمرین شده کیانی نواخته شد که با اختلاف کمی از کنار دروازه لک راهی اوت شد.

دقیقه 45: میلاد سرلک بابت اعتراض به داور نسبت به عدم اعلام خطا روی او با کارت زرد مهدوی همراه شد.

دقیق 1+45: شرزود تمیروف قصد داشت از میانه میدان دروازه اخباری را باز کند که توپش با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 68: ارسال کرنر توسط تراکتور با ضربه ضربه بابایی با اختلاف کمی از بالای دروازه حامد لک راهی اوت شد.

قرارداد نامتعارف سرمربی پرسپولیس رکورد زد | رقم قرارداد نامتعارف گل‌محمدی در پرسپولیس چقدر است؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: