قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

زور مردم به قیمت مرغ نرسید | قیمت مرغ امروز ۱ تیر ماه ۱۴۰۱

زور مردم به قیمت مرغ نرسید | قیمت مرغ امروز 1 تیر ماه 1401
کدخبر : 558824

مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که حدود یک هفته پیش قیمت آن در بازه ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. حدود ۳۶ پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

قیمت مرغ

زور مردم به قیمت مرغ نرسید

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان رسیده است. این در حالیست که حدود یک هفته پیش قیمت آن در بازه ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بود.

 مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران  در این باره گفت: قیمت مرغ از ابتدای هفته افزایش یافته و به کیلویی حدود ۵۵ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مرغ به اندازه نیاز وجود دارد و هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با وجود این افزایش قیمت اما هنوز مرغ به قیمت مصوب آن یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نرسیده و حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کمتر است و باید به قیمت مصوب برسد.

مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) ۵۵,۵۰۰

ران مرغ بدون پوست، بدون دنبالچه چربی سر ساق ۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست، بدون استخوان ۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق ۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال ۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو ۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست، بدون دنبالچه شش، گردن، بال ۷۰,۰۰۰

فیله مرغ ۹۹,۷۰۰

 

عرضه مرغ نیمایی از هفته جاری

در حالی که قرار بود از شنبه هفته جاری مرغ نیمایی وارد بازار شود، اما خبری از این اتفاق نشد. بر این اساس مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران در گفتگو با تجارت‌نیوز زمان عرضه مرغ نیمایی را اعلام کرد.

حبیب‌ اسدا…نژاد تشریح کرد: جوجه‌ریزی بعد از ۲۱ اردیبهشت‌ماه با ارز نیمایی صورت گرفت. بنابراین مرغ زنده و گوشت مرغی که از یک هفته دیگر وارد بازار می‌شود، با ارز نیمایی باید محاسبه شود.

هر کیلو مرغ تنظیم بازاری که تا روز شنبه کیلویی ۴۱.۵۹۰ تومان به فروش می‌رسید از روز دوشنبه با ۶.۳۰۰ تومان افزایش به کیلویی ۴۷.۸۹۰ تومان رسید.

در هفته‌های اخیر قیمت دولتی مرغ در میادین تغییراتی در حدود ۷ هزار تومان را تجربه کرده و بین کیلویی ۴۰ تا ۴۷ هزار تومان نوسان داشته است.

بر اساس این گزارش تغییر قیمت تنها مربوط به مرغ تنظیم بازاری بوده و بسته‌بندی‌ها همچنان با قیمت‌های پیشین عرضه می‌شوند.

قیمت مرغ

مرغ‌ فروشی‌های خالی از مشتری

مشاهدات میدانی از بازار مرغ‌فروشان نشان می‌دهد که بیشتر مغازه‌های مرغ‌فروشی خالی از مشتری مانده‌اند. معدود مشتری‌ها هم خرید خود را نهایتا به یک تا دو مرغ خلاصه می‌کنند.

در خیابان شهرستانی تهران که بورس مرغ‌فروشان است، کمتر کسی را می‌توان دید که در دستانش کیسه‌ای از مرغ و گوشت باشد. آن‌هایی هم که از مغازه‌داران قیمت را می‌پرسند با اخم و ناراحتی از مغازه خارج می‌شوند.

در دل بازار هم اختلاف حداقل ۱۱ هزار تومانی مرغ به چشم می‌خورد. در خیابان شهرستانی، هر کیلو مرغ بین ۴۵ هزار تا ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود. اما در نقاط جنوبی‌تر تهران یا برخی شهرستان‌ها مغازه‌داران برای اینکه مجبور به دور ریختن بار نشوند، مرغ را تا ۳۷ هزار تومان هم عرضه می‌کنند. این قیمت مورد تائید رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی است.

کی از مرغ‌فروش‌های حاضر در خیابان امام حسین با گلایه نسبت به وضعیت موجود می‌گوید: «مردم دیگه مثل قبل توان خرید مرغ ندارند. قبلا مردم حتی مرغ شش ماه خودشون رو تو یه خرید انجام می‌دادند، اما الان چند تا دونه بیشتر مرغ نمی‌خرند. تا همین چند ماه پیش مردم به جای گوشت از مرغ استفاده می‌کردند، اما الان مرغ هم از سفره‌های مردم پَر کشیده».

قیمت مرغ امروز چهارشنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۱

قیمت مرغ گرم در 27 خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت‌ها به تومان است (تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

83,600

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

90,200

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

99,700

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

99,700

فیله مرغ 

125,200

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

91,700

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

74,100

شنیتسل سینه مرغ

115,800

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

35,200

قیمت مرغ

خرید مرغ توسط رستوران‌ها یک‌چهارم شد

مرغ‌فروش دیگری عنوان می‌کند: «مرغ به حدی گرون شده که حتی رستوران‌ها هم مثل قبل از ما مرغ نمی‌خرند. چون مشتری اون‌ها هم خیلی کم شده».

کاسب دیگری شرایط را این‌گونه توضیح می‌دهد: «برخی از رستوران‌‌ها روزانه بالای ۱۰۰ تا مرغ از ما می‌خریدند؛ اما الان این تعداد به روزی ۲۵ تا کاهش پیدا کرده.».

قیمت مرغ

قیمت مرغ و گوشت توان خرید مردم را به حداقل رساند

از مرغ‌فروش دیگری در خصوص کمبود یا مازاد مرغ در بازار پرسیدیم؛ او این‌گونه پاسخ داد: «در تأمین مرغ مشکلی وجود نداره. اما استقبال از سمت مردم با وجود اینکه قیمت مرغ کاهش داشته، خیلی کم شده. حتی گاهی مجبور می‌شیم بار مونده رو دورریز کنیم. هیچ‌وقت به این اندازه دورریز نداشتیم.»

فروشنده دیگری که شاهد این گفتگو بود، موضوع را تایید می‌کند. او می‌گوید: «وضعیت در بازار گوشت، بدتر از مرغ شده. بعضی از مردم حتی هر چند ماه یکبار هم یک کیلو گوشت نمی‌خرند.»

او می‌افزاید: «تا همین چند ماه پیش بعضی از مردم توانایی خرید یه راسته گوشت گوسفندی داشتند، اما الان نهایت بتونند دو یا سه کیلو گوشت بخرند. حتی همین اندازه خرید گوشت هم برای آنها سخت است و مجبورند از سایر خریدها بزنند.»

مرغ‌فروش دیگری واقع در خیابان پیروزی از دولت می‌خواهد که مردم و تولیدکنندگان را تحت حمایت قرار دهد. او البته این را هم می‌افزاید که نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ کاهش یابد، اما با حمایت دولت شاید وضعیت بازار بهبود یابد.

زور مردم به قیمت مرغ نرسید | قیمت مرغ امروز ۱ تیر ماه ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • حسام

    وقتی مرغ فروشیها مبینن مردم نمیخرند مجبورنیسن قیمت بالا ببرن قیمت بیاریدپایین هم بشه بخری هم خودتون ضرر نکنید این چه کاریه هی قیمت بالا میبرید

  • ناشناس

    وااااالا شما مسعولین خیییییییلی خودتون ول کردین بابا پیش خودتون چی فکر میکنید دیگه دست بر دارین بر سر این مردم گدا و گرسنه ملت ایران الهی خیر از زندگیتون نبینید ک ایییییییییین قدررررررر خون ب دل مردم نکنید

  • ناشناس

    چرا دروغ میگید من مرغ دیروز خریدم کیلو ۶۰ هزار تومان

  • ناشناس

    واقعا اف بر شما که اینجوری وطن فروشی‌می کنین ؛ وگره ای از کارهه این ملت باز نمی کنید ؛ شما ایرانی نیستین ؛ شما دشمنه ملت هستین ؛ به ایات قران از وقتی که مرغ وگوشت گرون شده ما یک کیلو هم نتونستیم بخریم ؛ بی وجدانها ؛