اخبار حوادث | اخبار حوادث مهم | اخبار حوادث روزانه | اخبار حوادث استان ها

اخبار حوادث | آتش سوزی هولناک و مرگبار در ایران | آتش سوزی خونین در مجیدیه تهران

اخبار حوادث | آتش سوزی هولناک و مرگبار در ایران | آتش سوزی خونین در مجیدیه تهران
کدخبر : 559325

در پی یک آتش سوزی هولناک و و مرگبار در یک مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران، یک نفر کشته و 6 نفر مصدوم شدند.

اخبار حوادث از آتش سوزی یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران خبر می دهد. اخبار حوادث از این حادثه تا کنون ۱ نفر کشته و ۶ نفر دیگر مصدوم شده اند. اخبار حوادث در مورد آتش سوزی اخبار زیادی را منتشر می کند. اخبار حوادث برای اطلاع رسانی مردم از محیط پیرامون خود خبر می دهد. اخبار حوادث روزانه را از دست ندهید زیار ممکن است درس عبرتی باشد برای جلوگیری از حوادث مشابه.

به گزارش شماواقتصاد؛ حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران یک کشته و ۶ مصدوم برجا گذاشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایرنا، گفت: ساعت ٢٠:١١ امشب این حادثه آتش‌سوزی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه ١٢۵ اعلام و بی درنگ ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

اخبار حوادث

سید جلال ملکی افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با ۶ بلوک بود که مجموعا ١٢٠ واحد در آن قرار داشت، این مجتمع مسکونی دارای چندین در ورودی بود و در پارکینگ آن نیز چندین دستگاه خودرو پارک شده بود.

به گفته وی، دو خودرو در پارکینگ دچار آتش‌سوزی شده و کاملا شعله‌ور بود و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود، دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود.

ملکی با بیان اینکه زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود، گفت: بیش از ١٠٠ نفر نیز در نقاط مختلف این مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند.

آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و یک گروه از آنان با استفاده از نردبا هیدرولیکی و وارد طبقات ساختمان شده و عملیات نجات را آغاز کردند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد دود و حرارت عملیات آغاز شد و آتش‌نشانان حتی در واحدهایی که در بسته‌ای داشت نیز تا آن جا که امکانپذیر بود جست و جو کردند که در این مدت دهها نفر از داخل ساختمان نجات داده شدند که در میان آنها از کودک ۶ ماهه تا فردی ٨٠ ساله نیزحضور داشت.

به گفته ملکی، در این بین افرادی نیز حضور داشتند که بیمار بودند و برای جا به جا شدن نیاز به کمک داشتند که البته سه نفر با وضعیت وخیم خارج و به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: به تایید عوامل اورژانس یک مرد حدود ۶۵ ساله به دلیل شدت جراحات جان باخت و دو فرد دیگر علایم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده شدند.

اخبار حوادث

حادثه حریق مجتمع مسکونی مجیدیه شمالی ۶ مصدوم داشت

از سوی دیگر، رییس مرکز اورژانس تهران از مصدومیت و انتقال ۶ نفر به مراکز درمانی در حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی در مجیدیه شمالی خبر داد.

یحیی صالح طبری شامگاه سه شنبه درباره مصدومان این حریق، گفت: ۴ مصدوم به بیمارستان شهید مطهری یک مصدوم به بیمارستان نداجا ارتش و یک مصدوم نیز به بیمارستان امام حسین منتقل شده‌اند و برای انتقال مصدومان این حادثه ۶ آمبولانس و ۳ موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

اخبار حوادث

آتش سوزی

آتش‌سوزی یا حریق یکی از قدیمی‌ترین بلایایی است که می‌تواند در زمانی کوتاه، دارایی و سلامتی افراد را به خطر اندازد. بنا به تعریف حریق عبارتست از سوختن مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و در لحظه وقوع از کنترل خارج شده که معمولاً با دود و حرارت و نور توأم است. آتش‌سوزی عبارت از آتشی است که از یک منبع حرارتی در لحظه وقوع کنترل ناپذیر (حادثه) سرچشمه گرفته، یا منبع حرارتی معین کنترل شده‌ای را ترک کرده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یافته باشد.

انواع آتش‌سوزی

آتش کامل

آتش‌سوزی بر اساس نوع سرچشمه و نوع مواد سوختی به پنج گروه (بر اساس استاندارد آمریکاNFPA) و شش گروه (بر اساس استاندارد انگلستانBS) تقسیم می‌گردد.

گروه A

شامل حریق مواد خشک (مواد جامدی که پس از سوختن خاکستر دارند) مانند چوب، کاغذ، پارچه، و موارد مشابه است

گروه B

شامل حریق مواد مایع مانند نفت، بنزین، الکل، گازوئیل و سایر سوختهای مایع است.

گروه C

شامل حریق‌هایی که الکتریسیته به عنوان عامل بوجود آورنده در آن‌ها دخیل بوده یا تحت اثر الکتریسیته قرار دارد. این حریق خود می‌تواند حریقهایی از انواع دیگر را به وجود آورد.

گروه D

شامل حریق فلزات قابل اشتعال نظیر سدیم، پتاسیم، منیزیم و ... است.

گروه K

اخبار حوادث

شامل حریق های آشپزخانه ای نظیر روغن های آشپزی و ... می باشد. (بر اساس استاندارد آمریکا)

این دسته‌بندی در استاندارد اروپایی دارای یک تفاوت اساسی است، آنهم جدا کردن مایعات از گازهای اشتعال‌پذیر می‌باشد. به این ترتیب در استاندارد اروپایی کلاس A و B مشابه استاندارد آمریکایی بوده و استاندارد C مربوط به گازهای اشتعال پذیر می‌شود. در این صورت کلاس حریق الکتریکی E نامگذاری شد. کلاس فلزات آتش گیر D نیز یکسان بوده و کلاسk در استانداردهای اروپایی F نامیده می‌شود.

نیم‌سوز شدن

سوختن به شکل «نیم‌سوز» شدن (آذرکافت)، زغال شدن، خاکستر شدن که همگی در «شعله‌ور نشدن آتش» وجه مشترک دارند در بسیاری کشورها از دید قانونی و طبق تعریف علمی آن آتش‌سوزی محسوب نمی‌شوند. به عنوان مثال بخشی از آتش‌سوزی‌های دارای منشأ جریان برق (مثلاً اتصالی سیم‌ها)، بخصوص سوختن خودرو، رایانه، ترانسفورماتور یا تلویزیون و غیره… به شکل نیم سوز شدن سیم‌های برق آغاز شده و با کمک جریان مناسب هوا (باد) می‌توانند شعله‌ور شوند (آتش‌سوزی حقیقی). به همین خاطر اگر سوختن همراه با شعله‌ور شدن آتش نباشد، بیمه‌های سوانح آتش‌سوزی اکثراً و طبق قرارداد از پرداخت خسارت، بخصوص در رابطه با سوختن خودروها، خودداری می‌کنند. ارتقاء و تبدیل هدف‌مند حالت نیم‌سوزی به آتش شعله‌ور، آتش‌افروزی محسوب می‌شود و جرم است.

اخبار حوادث

خسارات آتش سوزی

آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد. گاه آتش‌سوزی، با سایر حوادث طبیعی مثل زلزله همراه بوده یا بلافاصله پس از آن‌ها رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.

طبق نتایج تحقیقات اتحادیه بیمه‌های آلمان (VdS)، در بسیاری موارد عملیات اطفاء حریق به وسیلهٔ آب یا کف‌های ویژه، در مقایسه با خود آتش‌سوزی، صدمات بیشتری ایجاد می‌کند.

آتش‌سوزی‌های معروف تاریخ

آتش‌افروزی در تخت‌جمشید به دست اسکندر

آتش‌سوزی بزرگ لندن

آتش‌سوزی سینما رکس

آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو

آتش سوزی برج گرنفل در لندن

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: