کوه | کوه اعجاب انگیر | کوه عجیب | کوه پردیس

ببینید | این کوه عجیب سرطان و ایدز را درمان می کند! | معجزه خدا در دل ایران

ببینید | این کوه عجیب سرطان و ایدز را درمان می کند! | معجزه خدا در دل ایران
کدخبر : 559476

کوهی باستانی در استان بوشهر به نام کوهی که سرطان و ایدز را درمان می کند شناخته شده است.

به گزارش شماواقتصاد؛ کوه اعجاب انگیز سرطان را درمان می کند. این کوه عجیب قادر است بیماری شما را التیام ببخشد. این کوه عجیب در استان بوشهر قرار دارد. کوه شفابخش سرطان و ایدز را که دو نوع بیماری تقریباً غیرقابل درمان هستند را درمان می کند.

پردیس نام کوهی باستانی در استان بوشهر و در نزدیکی شهر جم است و گفته می شود که قله ی این کوه نزدیک ترین نقطه ی زمین به خورشید است. یکی از اصلی ترین ویژگی های کوه ضدر ایدز در ایران خاصیت مغناطیسی بالای آن است به طوری که اگر با ماشین به این منطقه بروید و در فاصله ی ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه توقف کنید و ترمز دستی ماشین را بخوابانید می بینید که خود ماشین خود به خود به سمت کوه حرکت می کند! نکته ای که باید بدانید این است که تا حالا این خاصیت باعث به وجود دردسرهای زیادی شده است چرا که راننده های زیادی با کوه تصادف کرده اند.

درمان ایدز با این کوه

اما در این میان یکی از خواصی که این کوه دارد و بیش از اندازه باعث شهرت و بر سر زبان افتان نام کوه پردیس شده است خاصیت ضد ایدز بودن آن است به طوری که به این کوه لقب کوه ضد ایدز در ایران را داده اند. در واقع گفته می شودکه این کوه به خاطر نزدیکی ای که به خورشید دارد می تواند به درمان افرادی که ایدز دارند کمک کند چرا که امکان رشد ویروس های اچ آی وی که همان ویروس ایدز است در چنین شرایطی صفر است.

کوه

جالب است بداید که حالا متخصصان بریتانیایی هم وارد عمل شده اند و در مقاله ای که در روزنامه ی مشهور تایمز چاپ شده است از سازمان ملل خواسته اند تا اسم این کوه را کوه ضد ایدز ANTI HIV MOUNTAIN بگذارد. فوق تخصص این تیم پزشکی که رییس موسسه ی گفته شده هم هست و Tim Hopkins نام دارد و مدرک فوق تخصص از رشته ی ایمونولوژی و ویروس شناسی دارد نظر جالب توجهی داده است. او درخواست کرده تا یک شهرک درمانی در این منطقه ساخته شود تا افرادی که مبتلا به ایدز هستند در آن جا اسکان داده بشوند تا بیماری شا ظرف مدت ۱۸ ماه کاملا خوب شود.

کوهی در ایران که سرطان را درمان می کند

اما کوه ضد ایدز در ایران فقط این خاصیت را ندارد  و یکی دیگر از خواصی که برای این کوه هست این است که به خاطر بالا بودن میدان مغناطیسی در آن  به قدری است تا سلول های سرطانی را از بین ببرد و به همین خاطر هم پزشکان توصیه می کنند تا افرادی که دچار سرطان هستند در این کوه به کوهنوردی بپردازند.

علاوه بر این در این منطقه نوعی پوشش گیاهی می روید که در واقع خار گرمسیری منحصر بفردی است و این خار خواص بسیار زیاد دارویی دارد به طور مثال عسلی که دراین منطقه حاصل می شود توسط کارخانه ای بزرگ داروسازی در دنیا پیش خرید می شود.

کوه

جالب این که بدانید این عسل، یکی از ترکیبات دارویی به نام ادویل را در خود دارد که از آن برای ساخت قرص های ناراحتی اعصاب استفاده می شود به طوری که یکی از بهترین قرص هایی که برای دردهای میگرنی استفاده می شود از همین عسل تهیه می شود.

در این منطقه همچنین نوعی خرما تولید می شود که به آن خصه می گویند. این نوع خرما به اندازه ای شیره دارد که گفته می شود از یک کاسه ی آن می توان در ۳ ساعت یک ظرف شیره تهیه کرد. از این نوع خرما برای ساخت قندهای رژیمی بیماران استفاده می شود.

یکی دیگر از نکات جالبی که درباره ی منطقه ی کوه ضد ایدز در ایران وجود دارد رویش درخت زیتون آن است اما نه یک درخت زیتون معمولی. این درخت در بین شهرستان جم تا روستای چاهه می روید و نکته ی بسیار عجیب آن آب و هوایی است که این درخت در آن می روید که تقریبا در هر جای دیگری غیر ممکن است. گفته می شود که روستای چاهه قدمتی بسیار طولانی دارد به طوری که سندهایی به دست آمده که طبق آن ظاهرا غار نشینی در این منطقه به اثبات رسیده است.

از دیگر عجایبی که درباره ی کوه ضد ایدز در ایران باید به آن اشاره کرد وجود کوهی از آب خنک و سالم در آن است! شاید وجود چنین معدنی به تنهایی سوال برانگیز و تعجب آور نباشد ولی قطعا وقتی بشنویم چنین معدنی در عسلویه است، خیلی عجیب خواهد بود. وجود چنین علائم و نشانه هایی باعث شده تا این کوه در جم برای اهالی روستای چاهه و جم بسیار مهم و مقدس باشد و همیشه برایشان محترم باشد.

کوه

تا مدتی پیش اگر که می خواستید به این منطقه بروید چندان راحت نبود چرا که راه دسترسی و مسیر سختی داشت ولی امروزه جاده ای در این منطقه به نام جاده ی فیروز آباد به عسلویه افتتاح شده است که باعث شده تا مسیر دسترسی راحت تری داشته باشد. جالب است بدانید که امروزه جم که یک شهر کوچک است دارای فرودگاه هم هست و پروازها به طور منظم هفته ای یک بار به مقصد این شهر انجام می شود. این راحت بودن باعث می شود تا در صورتی که بخواهید از کوه ضد ایدز در ایران این اجاذبه ی اعجاب انگیز دیدن کنید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

تحقیقات یک باستان شناس در مورد کوه پردیس

«بدیعه دشتی» یک باستان شناس و پژوهشگر ایرانی مقیم انگلیس است. بدیعه دشتی که اصالتا جنوبی بوده و نام خانوادگی‌اش هم برگرفته از نام دشتستان است، چندین سال قبل در مورد کوه پدری تحقیقات گسترده‌ای را انجام داد و ادعاهای جالبی نیز در مورد این کوه مطرح کرد.

به‌عنوان نمونه، او ادعا کرد که آغاز تمدن بشریت و پیدایش زمین در همین منطقه‌ای که کوه پدری در آن واقع است، شکل گرفته است. وی همچنین این نظریه را مطرح کرد که تپه‌های قدیمی که در کنار این کوه وجود دارند، متعلق به دوره جمشید است و همچنین غاری که در نزدیکی کوه قرار دارد را به‌عنوان اولین خانه دنیا نامید.

کوه

در یکی از شاخص‌ترین نظریاتی که وی مطرح کرده است، این قضیه بیان می‌شود که کوه پدری همان جام جهان نمای جمشید است به این معنی که در آن زمان از این کوه و منطقه اطراف آن به‌عنوان یک آیینه برای دیدن سپاه دشمن استفاده می‌شده است.

به راستی تایید یا رد کردن این نظریه‌ها کار راحتی نیست ولی در مورد همین نظریه اخیر می‌توان استدلال‌هایی را از جانب دشتی مطرح کرد که شاید دلیلی بر صحت آن باشد.

وی بیان کرد که اولا این منطقه دارای معادن متعدد جیوه و شیشه است و گیاهانی مانند کتیرا نیز در آن می رویند که هرکدام از این موارد مطرح شده می‌توانند برای ساخت آیینه استفاده شوند. از طرفی دیگر، در بالای کوه در چندین نقطه و تحت زاویه‌های خاصی، دیوارهای سنگی صیقل داده شده‌ای به چشم می‌خورند که گویا مردم قدیم جم به آن‌ها چرم آیینه می‌گفته‌اند. این دو موضوع می‌تواند صحت ادعای جام جم بودن کوه پدری را تقویت کند. ولی همان گونه که اشاره کردیم، رد کردن یا تایید کردن ادعاهای بدیعه دشتی نیازمند تحقیق بیشتری از جانب متخصصین علوم مربوطه است.

اگر شما خوانندگان گرامی نیز دلایل مستندی مبنی بر درستی یا نادرستی هرکدام از ادعاهای بررسی شده در این مقاله دارید، لطفا در قسمت نظرات مربوط به همین مقاله، ما و خوانندگان دیگر سایت را از دلایل خود مطلع کنید.

در پایان باید این نکته را بیان کنیم که کوه پدری یا کوه پردیس قطعا یک کوه خاص است حتی با این وجود که یک سری از ادعاهای مطرح شده در مورد آن ممکن است بر هیچ اساس منطقی استوار نباشد. این کوه در منطقه‌ای با آب و هوای مطلوب و پوشش گیاهی زیبا قرار گرفته است. همچنین اهمیت این منطقه به‌دلیل قرارگیری شرکت‌های نفت و گاز نیز زیاد است. اگر روزی به شهر جم و مناطق اطراف آن سفر کردید، علاوه بر امتحان کردن خرما و همچنین صیفی جات جم، سفری نیز به‌سمت کوه پدری داشته باشید. دقایقی به آن خیره شوید و به تمام صحبت‌های جالبی که در مورد آن می‌شود، فکر کنید!

کوه

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: