سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سهامداران عدالت

مژده فوق العاده از واریز میلیونی سود سهام عدالت | زمان تغییر بزرگ سهام عدالت رسید

مژده فوق العاده از واریز میلیونی سود سهام عدالت | زمان تغییر بزرگ سهام عدالت رسید
کدخبر : 559491

سود سهام عدالت به ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای جاماندگان سود سهام عدالت واریز می شود.

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، ارزش سهام عدالت وارد روند نزولی شد.

مژده فوق العاده از  واریز میلیونی سود سهام عدالت 

سال گذشته سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ واریز شد. اما برخی از افراد به دلیل مشکلات حسابی که داشتند نتوانستند این سود را دریافت کنند و حالا قرار است این سود اواخر تیر ماه واریز شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اما سود سهام جاماندگان سال ۹۸ هم هنوز واریز نشده است. مبلغ سود سهام این گروه برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس سود سهام عدالت یک میلیونی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خانوار چهار نفره، ۸۰۰ هزار تومان است.

با این حساب، اگر فردی سود سهام عدالت سال ۹۸ را هم دریافت نکرده باشد، تیرماه هم سود ۵۵۰ هزار تومانی سال ۹۹ را دریافت می‌کند و هم سود ۲۰۰ هزار تومانی سال ۹۸ را. یعنی مجموعا ۷۵۰ هزار تومان.

این اعداد برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر می‌شود و افراد می‌توانند منتظر سود سهام عدالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. یعنی مجموع سود دو سال گذشته.

سهام عدالت

مژده از ثبت نام سهام عدالت جا نمانید

محمود حسنلو افزود: تاکنون دو مرحله پرداخت به کسانی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند، انجام شده است، به نحوی در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، که از دلایل آن، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت بوده که موجب شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است، امیدواریم این سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند، تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آن‌ها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کند.

بشتابید واریز مرحله دوم سود سهام عدالت 

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دیروز سود جاماندگان سهام عدالت برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ واریز شد.

▫️شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که بیش از دو میلیون از دارندگان سهام عدالت به علت نداشتن شماره شبای معتبر سود سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

▪️بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند، مبلغی معادل ۵۳۲ هزار تومان واریز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه‌های اجرایی داشتیم بر عمل به مرّ قانون مجلس یعنی واریز سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی به حساب سهامداران تاکید شد که در حال حاضر بخشی از این موضوع اجرایی شده است.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه سودهای رسوب شده شرکت‌های بورسی  به حساب سهامداران واریز می‌شود، گفت: در جلسات مستمر و متعددی که با نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این بخش داشتیم، بر عمل به مرّ قانون تاکید شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: هر عددی که به عنوان سود به افراد اختصاص پیدا می‌کند، از یک سو طبق قانون تجارت نباید در شرکت بورسی بماند و از سوی دیگر نیز منابع نباید قبل از اینکه به دست افراد برسد، در سازمان بورس بلوکه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: هرچند براساس گزارش‌های ارائه شده بخشی از این موضوع اجرایی شده اما اجرای آن هنوز کامل نیست و باید اقدامات لازم برای اجرای صددرصدی آن انجام شود.

فقط  بگین کِی ثبت می‌کنید؟

بعضی از پیام‌های ثبت شده مخاطبان تجارت‌نیوز به افرادی تعلق دارند که هنوز سهام عدالت ندارند و توقعشان از دولت این است که شرایط برخورداری از سهام عدالت برای آنها فراهم شود.

-«سرپرست خانواده هستم فقط من سهام دارم بچه هام ندارند میشه برا بچه هام بگیرم تعلق پیدا میکنه ممنون میشم بگید کی ثبت نام هستش».

-«ما هم بازنشسته هستیم هم یارانه مون قطع کردن هم سهام نداریم با حقوق ۳۶۰۰ با مرد مریض و این همه گرونی چه کنم».

-«سهام عدالت رو به طورعادلانه و یکسان بین مردم ایران تقسیم کنند و برای ثبت نام این سهام نباید وقت وتاریخ تعیین کنن که عده ای الآن چندساله که سهام دارند و عده ای دیگر چندساله حسرت سهام رو دارند».

-«در چه تاریخی ما میتونیم ثبت نام کنیم؟ تاریخ جدی رو واسمون اعلام کنید بی‌زحمت بنده با دارایه دو فرزند یه روز سر کار میرم یک هفته بیکارم کار نیست و روزی ۱۵۰ تومن مزد یه کارگره همه چیز گرون شد جز مزد کارگرا».

-«یک خانواده پنج نفره هستیم جزدهک پایین جامعه هستیم چرا تو این چندسال ندادین».

-« کارگرم متاسجرم دوتا بچه دارم ولی سهام عدالت ندارم لطفا صدای ما کارگران با این حقوق را به گوش مشغولیت برسانید ».

-« امیدوارم امسال سهام عدالت به ما هم تعلق بگیره خیلی نیاز داریم».

-« من از روز اول ثبت نام کردم، مدارک ثبت نام هم دارم، ولی هیچ وقت اسمم داخل سهام عدالتیها نبود وگفتن شما جاماندگان هستین، وهنوز منتظرم که دوباره ثبت نام کنم ولی خبری نبست».

-« از کی ثبت نام شروع میشه از کجا باید بدونیم».

-« من ودخترم تنها زندگی میکنم ولی سهام عدالت نداریم».

زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان اعلام شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی، از پرداخت سود سهام عدالت متوفیان تا شهریور ١۴٠١ همزمان با راه‌ اندازی سامانه انتقال سهام خبر داد.

طبق آخرین آمارها، ۴۹ میلیون و ۱۴۸هزار سهامدار عدالت وجود دارد که از این تعداد، سه میلیون و ۲۷۸هزار نفر در قید حیات نیستند که سهام عدالت آنها، به وراث تعلق می‌گیرد.

سهام عدالت

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

 عسکر توکلی گفت: در تلاش هستیم ساز و کار جاماندگان سهام عدالت در کشور تا خردا ماه امسال تعیین تکلیف شوند و اواخر خرداد زمان و محل دقیق این کار اعلام خواهد شد.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور افزود: در تلاش هستیم تا فرایند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد و بقیه اقشار اجرا شود.

وی تصریح کرد: مردم خبرهای مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست‌اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبرهای دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند، افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

سهام عدالت

باغستانی درباره سود سهام عدالت باقی مانده دو سال اخیر اظهار کرد: در سال ۹۸ به میزان دو درصد و در سال ۹۹ به میزان یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که دو درصد سود سال ۹۸ عمدتاً برای شرکت مخابرات ایران است و عملاً هر زمان این سود واریز شود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

وی بیان اینکه اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذی‌نفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد، افزود: برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده‌اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده‌اند، واریز می‌شود.

مژده فوق العاده از واریز سود سهام عدالت | زمان تغییر بزرگ سهام عدالت رسید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: