سریال یاغی | بازیگران سریال یاغی | عاطی سریال یاغی

آبان عسگری عاطی سریال یاغی کیست؟ | بیوگرافی و تصاویر دیده نشده از آبان عسگری

آبان عسگری عاطی سریال یاغی کیست؟ | بیوگرافی و تصاویر دیده نشده از آبان عسگری
کدخبر : 559522

آبان عسگری، بازیگر و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون ایران، این روزها در سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت، نقش عاطی را ایفا می‌کند.

آبان عسکری متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، نویسنده و بازیگر است. آبان عسکری مدرک کارشناسی ارشد تئاتر دارد. همسر آبان عسگری محمد کارت، کارگردان، بازیگر و نویسنده می‌ باشد و فعالیت هنری خود را در زمینه بازیگری تئاتر از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. آبان عسگری در نمایش هایی هم چون «فیروزه» به کارگردانی بهزاد فراهانی ، «خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود» به کارگردانی قطب الدین صادقی ، «مترسک» به کارگردانی مهرداد خامنه بازی کرد.

آبان عسگری

بیوگرافی آبان عسگری

نام اصلی : آبان عسکری

متولد : 5 اردیبهشت 1360 تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : بازیگر و نویسنده

مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد تئاتر

سالهای فعالیت : 1388 تاکنون

قد : 160 سانتیمتر

همسر : محمد کارت

زندگینامه آبان عسگری

همچنین در فیلم سینمایی «مات» به کارگردانی صبا کاظمی ، «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم پور ، فیلم مستند «لاوراتوار» به کارگردانی علی همراز و فیلم کوتاه «مسکوت» به کارگردانی محمد ثریا به عنوان بازیگر حضور داشت.

او در سریال‌ های هشت و نیم دقیقه ، پرستاران به کارگردانی شهرام شاه حسینی و حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی و سریال روزگار به ایفای نقش پرداخت.

آبان عسگری

نویسنده فیلم سینمایی بچه خور 

لازم به بیان است آبان عسکری تجربه نویسندگی فیلم سینمایی بچه خور به کارگردانی محمد کارت را نیز در کارنامه هنری خود دارد و در چند اثر دیگر با همسر خود به عنوان نویسنده و تهیه کننده همکاری داشته است.

درباره فیلم سینمایی بچه خور بد نیست بدانید این فیلم برنده سیمرغ بهترین فیلم آسیایی سی و ششمین جشنواره جهانی فجر، برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و لباس از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، برنده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و دیپلم افتخار کارگردانی از سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، برنده بهترین فیلم کوتاه از بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران، برنده بهترین کارگردانی فیلم کوتاه از چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شد.

زندگی آبان عسکری و همسرش محمد کارت

محمد کارت دانش‌آموخته بازیگری و فارغ‌ التحصیل کارگردانی سینما است. او با آبان عسکری بازیگر و نویسنده ازدواج کرده است.

شروع فعالیت او در زمینه بازیگری تئاتر از سال ۱۳۷۹بوده است، که طی این سال‌ ها چندین جایزه بازیگری تئاتر را از آن خود کرده است.

وی همچنین به عنوان بازیگر در چندین فیلم کوتاه حضور داشته و برای ساخت اولین فیلم مستند نیمه بلند خود با عنوان “خون مردگی” موفق به دریافت جایزه و تندیس بهترین مستند اجتماعی سال از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین جشنواره بین‌ المللی سینما حقیقت شده است.

محمد کارت درباره‌ی رابطه‌ اش با همسرش (آبان عسکری) در مصاحبه‌ ایی با «کافه آپارات» گفت: “آبان عسکری از ب، بسم‌ الله‌ ایی که من اومدم تهران از شیراز، با هم فضای هنری را شروع کردیم. آبان در آن زمان کارشناسی ارشد تئاتر می‌ خواند و من هم کارگردانی سینما.

بدون تعارف معتقدم هرکاری رو که تا الان انجام دادم، پنجاه درصد فکر و مشورتش مال آبان هست، چه تو تهیه کنندگی و کارگردانی مستند و چه در فیلمنامه نویسی که «بچه خور» رو نوشت. ما دو تا، همسر هم نیستیم ، دو تا همکاریم که با هم زندگی می‌ کنیم. روابط ما و رویاهای ما خارج از سینما نیست و دغدغه‌ هامون را با هم شریک می‌شویم و به یک نتیجه می رسیم.”

آبان عسگری

آبان عسگری بازیگر فیلم سینمایی شنای پروانه

شنای پروانه فیلمی درام و اجتماعی با هنرنمایی جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، لادن ژاوه‌وند، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی و علیرضا داوودنژاد و نویسندگی محمد کارت، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی محصول سال ۱۳۹۸ کشور ایران است.

فیلم شنای پروانه اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در ۱۳ رشته نامزد دریافت جایزه شد. امیر آقایی و طناز طباطبایی برای این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل شده‌ اند. شنای پروانه علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، در رشته‌های بهترین تدوین، صداگذاری و صدابرداری نیز برنده جایزه شد.

اما آبان عسکری در مصاحبه‌ خود با سلام سینما، در رابطه با کار سینمایی شنای پروانه که نقش چالش‌ برانگیزی را ایفا می‌ کند، می گوید:

اول از بچه‌ های فیلمنامه ‌نویس واقعا ممنونم، واقعا خیلی خوب نوشته بودن فیلمنامه‌ رو و نمی‌شد ازشون ایرادی گرفت. اگر موفق بوده باشم تو کارم، بخش اعظم ‌اش را مدیون فیلمنامه ‌ام و در اجرا هم با حمایت آقای کارت و هدایت بازیگری که داشتن و کمک‌ های آقای عزتی و شناختی که خودم از این سنخ آدم‌ ها داشتم، تونستم این نقش رو ایفا کنم.

زندگی آبان عسکری بازیگر سریال یاغی

اطلاعات موجود درباره سریال یاغی محمد کارت در خصوص آن است که این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی تولید شده و یکی از سریال های مناسب برای خانواده و به خصوص بزرگسالان می باشد. نقش های اصلی که در سریال یاغی به ایفای نقش پرداخته اند، با نام های پارسا پیروزفر و همچنین طناز طباطبایی شناخته می شوند. این مورد نیز از جمله دیگر مواردی است که تاکنون در مورد سریال یاغی متوجه شده و از آن مطمئن هستیم.

آبان عسگری

بازیگر نقش عاطفه در سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت قصه جوانی به نام جاوید را روایت می‌کند که به دنبال اثبات هویت خود و گرفتن شناسنامه با مشکلاتی روبرو می‌ شود.

آبان عسکری نقش عاطفه قنبرزاده، خواهر ناتنی جاوید را بر عهده دارد و الکیا ناصری در نقش ابرا نامزد جاوید جلوی دوربین رفته است و مه لقا باقری نیز به عنوان مادر ابرا در یاغی حضور دارد.

آبان عسگری عاطی سریال یاغی کیست؟ | بیوگرافی و تصاویر دیده نشده از آبان عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: