محمدرضا ستاره | فوت محمدرضا ستاره | تصادف محمدرضا ستاره | محمدرضا ستاره درگذشت

استاد محمدرضا ستاره فوت کرد | علت فوت و سوابق محمدرضا ستاره

استاد محمدرضا ستاره فوت کرد | علت فوت و سوابق محمدرضا ستاره
کدخبر : 559704

پروفسور محمدرضا ستاره نابغه فیزیک جهان بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

به گزارش شماواقتصاد؛ محمدرضا ستاره بر اثر سانحه رانندگی فوت مرد. محمدرضا ستاره نابغه فیزیک جهان است. پروفسور محمدرضا ستاره روز یکم تیرماه بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل شد و بعد از چند عمل جراحی روز گذشته دار فانی را وداع گفت. 

«محمدرضا ستاره» استاد فیزیک دانشگاه کردستان که جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان اسلام بود، بعد از یک ماه درمان ناموفق در تهران، امروز شنبه دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا ستاره

دکتر محمدرضا ستاره دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی نظری داشت که اول خرداد ماه امسال در جاده بیجار  به دیواندره بر اثر سانحه تصادف مصدوم و برای درمان به تهران منتقل شد و بعد از یک ماه و پس از بارها جراحی صبح امروز با جهان خاکی وداع کرد.

این استاد برتر جهان اسلام  ۱۵۵ مقابله در حوزه مختلف فیزیک  نظری به چاپ رسانده و آثار پژوهشی بسیاری از وی بر جای مانده است.

در پی درگذشت این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، استاندار کردستان در پیامی درگذشت این استاد برجسته را تسلیت گفت.

در پیام اسماعیل زارعی کوشا آمده است: 

خبر درگذشت چهره نام آشنا و استاد برجسته دانشگاه کردستان «پروفسور محمدرضا ستاره» که جزو سرآمدان علمی کشور و از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و پژوهشگر توانمند کشور بود، موجب تالم و تاثر فراوان اینجانب شد.

این ضایعه دردناک را به مردم عزیز استان بویژه اهالی گرانقدر شهرستان بیجار، جامعه علمی، دانشگاهیان، دانشجویان و خانواده ارجمند و داغدار ایشان  تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم از درگاه ایزد بخشاینده، غفران و  رحمت واسعه و بی پایان مسئلت می‌نمایم.

محمدرضا ستاره

رییس دانشگاه کردستان نیز  پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام رحمت صادقی آمده است: مرگ نابهنگام دکتر ستاره عزیز  و فراق جانکاه او ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دانشگاه کردستان و جامعه علمی کشور خواهد بود. درخشش علمی دکتر ستاره در یکی پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری در سطح ملی و بین‌المللی بی نظیر و به جرات میتوان ادعا نمود که بی همتا بود.

در ادامه این پیام آمده است: دریغا و هزاران دریغ که این ستاره پر تلآلو و نابهنگام افول نمود، اما آثار و نظریه‌های علمی وی جادوانه خواهد ماند و در دنیای علم پرتوی بی‌پایان خواهد داشت و غم فراق وی چنان جانکاه و جانسوز است که باید در مهلتی دیگر و به تفصیل به خدمات ارزشمند علمی این عزیز ازدست رفته پرداخت.

صادقی در پایان این پیام نوشته است: اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان،  در کمال حزن و اندوه و با استعانت صبر از خدای متعال این ضایعه غم‌افزا و جانکاه را به خانواده ارجمند و گرانقدر ستاره، مردم فرهنگ دوست و دانش‌پرور استان کردستان و به ویژه همشهریان عزیز بیجاری که در دانایی و بایستگی علمی شهره این سرزمینند و همچنین به کلیه همکاران ارجمند هیات علمی، کارمندان گرانقدر و دانشجویان خاصه گروه آموزشی فیزیک و تمامی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان طلب مغفرت روح این عزیز از دست رفته و صبر و عافیت برای بازماندگان را دارم.

از جمله افتخارات استاد محمدرضا ستاره این است که طبق ارزیابی دانشگاه استنفورد، به عنوان ۲ درصد دانشمند برتر جهان، دانشمند برتر جهان اسلام، پژوهشگر برتر کشوری و عضو فدراسیون سرآمدان علمی ایران انتخاب شده است.

پروفسور فیزیک کردستانی به عنوان برترین پژوهشگر ایرانی تبدیل دانش به فناوری و پیشرفت در مقوله تجاری سازی علم را باعث افزایش توان پاسخگویی به نیازهای ملت و افتخارآفرینی کشور در عرصه‌های گوناگون علمی کرده است.

محمدرضا ستاره

تحصیلات دکتر محمدرضا ستاره

دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی نظری ( عنوان رساله: اثر کازیمیر در کیهان شناسی)

علایق پژوهشی استاد محمدرضا ستاره

فیزیک نظری – فیزیک حالت جامد ۲ – لیزر – نورشناخت – ترمودینامیک – فیزیک ۲ – فیزیک جدید – امواج – الکترومغناطیس ۲ – الکترومغناطیس ۱ – مکانیک تحلیلی ۲ – مکانیک تحلیلی ۱ – جبر لی – هندسه دیفرانسیل – الکترودینامیک – کیهان شناسی – نسبیت عام – نظریه میدان کوانتومی ۲ – نظریه میدان – کوانتومی ۱ – ذرات بنیادی پیشرفته ۲ – ذرات بنیادی پیشرفته ۱

سوابق اجرایی استاد محمدرضا ستاره

مدیر گروه فیزیک و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان. این دانشمند برجسته کُرد تاکنون ۱۴۲ مقاله چاپ شده ، ۲ مقاله ارائه شده و و ده ها مقاله و پایان نامه در کارنامه کاری ارزشمند خود دارد.

زندگی نامه محمدرضا ستاره

تولد محمدرضا ستاره

دکتر محمدرضا ستاره، در27 بهمن ماه سال 1352 ه.ش درمحله ریگ سیاه بیجار به دنیا آمد.

درگذشت محمدرضا ستاره

پروفسور محمدرضا ستاره در روز یکم خرداد ١٤٠١ ه.ش در حادثه رانندگی در محور دیواندره - بیجار دچار سانحه رانندگی شد و بعد از ۱۰ عمل پزشکی، بر اثر شدت جراحات در 10 تیر 1401 ه.ش در بیمارستان امام خمینی (رحمة الله علیه) تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محمدرضا ستاره

آثار محمدرضا ستاره

مقالات محمدرضا ستاره

Mohamad Reza Setare, ARVIN RAVANPAK, Karam Bahari, Maghsood Fadakar (2021) Warm constant-roll inflation in brane-world cosmology INTERNATIONAL JOURNAL OF MODERN PHYSICS D: 30; 2150116

۲Mohamad Reza Setare, Seyed Naseh Sajadi, Suat Dengiz, Ercan Kilicarsalamslan (2021) New chiral generalized minimal massive gravity PHYSICAL REVIEW D: 104; 066004

۳Mohamad Reza Setare, Meysam Koohgard (2021) Holographic entanglement entropy in flat limit of the generalized minimal massive gravity model EUROPEAN PHYSICAL JOURNAL C: 81; 765

۴Parisa Majari, Emerson Sadurni, Mohamad Reza Setare, John Alex Franco-Villafane, Thomas Henry Seligman (2021) Photonic realization of the κ-deformed Dirac equation PHYSICAL REVIEW A: 104; 013522

جوایز و افتخارات محمدرضا ستاره

ازافتخارات ایشان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

نفر اول جشنواره جوان خوارزمی در مقطع دکتری در سال 1380 ه.ش

نفر سوم جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 1383 ه.ش در پژوهش های بنیادی

کسب رتبه اول پژوهشگران برتر کشور در علوم پایه در سال 1388 ه.ش

نگارش مقاله با بیشترین ارجاع در رشته فیزیک در سال 1387 ه.ش

کسب مدال نقره انیشتین از طرف یونسکو

کسب عنوان دانشمند برتر جهان اسلام در سال 1388 ه.ش

دارای 246 مقاله  ISIدر رشته فیزیک که بیشترین تعداد در ایران است .

دارای بیشترین ارجاعات به مقالات مذکور در کشور با 5408 عنوان ارجاع تا زمان نگارش این بیوگرافی . 

گفتنی است پروفسور محمدرضا ستاره دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان است و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ه.ش نیز در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.

استاد محمدرضا ستاره در نگاه دیگران

در پی درگذشت این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، استاندار کردستان در پیامی درگذشت این استاد برجسته را تسلیت گفت.

محمدرضا ستاره

در پیام اسماعیل زارعی کوشا آمده است: 

خبر درگذشت چهره نام آشنا و استاد برجسته دانشگاه کردستان «پروفسور محمدرضا ستاره» که جزو سرآمدان علمی کشور و از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و پژوهشگر توانمند کشور بود، موجب تالم و تاثر فراوان اینجانب شد.

این ضایعه دردناک را به مردم عزیز استان بویژه اهالی گرانقدر شهرستان بیجار، جامعه علمی، دانشگاهیان، دانشجویان و خانواده ارجمند و داغدار ایشان  تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم از درگاه ایزد بخشاینده، غفران و  رحمت واسعه و بی پایان مسئلت می‌نمایم.

رییس دانشگاه کردستان نیز  پیام تسلیتی صادر کرد.

رسول خدا (ص) می‌فرماید:

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ

مرگ عالم مصیبتی جبران‌ناپذیر و رخنه‌ای بسته‌ناشدنی است. او ستاره‌ای است که غروب می کند. مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.

مرگ نابهنگام دکتر ستاره عزیز  و فراق جانکاه او ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دانشگاه کردستان و جامعه علمی کشور خواهد بود.

درخشش علمی دکتر ستاره در یکی پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری در سطح ملی و بین‌المللی بی نظیر و به جرات میتوان ادعا نمود که بی همتا بود. دریغا و هزاران دریغ که این ستاره پر تلآلو و نابهنگام افول نمود، اما آثار و نظریه‌های علمی وی جادوانه خواهد ماند و در دنیای علم پرتوی بی‌پایان خواهد داشت. غم فراق وی چنان جانکاه و جانسوز است که باید در مهلتی دیگر و به تفصیل به خدمات ارزشمند علمی این عزیز ازدست رفته پرداخت.

اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان، در کمال حزن و اندوه و با استعانت صبر از خدای متعال این ضایعه غم‌افزا و جانکاه را به خانواده ارجمند و گرانقدر ستاره، مردم فرهنگ دوست و دانش‌پرور استان کردستان و بالاخص همشهریان عزیز بیجاری که در دانایی و بایستگی علمی شهره این سرزمینند و همچنین به کلیه همکاران ارجمند هیات علمی، کارمندان گرانقدر و دانشجویان عزیز خاصه گروه آموزشی فیزیک و تمامی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان طلب مغفرت روح این عزیز از دست رفته و صبر و عافیت برای بازماندگان را دارم.

روانش شاد، یادش گرامی و راه علمی پر رهرو باد.

دکتر رحمت صادقی

رئیس دانشگاه کردستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: