قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ | بازار خودرو با رکود همراه است | قیمت خودروهای کارکرده چند؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو 20 تیرماه 1401 | بازار خودرو با رکود همراه است | قیمت خودروهای کارکرده چند؟
کدخبر : 560347

قیمت خودرو امروز دو شنبه 20 تیرماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای کارکرده چند؟

قیمت خودرو امروز اعلام شد. قیمت خودرو امروز با روزهای گذشته چندان تفاوتی ندارد. قیمت خودروهای پر طرفدار چند شده است؟ قیمت خودروهای کارکرده با افزایش همراه است. قیمت خودرو امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

قیمت خودرو این روزها نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. اما بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی در آن صورت نمی‌گیرد. در واقع بین عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور تعادلی برقرار نیست.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۳  میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۸ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک امروز  با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بین عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور تعادل برقرار نیست. رکود بر بازار حاکم است و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

چندی پیش، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نواسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود.  بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

افزایش قیمت خودروهای کارکرده در یک سال | فهرست خودروهای ۱۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومانی

خودروهای کارکرده با توجه به گرانی خودروهای صفر کیلومتر بازار خاص خود را دارند. بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده برای فروش خودروهای کارکرده در بازار، فهرستی از قیمت خودرو در محدوده ۱۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومانی به دست آمده است. روند نوسانی قیمت این خودروها همچنان ادامه دارد. در طول یک سال گذشته، بعضی از انواع آنها تا ۵۵ درصد افزایش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند.

قیمت خودرو

در جدول زیر، ارزان‌ترین خودرو، پراید ۱۳۱ SE محسوب می‌شود. متوسط قیمت این خودرو در آگهی‌های منتشر شده در خرداد سال جاری، ۱۵۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود. در حالی که، این خودرو در خرداد سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۹۹ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در راس گران‌ترین خودروها در جدول تجارت‌نیوز نیز، پژو پارس اتوماتیک TU5 قرار دارد که متوسط قیمت آن ماه گذشته به ۳۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تومان رسید. این خودرو سال گذشته به طور متوسط، ۲۶۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت داشت.

خودروهای کارکرده کمتر از ۳۶۰ میلیون تومان

افراد در خرداد امسال، می‌توانستند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، را با متوسط قیمت ۲۹۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، انتخاب کنند. این خودرو سال گذشته به طور متوسط، ۲۰۷ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت داشت.

خریداران همچنین می‌توانستند، پژو ۴۰۵ SLX بنزینی را با متوسط قیمت ۲۸۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بخرند. این خودرو در خرداد ۱۴۰۰ به طور متوسط، ۱۸۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله می‌شد. این به معنای رشد ۵۶،۴۰ درصدی قیمت این خودرو است.

آنها می‌توانستند پژو ۴۰۵ GLX بنزینی را نیز با متوسط قیمت ۲۳۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان خریداری کنند. متوسط نرخ این خودرو در خرداد سال گذشته، ۱۶۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود. این خودروی کارکرده در بازه زمانی یک ساله، ۴۲،۳۳ درصد افزایش قیمت داشت.

سمند LX ساده انتخاب دیگری است که متوسط قیمت آن در آگهی‌ها ۲۴۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بوده است. این خودرو خرداد سال ۱۴۰۰، با متوسط قیمت ۱۶۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت خودرو

خودروهای حدود ۲۰۰ میلیون تومان و کمتر

فروشندگان خودرو، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک اسپرت اکسلنت را با متوسط قیمت ۲۷۹ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در سایت دیوار آگهی کرده بودند. متوسط قیمت این خودرو در سال گذشته، ۲۰۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان بود. این به معنای رشد ۳۴،۴۶ درصدی قیمت این خودرو است.

در فهرست خودروهای کارکرده کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، همچنین افراد می‌توانند نام ساینا دنده‌ای EX و تیبا هاچبک EX را بیابند. متوسط قیمت آنها در آگهی‌ها به ترتیب ۱۸۵ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است. این خودروها سال گذشته، به طور متوسط ۱۲۴ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۱۱۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله می‌شدند.

جدول ۱۰ خودروی کارکرده پرطرفدار را در ادامه می‌بینید. قیمت خودروها، در خرداد ۱۴۰۱ با اردیبهشت امسال و همچنین خرداد سال گذشته مقایسه شده است.

در این فهرست، پراید ۱۳۱ SE و تیبا هاچبک EX بیشترین و پژو پارس اتوماتیک TU5، کمترین رشد قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

همچنین تیبا هاچبک EX، ساینا دنده‌ای EX و  پژو پارس اتوماتیک TU5، نسبت به اردیبهشت سال جاری افت و مابقی خودروها در این بازه زمانی رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. سمند LX ساده در طول یک ماه بیشترین و پژو ۲۰۶ تیپ ۲، کمترین رشد را داشته است.

قیمت خودرو

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: