قیمت دلار | اخبار قیمت دلار | وضعیت قیمت دلار | قیمت دلار امروز

قیمت دلار | قیمت سکه | قیمت طلا | ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ | قیمت دلار، سکه و طلا امروز چن؟

قیمت دلار | قیمت سکه | قیمت طلا | 21 تیرماه 1401 | قیمت دلار، سکه و طلا امروز چن؟
کدخبر : 560505

قیمت دلار، شکه و طلا امروز سه شنبه 21 تیرماه 1401 اعلام شد.

قیمت دلار امروز چند شد؟ قیمت دلار در بازار افت داشته است. قیمت دلار هرروز منتشر می شود. قیمت دلار معمولاً با نوسان همراه است. قیمت دلار، سکه و طلا امروز در بازار چند شد؟

بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۷۹۱۹ تومان اعلام شد. به این ترتیب دلار صرافی ملی که از روز گذشته، در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار دارد، همچنان در سطح ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار دارد.

دلار در بازار آزاد، نسب به روز گذشته روند کاهشی دارد. البته برخی کانال‌های تلگرامی که قیمت‌های بازار ارز را اعلام می‌کنند از پایان روز پنجشنبه، ۱۶ تیر به این سو، به روز نشده‌اند.

قیمت دلار

صبح امروز دنیای اقتصاد درخصوص وضعیت بازار نوشت: «شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که نرخ‌دهی در معاملات بازار آزاد از رونق پیشین افتاده و عمده افراد حاضر در بازار، معاملات خود را در بنگاه‌های ارزی رسمی و مورد تایید بانک مرکزی انجام می‌دهند.

البته به عقیده برخی از کارشناسان بازار و به دلیل وجود سقف عرضه سالانه در معاملات رسمی، سیاست ارزی جدید تنها برای مدتی می‌تواند از نوسانات بازار بکاهد و در بلندمدت با برطرف نشدن حجم واقعی تقاضا، بازار ارز مجددا شاهد ایجاد شکاف در معاملات بازار‌های رسمی و غیر‌رسمی خواهد بود.»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۰۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۲۵،۹۷۱ تومان رسیده است.

قیمت دلار

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۴۴ تومان رسیده است. به این ترتیب طلا که روز گذشته در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار داشت، افت قیمت را تجربه کرد و از این کانال دور شد.

قیمت سکه نیز کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند صعودی دارد و به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۷۳۵٫۷۰ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. البته بانک مرکزی نیز گزارش رشد نقدینگی در ۱۴۰۰را منتشر کرده است که در مورد تورم سیگنال افزایشی دارد.

قیمت دلار

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز گذشته به منظور گفتگو و تبادل نظر با مقامات ایتالیا و واتیکان در خصوص موضوعات دوجانبه و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای در راس هیاتی تهران را به مقصد رم ترک کرد (مهر).

با وجود عدم حضور ایتالیا در گروه ۱+۵، این کشور از جمله بازیگران مهم در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. بر همین اساس ممکن است در این سفر، در مورد برجام و مذاکرات هسته‌ای نیز رایزنی شود.

امیرعبداللهیان، در ملاقات با لوییجی دیماریو، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: ما می‌خواهیم که برجام خوب کار کند. ما به طور جدی خواستار یک توافق خوب و پایدار هستیم. معتقدیم ایران باید قادر باشد از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد. آمریکا باید این واقعیت را در حوزه تضمین به خوبی درک کند.

او افزود: در این راستا جمهوری اسلامی ایران همواره ابتکارات جدید خود را ارائه کرده است. با این حال آمریکایی‌ها درست و منطقی عمل نکرده‌اند. آنها بایستی درک خود از موضوع را واقع‌بینانه کنند.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این ملاقات گفت: ایتالیا و اتحادیه اروپا علاقه‌مندند مذاکرات در خصوص بازگشت همه طرف‌ها به برجام به نتیجه برسد. ایتالیا آماده است در این زمینه نقشی مثبت ایفا کند.

سیگنال‌های داخلی و خارجی

در روزهای گذشته، سیگنال‌هایی برای بازار ارز ارسال شده است که می‌تواند بر قیمت دلار اثر داشته باشد. این پیام‌ها از یک سو به مذاکرات هسته ای و موارد موثر بر آن مربوط می‌شوند و از سوی دیگر به واقعیت‌های داخلی موثر بر بازار.

نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته سوم تیر ماه به ۲۰٫۹۵درصد رسید و به روند افزایشی خود ادامه داد.

حجت‌الله فرزانی، کارشناس بانکی، در گفتوگو با تجارت نیوز، درباره تاثیر تغییرات نرخ بهره بین بانکی بر تورم و بازارهای سرمایه، طلا، ارز گفت: این تاثیرگذاری به این موضوع برمی‌گردد که عملکرد بانک مرکزی در واکنش به این تغییر چگونه باشد. اگر بانک مرکزی به این بازار ورود کرده و منابع را با نرخ بهره بالا جمع‌آوری کند، باعث کاهش نقدینگی در اختیار بانک‌ها خواهد شد.

قیمت دلار

او بیان کرد: به این ترتیب، تغییرات در نرخ بهره بین بانکی می‌تواند به عنوان یک سیاست پولی انقباضی عمل کند و روی کنترل نقدینگی و تورم تاثیرگذار باشد. بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که سیاست بانک مرکزی در شرایط کنونی به چه شکی است.

در این میان به نظر می‌رسد دولت تلاش برای نزدیکی نرخ دلار صرافی ملی به بازار آزاد را ادامه می‌دهد. از آن سو با ارزپاشی و برخوردهای امنیتی تلاش می‌کند نرخ دلار در بازار آزاد را کنترل کند.

با وجود این، علی‌رغم کاهش نرخ اونس، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: