بورس | پیش بینی بورس | بازار بورس | فرابورس | شاخص بورس

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ | بورس امروز نسبت به روز قبل چگونه خواهد بود؟ | یک عرضه اولیه جدید در راه بورس

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس 22 تیرماه 1401 | بورس امروز نسبت به روز قبل چگونه خواهد بود؟ | یک عرضه اولیه جدید در راه بورس
کدخبر : 560619

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه، 22 تیرماه 1401 نسبت به روز گدشته چگونه خواهد بود؟

بورس در روز گذشته 0/2 درصد افت داشته است. وضعیت بورس امروز چگونه خواهد بود؟ آمار بورس هرروز منتشر می شود. پیش بینی بورس امروز ۲۲ تیرماه چگونه خواهد بود؟

بورس دیروز افت ۰٫۲ درصدی را تجربه کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس امروز روند روبه پایینی را تجربه می‌کند.

بورس دیروز یعنی سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه، افت چهار هزار ۶۲ واحدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

تیوا بورس

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در توییتر نوشت: شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار امروز عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.(اقتصادآنلاین)

عرضه خودرو در بازار سرمایه در وهله این محصول را تعادل قیمتی می‌رساند و در وهله بعدی نقدینگی وارد بورس می‌کند.

جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از ۲۰ مرحله عرضه زعفران در بورس کالا خبر داد و گفت که عرضه زعفران در بورس کالا ادامه می‌یابد.(ایانا)

عرضه هرچه بیشتر محصولات در این بازار کالایی می‌تواند گردش نقدینگی در بازار سرمایه را افزایش دهد.

خروج نقدینگی از بورس

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود رسانه‌ها، گفته است: شاخص کل بورس از زمان آغاز دولت سیزدهم ۱۰ درصد رشد داشته است که به معنای بورس با ثبات است. اما کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند که چرا شاخص کل را حذف نمی‌کنید؟(تجارت‌نیوز)

رشد شاخص کل در کنار نزول سهام موجود در بازار می‌تواند اعتماد سهامداران را کاهش و نقدینگی را از بازار سرمایه خارج کند.

اجسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اشاره به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اظهارداشت: با همکاری وزارت رفاه این تکلیف قانون بودجه را با اولویت دهک‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری می‌کنیم. پیش‌نویس مصوبه آن آماده و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به محض تصویب به اجرا می‌رسد.(ایلنا)

کارشناسان می‌گویند که با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نقدینگی در گردش کشور افزایش پیدا می‌کند.

بورس

عرضه اولیه جدید در بورس | کدام اپراتور تلفن همراه بورسی می‌شود؟

بر اساس اعلام شرکت بورس قرار است اپراتور تلفن همراه ایرانسل وارد بورس شود.

ایرانسل در تاریخ ۲۱ اردبیهشت، ثبت و روند پذیرش و ورود این اپراتور به بازار سهام را آغاز کرد. ایرانسل در بخش دیگری از توضیحات خود درباره جریان ورود به بورس، اعلام کرد با انتخاب کارگزاری بورس به‌گزین، مدارک خود را تکمیل می‌کند.

مدیرعامل ایرانسل چندی پیش با اعلام اینکه، سهامدار این اپراتور با عرضه سهام آن در بازار سرمایه موافقت کرده است، گفت: این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ورود به تالار شیشه‌ای است.

استقبال بورس از عرضه اولیه ایرانسل

از سوی دیگر چند روز پیش محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس به ساختمان مرکزی ایرانسل رفت.

وی با استقبال از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بورسی، بر آمادگی این شرکت برای تسهیل در انجام فرایندهای مقدماتی ورود ایرانسل به بازار سرمایه، تأکید کرد.(ایسنا)

مناقشه قدیمی؛ الزام است یا اختیار؟

البته این خبر در حالی منتشر شده که ورود ایرانسل به بازار سرمایه در سال‌های گذشته محل مناقشه بوده است. برخی آن را از جمله شروط پروانه این اپراتور اعلام کردند.

در مقابل مدیران ایرانسل همواره تاکید داشته‌اند الزامی برای این کار وجود ندارد. در واقع آنها می‌گویند بر اساس خواست و اختیار خود وارد بازار سهام می‌شوند.

بورس

عرضه ۵ درصدی ایرانسل در بورس

از سوی دیگر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل گفت: اول از همه باید بگویم که تاکنون برای بردن ایرانسل به بورس تکلیف قانونی وجود نداشته است. اما از امسال، سهام‌دار داخلی ایرانسل (شرکت گسترش الکترونیک) تصمیم گرفت تا وارد تالار شیشه‌ای شود. مجوز این بازار برای ورود سهامدار داخلی ایرانسل به بازار سرمایه هم صادر شده. در حال حاضر در حال طی کردن فرآیندهای طبیعی و قانونی آن است. عرضه اولیه هم در بورس یک عرضه حداقلی و ۵ درصدی خواهد بود.

ورود به بازار سرمایه برای شرکت‌هایی که الزامات لازم برای انجام این کار را دارند، مزیت‌های متعددی دارد. این موضوع در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آنها می‌شود. بورس به‌ عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد.

پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سرمایه به توسعه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند. همچنین گسترش فرهنگ سهام‌داری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به ‌دنبال دارد. ضمن اینکه، مزایای متعددی هم برای شرکت‌های پذیرفته‌ شده به ارمغان می‌آورد.

بورس

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: