وام بازنشستگی | وضعیت وام بازنشستگی | افزایش وام بازنشستگی | مبلغ وام بازنشستگی

برای دریافت وام بازنشستگی چکار کنیم؟ | مبلغ وام بازنشستگی چقدر است؟

برای دریافت وام بازنشستگی چکار کنیم؟ | مبلغ وام بازنشستگی چقدر است؟
کدخبر : 560705

مبلغ وام بازنشستگی 12 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد است.

مراحل دریافت وام بازنشستگی چیست؟ برای دریافت وام بازنشستگی چکار کنم؟ وام بازنشستگی به چه کسانی نعلق می گیرد؟ مبلغ وام بازنشستگی ۱۲ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد است.

سازمان تامین اجتماعی برای امسال به بازنشستگان ۵۰۰ هزار فقره وام بازنشستگی ضروری پرداخت می‌کند. مبلغ هر فقره وام ۱۲ میلیون تومان است و بازپرداخت آن با نرخ ۴ درصد خواهد بود. متقاضیان دریافت این وام باید چگونه اقدام کنند؟

سازمان تامین اجتماعی برای امسال به بازنشستگان ۵۰۰ هزار فقره وام بازنشستگی ضروری پرداخت می‌کند. مبلغ هر فقره وام ۱۲ میلیون تومان است و بازپرداخت آن با نرخ ۴ درصد خواهد بود. متقاضیان دریافت این وام باید چگونه اقدام کنند؟

هرچند طبق تصمیم سازمان تامین اجتماعی مسئولیت توزیع این وام با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و کانون‌های زیر مجموعه آن است اما پرسش مهم این است که بازنشستگان مقتاضی باید از چه طریقی اقدام کنند؟

پیش از این میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته بود که تمام فرآیند از نام نویسی گرفته تا تشکیل پرونده و حتی پرداخت وام به صورت غیر حضوری خواهد بود و نیازی نیست بازنشستگان برای انجام مراحل مختلف به کانون بازنشستگان، بانک یا جای دیگری حضوری مراجعه کنند.

وام بازنشستگی

کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، یکی از تشکل‌های صنفی ثبت شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سطح کشوری فعالیت دارد، زیر مجموعه‌های این تشکل عالی، کانون‌هایی هستند که در شهرستان‌های سراسر کشور فعالیت دارند.

بر این اساس انتظار می‌رود که متقاضیان این وام بسته به اینکه عضو کدام کانون بازنشستگی هستند باید از طریق سایت اینترنتی همان کانون برای دریافت وام اقدام کنند.

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در این باره به تجارت‌نیوز گفت: در هر جای کشور که یک فرمانداری باشد، دست کم یک شعبه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هم هست، بازنشستگان باید براساس موقعیت محل سکونت خود در یکی از این کانون‌ها عضو شوند و بعد برای نام نویسی وام اقدام کنند.

در تقسیمات کشوری ایران تعداد ۴۶۹ فرمانداری وجود دارد  و این یعنی مطابق صحبت‌های دهقان‌کیا، دست‌کم به همین تعداد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد.

فرآیند نام نویسی غیر حضوری از متقاضیان وام بازنشستگان اتفاقی بود که بعد از پاندمی کرونا در اکثر کانون‌های بازنشستگی افتاد، به صورت مشخص در شهرستان تهران که برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۷ کانون فعال وجود دارد، فرآیند نام نویسی به صورت اینترنتی و غیر حضوری صورت گرفت.

خبر خوش برای بازنشستگان | وام بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش یافت

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رقم جدید وام بازنشستگان را اعلام کرد. برای سال ۱۴۰۱ وام ضروری کارگران بازنشسته مبلغ دوازده میلیون تومان خواهد بود.

برای سال ۱۴۰۱ رقم وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پنج میلیون تومان افزایش یافت و به رقم دوازده میلیون تومان رسید.

وام بازنشستگی

برابر صحبت‌های اخیر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است برای امسال اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی بابت پرداخت وام‌های ضروری بازنشستگی کنار گذاشته شود.

به صورت مشخص وی دراین باره گفت: سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰۰ هزار فقره وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی پیش بینی کرده است. این وام‌ها از طریق کانون عالی بازنشستگان میان کانون‌های استانی توزیع خواهد شد و در نهایت با ثبت نام اینترنتی به دست متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید.

موسوی در باره شیوه پرداخت وام‌های ضروری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال تمامی مراحل مربوط به نام نویسی بازنشسته متقاضی، معرفی شدن به بانک و حتی پرداخت وام به صورت غیر حضوری است و نیازی به مراجعه حضوری هیچکدام از متقاضیان نیست.

وام ضروری بازنشستگی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود ارائه می‌کند، برای سال ۱۴۰۰ این سازمان به ۲۹۰ هزار بازنشسته وام ضروری هفت میلیون تومانی پرداخت کرده بود.

وام بازنشستگی

امسال، تقسیم وام ضروری بازنشستگان بعید است

در این باره نیز علی دهقان‌کیا، مسئول نهاد بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران به تجارت‌نیوز گفت: این وام‌ها براساس جمعیت هر کانون تقسیم خواهد شد، سود این وام چهار درصدی است و نام نویسی و پرداخت آن به صورت غیر حضوری خواهد بود. در حال حاضر ۵ هزار سهمیه وام به شهرستان تهران تعلق گرفته است.

در سنوات گذشته معمول بود برخی کانون‌های بازنشستگی سهمیه وام تعیین شده را مجددا تقسیم می‌کردند و اینطوری با کاستن از مقدار تعیین شده برای هر فقره وام، به شمار بیشتری از متقاضیان وام پرداخت می‌کردند.

به گفته دهقان‌کیا، هرچند برخی کانون‌های بازنشستگی در گذشته با انجام این کار به شمار بیشتری از متقاضیان وام دادند اما با توجه به تغییر تورمی، بعید است این روش پاسخگو باشد، به صورت مشخص خود ۱۲ میلیون تومان نزدیک به دو ماه حداقل مستمری است، بنابراین تقسیم کردن آن به خودی خود جذابیتی ندارد.

وام بازنشستگی

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: