قیمت دلار | اخبار قیمت دلار | وضعیت قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار | قیمت دلار ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ | قیمت دلار در صرافی ملی امروز چند؟

قیمت دلار | قیمت دلار 23 تیرماه 1401 | قیمت دلار در صرافی ملی امروز چند؟
کدخبر : 560733

قیمت دلار امروز پنجشنبه، 23 تیرماه 1401 اعلام شد.

قیمت دلار امروز اعلام شد. قیمت دلار پنجشنبه 23 تیرماه 1401 اعلام شد. قیمت دلار هرروز منتشر می شود. قیمت دلار در صرافی ملی امروز چند شد؟

قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان و قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۸۸۶ تومان اعلام شد.

امروز پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۲۸۶۶۹ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۸۸۶ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۵۹۹ تومان قیمت خورده است.

قیمت دلار

معاملات دلار در فضای چند نرخی

نیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که معاملات ارز با نرخ‌های توافقی رونق گرفته و هر یک از بنگاه‌های ارزی مجاز با نرخ مورد علاقه خود اقدام به خرید و فروش اسکناس‌های خارجی می‌کند.

دیروز چهارشنبه ۲۲ تیر روند قیمت دلار در معاملات بازار تهران مثبت بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات بازار روز گذشته با اختلافی ۲۰ تومانی نسبت به نرخ روز سه‌شنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

با وجود تلاش معامله‌گران افزایشی در جهت ارائه نرخ‌های فردایی بالاتر نسبت به نرخ روز، قیمت این ارز تا انتهای بازار روز گذشته نوسان افزایشی قابل توجهی از خود نشان نداد.

دلار

این در حالی است که نرخ شاخص ارزی در بازار کشور‌های همسایه تحرکات مثبتی از خود نشان داده و دلار هرات که عموما در سطوح پایین‌تری نسبت به نرخ دلار تهران معامله می‌شد به بازه قیمتی این ارز در معاملات میدان فردوسی و سبزه‌میدان رسید.

در معاملات مرز‌های جنوبی کشور نیز روند قیمت دلار مثبت بوده است. با توجه به ثبات نرخ برابری دلار به درهم و با افزایش ارزش نرخ پول امارات در روز‌های گذشته، قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات جنوب کشور نیز تحرکات افزایشی جدیدی را از خود به ثبت رسانده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز ایران، بی‌توجهی نرخ دلار آزاد تهران به معاملات بازار کشور‌های همسایه ناشی از سیاست ارزی جدید بانک مرکزی است.

این روز‌ها در صورت عبور از میدان فردوسی و گذر خیابان منوچهری با صف‌هایی شلوغ از متقاضیان اسکناس‌های خارجی مقابل صرافی‌های مجاز مواجه می‌شوید که در حال رفع نیاز‌های ارزی خود با نرخ‌های توافقی هستند.

قیمت دلار

هر یک از این بنگاه‌های معاملات ارزی نرخ مورد تایید خود را روی تابلو درج کرده و طبق مشاهدات به عمل آمده توسط خبرنگار «دنیای اقتصاد» نرخ‌های مذکور در بازه‌ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی با یکدیگر اختلاف دارند.

از همین‌رو بخش قابل توجهی از حجم تقاضای موجود در بازار که تا پیش از این در معاملات غیررسمی برطرف می‌شد اکنون در فضای معاملات رسمی حضور دارد که این امر توانسته به میزان قابل توجهی از تب و تاب معاملات آزاد بازار تهران بکاهد.

همچنین تحلیلگران بر این باورند که در صورت تداوم ‌رفع نیاز‌های ارزی جامعه در بنگاه‌های رسمی، بازار غیر‌رسمی از حجم تقاضای جریان‌ساز برخوردار نبوده و همین امر می‌تواند مانع از حرکت موازی بازار تهران با دیگر بازار‌های همسایه شود.(دنیای اقتصاد)

دلار+و+سکه

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: