یارانه | یارانه جدید | یارانه تیرماه | یارانه دولت | یارانه کمک معیشتی

خبری جدید از یارانه | آیا یارانه جاماندگان فردا واریز می شود؟ | آیا یارانه عید غدیر وجود دارد؟

خبری جدید از یارانه | آیا یارانه جاماندگان فردا واریز می شود؟ | آیا یارانه عید غدیر وجود دارد؟
کدخبر : 560745

به توجه به اینکه امروز و فردا آخر هفته جاری است ، هنوز یارانه جاماندگان واریز نشده است. آیا یارانه جاماندگان فردا واریز می شود؟

یارانه جاماندگان هنوز واریز نشده است. یارانه جاماندگان ممکن است فردا هم واریز نشود. یارانه جاماندگان کی واریز می شود؟ از یارانه عید غدیر چه خبر؟

اگرچه دولت وعده داده بود یارانه جاماندگان تا آخر این هفته واریز شود اما به نظر می‌رسد این وعده محقق نشود و یارانه جاماندگان فردا جمعه ۲۴ تیر ماه هم پرداخت نشود.

۲۱ تیر ماه سومین مرحله یارانه نقدی جدید به حساب سرپرستان ۹ دهک درآمدی جامعه واریز شد. اگرچه رئیس جمهور دستور واریز یارانه جاماندگان در این تاریخ را داده بود اما این مبلغ همچنان واریز نشده است.

یارانه

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی و وزارت کار نشان می‌دهد احتمال واریز یارانه جاماندگان تا ۲۴ تیر ماه بسیار اندک است و به احتمال بسیار زیاد این یارانه در هفته آینده و همزمان با عید غدیر واریز می‌شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که هر کدام از مشمولان این کمک معیشتی، سه مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را همزمان با هم دریافت می‌کنند. البته این وعده‌ای است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها داده است.

خطا در واریز یارانه‌های نقدی

ابراهیم رئیسی در اوایل تیر ماه در یک برنامه زنده خبری اعلام کرد که یارانه جاماندگان باید تا قبل از واریز یارانه تیر ماه به حساب این افراد واریز شود. بنا بر این دستور انتظار می‌رفت کمک معیشتی جاماندگان قبل از تاریخ ۲۰ تیر واریز شود. اما نه تنها این یارانه قبل از تیر واریز نشد، بلکه واریز آن به آخرین هفته تیر ماه موکول شده است.

اما تنها مشکل واریز یارانه جدید، عدم پرداخت کمک معیشتی جاماندگان نیست. همزمان با واریز این مبلغ، بسیاری از مشمولان اعلام کردند مبلغ یارانه آنها نسبت به ماه‌های قبل کمتر شده است. یعنی آنها اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده و جزو دهک اول تا سوم بودند اما این ماه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است. یعنی دهک درآمدی این گروه تغییر کرده است.

این تغییر دهک درباره برخی از افراد دهک‌های بالاتر هم رخ داده و برخی از افرادی که جزو ۹ دهک اول درآمدی بودند ماه‌های قبل مشمول یارانه شدند اما در تیر ماه برخی از این افراد هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند که نشان می‌داد آنها وارد دهک دهم جامعه شده‌اند!

یارانه

نحوه استعلام دهک خانوار با کد ملی

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهندد و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

یارانه

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

همزمان با واریز یارانه نقدی تیرماه، عده‌ای از خانوارها اعلام کرده‌اند که دو ماه قبل یارانه ۴۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند اما این ماه تنها ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شده است.

برخی دیگر هم می‌گویند علی‌رغم دریافت ماهانه در دو ماه قبل، این ماه یارانه‌ای نگرفته‌اند. اگرچه وزارت کار در مقابل علت این ماجرا جوابی را اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد دهک‌بندی جدید موجب چنین مساله‌ای شده است.

یعنی در بررسی‌های مجدد دهک این خانوارها تغییر کرده است.

یارانه

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: