فال حافظ | فال حافظ سه شنبه | فال حافظ شیرازی

بیا فال حافظ بگیر با معنی | فال حافظ شیرازی سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱

بیا فال حافظ بگیر با معنی | فال حافظ شیرازی سه شنبه 28 تیر ماه 1401
کدخبر : 560944

برای دیدن فال حافظ خود از این صفحه دیدن کرده و از اتفاقات احتمالی روز خود مطلع شوید.

فال حافظ  از قدیم بین خانواده هایی ایرانی مرسوم بوده است. فال حافظ گذری است بر احوالات روز که تنها پیش بینی می کند آنچه که در ذهن می سازیم. فال حافظ به‌معنی استفاده از دیوان حافظ برای برای پیش‌گویی سرنوشت است. یکی از باورهای کهن و عمومی ایرانیان، فال حافظ یا بد زدن با دست‌آویزی به رویدادها و اشیاء گوناگون بوده‌است. فال حافظ شیرازی 28 تیر به نیت ماه های مختلف به همراه تفسیر و معنی آن آورده شده است. گرچه نمی توان بر پایه فال حافظ برنامه ریزی کرد اما خواندن فال حافظ هر روز ماه ها نوعی سرگرمی است که می توانید آن را در گوشه ذهن خود نگهدارید.

فال حافظ

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین فروردین

درآ که در دل خسته توان درآید باز

بیا که در تن مرده روان درآید باز

بیا که فرقت تو چشم من چنان در بست

که فتح باب وصالت مگر گشاید باز

تعبیر

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد که دلتنگ هستی و روح و روان خسته ای داری که همگی درمان می شود. درهای وصال باز می شود و شادی به رویت لبخند خواهد زد. خیالات را کنار بگذار و منتظر اتفاقات و خبرهای خوش باش.

فـال حـافـظ  سه شنبه ۲۸ تیر متولدین اردیبهشت

سرو چمان من چرا میل چمن نمی کند

همدم گل نمی شود یاد سمن نمی کند

دی گله ای ز طره اش کردم و از سر فسوس

گفت که این سیاه کج گوش به من نمی کند

تعبیر

تفسیر فال حافظ امروز شما نشان می دهد تصمیم به کاری گرفته ای؛ در انجامش شک نکن و دل به خدا بسپار، برای کاری که می خواهی بکنی همت داشته باش و اگر ناامید شوی موفق نخواهی بود.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین خرداد

سلیمی منذ حلت بالعراق

الاقی من نواها ما الاقی

الا ای ساروان منزل دوست

الی رکبانکم طال اشتیاقی

تعبیر

فال حافظ امروز شما نشان می دهد مطمئن باش پاسخ نیکی جز نیکی نیست و تو پاداش کارهای خوب و تلاش هایت را خواهی گرفت. در آینده نه چندان دوری شاهد اتفاقات جدیدی در زندگی ات خواهی بود که شما را کاملا از خود بی خود می کند. همچنین اخبار خوشی در راه است.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین تیر

بر سر آنم که گر ز دست برآید

دست به کاری زنم که غصه سر آید

خلوت دل نیست جای صحبت اضداد

دیو چو بیرون رود فرشته درآید

تعبیر

فال حافظ امروز شما می گوید تصمیم خود را عملی کن و هر کاری از دستت برمی آید انجام بده. غصه های تو به پایان رسیده است. با تلاش و اراده خویش سعی کن استحقاق پیشرفت و موفقیت را در خود ایجاد کنی تا همیشه نتیجه کار بر وفق مرادت باشد.

فال حافظ

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین مرداد

مسلمانان مرا وقتی دلی بود

که با وی گفتمی گر مشکلی بود

به گردابی چو می افتادم از غم

به تدبیرش امید ساحلی بود

تعبیر

تفسیر فال حافظ شما می گوید فکر می کنی کسی حرفت را نمی شنود، از مشکلت خبر ندارد و تو را از گرداب غم رهایی نمی دهد اما باز هم رحمت الهی شامل حالت خواهد شد و با تأمل در امور ، آینده نگری و مشورت با افراد باتجربه مشکلات و سختی ها را پشت سر خواهی گذاشت.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین شهریور

از دیده خون دل همه بر روی ما رود

بر روی ما ز دیده چه گویم چه ها رود

ما در درون سینه هوایی نهفته ایم

بر باد اگر رود دل ما زان هوا رود

تعبیر

فال حافظ امروز شما نشان می دهد رازی در دل نهفته داری و از درد عشقی رنج می بری که تو را بیمار و بی قرار کرده است. نهایت تلاش خود را در این راه کرده ای و کمترین نتیجه ای تاکنون به دست نیاورده ای. بدان که اگر با دل پاک و نیت صادق از خدا مدد بخواهی، آن یگانه تو را یاری خواهد کرد.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین مهر

خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود

به هر درش که بخوانند بی خبر نرود

تو کز مکارم اخلاق عالمی دگری

وفای عهد من از خاطرت به درنرود

تعبیر

فال حافظ امروز شما این تفسیر را دارد که همگان به تو غبطه می خورند و این به خاطر آن است که در هیچ کاری طمع نمی کنی و برای مال دنیا حریص نیستی. دل بزرگی داری و برای همین خدا تو را از مال دنیا بی نیاز می سازد. اگر عهدی بسته ای یا نذری کرده ای آن را فراموش نکن.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین آبان

گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید

گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید

گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز

گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید

تعبیر

فال حافظ امروز شما نشان می دهد که با کسی گفتگویی داشته ای که از بابت آن ناراحت و دلگیر شده ای ولی صبر کن که او از گفته خود پشیمان خواهد شد و به سوی تو بازخواهد گشت. همیشه در خاطر داشته باش که روزگار به یک پایه نمی چرخد.

فال حافظ

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین آذر

نفس برآمد و کام از تو بر نمی آید

فغان که بخت من از خواب در نمی آید

ز شست صدق گشادم هزار تیر دعا

ولی چه سود یکی کارگر نمی آید

تعبیر

تفسیر فال حافظ شما می گوید بسیار بی قرار و بی تاب شده ای و همه چیز را از دست رفته می بینی. رسیدن به کام و مراد را محال می دانی. مطمئن باش آنقدر عمر می کنی که به تمام آرزوهایت برسی. امیدوار باش که در آینده ای نزدیک به مراد خود خواهی رسید.

فال حافظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین دی

بیا که رایت منصور پادشاه رسید

نوید فتح و بشارت به مهر و ماه رسید

جمال بخت ز روی ظفر نقاب انداخت

کمال عدل به فریاد دادخواه رسید

تعبیر

فال حافظ امروز شما می گوید مژده باد بر شما که در کارتان موفق خواهید شد و خبرهای خوب و مسرت بخشی دریافت می کنید. این پیروزی ها نتیجه تلاش و سخت کوشی خودتان است. مراقب باشید که برخی افراد سودجو به دنبال سوءاستفاده و به بیراهه کشاندن شما هستند. تیزهوشی و درایت داشته باشید و از اطراف خود غافل نشوید.

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین بهمن

​بعد از این دست من و دامن آن سرو بلند

که به بالای چمان از بن و بیخم برکند

گفتم اسرار غمت هرچه بود گو می باش

صبر از این بیش ندارم چه کنم تا کی و چند

تعبیر

فال حافظ امروز شما حکایت از این دارد که دیگر صبر و تحملت تمام شده است. تا کی می خواهی رازهایت را در دلت نگه داری و سکوت کنی؟ نگران نباش. به زودی ایام به کامت خواهد شد و غم و غصه ایام گذشته را به فراموشی خواهی سپرد.

فال حافظ

فـال حـافـظ سه شنبه ۲۸ تیر متولدین اسفند

گر می فروش حاجت رندان روا کند

ایزد گنه ببخشد و دفع بلا کند

حقا کزین غمان نرسد مژده ی امان

گر سالکی به عهد امانت وفا کند

تعبیر

فال حافظ امروز شما می گوید وجدانت ناراحت است. به یاد داشته باش که خداوند خیلی مهربان است و توبه تو را پذیرفته و بلاها را از تو دور می گرداند. به عهد و پیمانت وفادار باش. خبر خوبی در راه است که فرصتی دوباره به تو داده می شود تا به عهد خود وفا کنی. دانش خود را افزایش بده تا موفقیت های بیشتری کسب کنی.

فال حافظ سه شنبه

مشهور است که امروز در خانهٔ هر ایرانی یک دیوان حافظ یافت می‌شود. ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می‌گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس به طور تصادفی صفحه‌ای را از کتاب حافظ می‌گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می‌کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحهای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی.  برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

فال گرفتن از دیوان حافظ معمولاً در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز، چهارشنبه‌سوری، شب چله، سیزده‌به‌در، چهارشنبهٔ آخر ماه صفر و سیزدهِصفر انجام می‌شود. هنگامی که شخص نیتِ مشخصی دارد، مانند هنگام فراق یار یا انتظار آمدن شخصی یا پیش‌آمدن مشکلی برای عزیزی و یا چیرگیِ اندوهی بر وجود فردی، فال زدن رایج است. فال گرفتن از رسوم جمعی و گروهی نیز است و ازاین‌رو آیین‌های مختلفی برای انتخاب نوب «قرعهٔ فال» رواج یافته که انتخابِ این شیوه‌ها خود نوعی سرگرمی است و در شهرهای مختف، روش‌های گوناگونی نیز دارد. جدول‌های ویژه‌ای به‌نام «فال‌نامه» وجود دارد که برپایهٔ دیوان حافظ ساخته شده و در مقدمه و پیوست بعضی از چاپ‌های دیوان یا بعضی دست‌نویس‌های کهن آن آمده‌است.

بیا فال حافظ بگیر با معنی | فال حافظ شیرازی سه شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: