یارانه | یارانه جدید | یارانه تیرماه | یارانه دولت | یارانه کمک معیشتی | جاماندگان یارانه

جاماندگان یارانه بخوانند | یک خبر جدید از واریز معوقات یارانه جاماندگان

جاماندگان یارانه بخوانند | یک خبر جدید از واریز معوقات یارانه جاماندگان
کدخبر : 560972

معوقات مربوط به حساب جاماندگان یارانه نقدی تا قبل از واریز یارانه مردادماه به حسابشان واریز خواهد شد.

 یارانه بگیران یارانه تیرماه خود را دریافت کردند. اما افرادی در این بین در لیست یارانه بگیران نبودند. ثبت نام برای جاماندگان یارانه امکان پذیر شد. طبق اخبار بدست رسیده یارانه جاماندگان تا قبل از واریز یارانه مردادماه به حسابشان واریز خواهد شد.

پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

تا کنون ۳ مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز شده است. این درحالی است که حدود ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراضها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت  نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و  ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

یارانه

هر چند هر ماه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد  از بررسی اعتراضها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.

پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

گفتنی است، افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند. همچنین افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱، یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

یارانه

یک خبر جدید برای جاماندگان یارانه | آیا واریزی یارانه جاماندگان آغاز شده است؟

وزارت رفاه اعلام کرد که تمام کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه می‌گرفتند، اما با شرایط جدید حذف شدند، برای بار دوم امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی دارند.

با وجود بررسی‌های صورت گرفته و تعیین‌تکلیف اعتراض‌ها و درخواست‌های جدید، همچنان متقاضیان یارانه معیشتی و نقدی فرصت دارند برای ثبت‌نام یا اعلام اعتراض نسبت به حذف یارانه خود از طریق سامانه‌های تعیین شده اقدام کنند.

یارانه

به نقل از ایسنا، بیش از دو ماه از اقدام دولت برای تغییر پرداخت یارانه‌های نقدی گذشته‌است. به‌طوری که از ۱۹ اردیبهشت اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه‌های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی که تا پیش از آن واریز می‌شد، پایان یافت.

در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت. به طوری‌که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعد هر نفر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه کنار گذاشته‌شدند.

با توجه به حذف شش میلیونی و اعتراض‌هایی که نسبت به دهک‌بندی انجام شده وجود داشت، سامانه hemayat.mcls.gov.ir از سوی وزارت رفاه معرفی شد تا تنها کسانی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت می‌کردند اما در شرایط جدید حذف شده بودند، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی داشته باشند. در ادامه نیز به حساب تمامی کسانی که اعتراض ثبت کرده بودند یک مرحله یارانه ۳۰۰ هزار تومانی مشروط و غیرقابل برداشت واریز شد تا درخواست‌ها بررسی شود.

این درحالی است که با انجام بررسی‌ها، در بیستم تیرماه برای کسانی که اعتراض کرده و در دهکهای یک تا ۹ قرار گرفتند، یارانه واریز شد و قرار است دو یارانه معوق بابت اردیبهشت و خرداد نیز برای آنان واریز شود.

اما این پرداخت به معنی پایان زمان ثبت اعتراض نیست و همچنان کسانی که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شد، این امکان را دارند که درخواست بازبینی را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

یارانه

منبع: تسنیم.تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: