قیمت دلار | اخبار قیمت دلار | وضعیت قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت یورو | قیمت سکه | قیمت طلا

قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت سکه | قیمت طلا | ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱

قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت سکه | قیمت طلا | 28 تیرماه 1401
کدخبر : 560982

قیمت دلار، یورو، سکه و طلا امروز سه شنبه، 28 تیرماه 1401 اعلام شد.

قیمت دلار در بازار چند شد؟ قیمت دلار امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت دلار امروز در صرافی ملی چند شد؟

هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۷ هزار و ۸۸۹ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۹۱۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر مثقال طلا امروز با کاهش ۱۳ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان قیمت خورده است.

در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی با کاهش ۱۰۳ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در دوز سه‌شنبه، بیست و هشتم تیرماه مشاهده می‌کنید:

قیمت دلار

سیگنال سفر پوتین به بازار ارز | قیمت دلار تغییر می‌کند؟

سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و خبر سفر رئیس جمهور روسیه به تهران، قیمت دلار را ۳۵۰ تومان کاهش داد و دلار یک کانال عقب نشست. اما در ادامه هفته روند دلار چگونه است؟

در روزهای گذشته قیمت دلار در دو کانال مشخص در رفت و آمد است. قیمت دلار نه کانال قیمتی جدیدی را فتح کرده و نه به رقم ۲۹ هزار تومان مدنظر بانک مرکزی برگشته است.

بلکه قیمت‌ دلار در یک محدوده معین مانده و همین سبب می‌شود که برخی از تحلیلگران معتقد باشند که قیمت دلار در حال تثبیت جایگاه خود در کانال جدید است و بازگشت به قیمت پایین‌تر دشوار است.

اما در هفته جاری دو رویداد مهم سیاسی رخ داد. یکی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه بود و دومی سفر امروز پوتین به تهران.

قیمت دلار

این اخبار ظرف دو روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد را کاهش داده. تحلیلگران معتقدند این کاهش قیمت به دلیل شکل‌گیری برخی انتظارات سیاسی مثبت است.. سفرهای سیاسی که شاید بتواند قیمت دلار را به زیر بکشد.

پوتین، دلار را ارزان می‌کند؟

مهم‌ترین رویداد امروز برای دلار سفر رئیس جمهور روسیه به ایران است. ولادیمیر پوتین برای پنجمین بار به ایران سفر می‌کند و گفته می‌شود این یکی از مهم‌ترین سفرهای پوتین به ایران است.

برخی معتقدند پوتین و ابراهیم رئیسی در این دیدار درباره برجام و مذاکرات هسته‌ای هم رایزنی می‌کنند و ممکن است اتفاقاتی در مسیر پرونده هسته‌ای ایران رخ بدهد.

به همین دلیل است که بازار ارز گوش تیز کرده و منتظر اخباری است که در یکی دو روز آینده از پاستور به گوش می‌رسد.

هر واکنشی در این دوره می‌تواند بر روند قیمت دلار اثر بگذارد.

نکته اثرگذار دیگر بر قیمت ارز در بازار، خبر جدیدی است که بانک مرکزی اعلام کرده است. به گفته این بانک، روبل از امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ وارد بازار متشکل ارزی می‌شود و صادرکنندگان می‌توانند این ارز را مانند دلار و یورو با نرخ توافقی معامله کنند. اما این اتفاق چه تاثیری بر قیمت دلار می‌گذارد؟

در جریان معامله با روسیه باید دو مرحله تبدیل ارز انجام شود. اما با ورود روبل به بازار متشکل ارزی،‌معاملات با روبل انجام می‌شود و این مساله می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای دلار و به‌تبع آن کنترل نرخ دلار در برابر ریال در بازارهای داخلی شود.

قیمت دلار

نگرانی از فعالیت در بازار ارز

به نظر می‌رسد که پیش‌بینی قیمت دلار برای فعالان بازار کمی دشوار شده است. مسیر اخبار سیاسی و رویدادهای سیاسی می‌تواند مسیر حرکت دلار را به راحتی ترسیم کند. اما بانک مرکزی چندین بار نشان داده که توانسته وارد بازار شود و باعث ریزش قیمت دلار شود.

هفته گذشته هم ٖکامران سلطانی‌زاده، عضو کانون صرافان ایران به مداخله دولت به بازار ارز اشاره کرد و گفته بود: از آنجایی که ذخایر ارزی وضعیت مناسبی دارد، ورود بانک مرکزی به بازار ارز می‌توان به سرعت تعادل بازار ارز را حفظ کند.

این نگرانی برای برخی از فعالان جدی است. اینکه آنها در مسیر اخبار حرکت کنند اما بانک مرکزی با تزریق ناگهانی ارز به بازار،‌ورق قیمت را برگرداند.

کارشناسان اقتصادی چه می‌گویند؟

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی گفت: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد، اما از نظر واقعی اتفاقی که در بازار ارز می‌افتد این است که نرخ تورم نقطه به نقطه درحال افزایش است و بعد از چند ماه این موضوع قیمت دلار را افزایش می‌دهد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی هم معتقد است ابهام در مذاکرات وین و چشم‌انداز تورمی کشور، نشان‌ می‌دهد که احتمالا قیمت‌‌ها در مرداد، هم در بازار طلا و سکه و هم برای نرخ ارز، رشد داشته باشد.

دلار+و+سکه

اما این کارشناس تاکید می‌کند که بازارساز (بانک مرکزی)، اکنون ابزار لازم را برای کنترل قیمت دلار در اختیار دارد. چرا که بخشی از منابع ارزی کشور آزاد شده است. این نهاد اجازه نمی‌دهد دلار به قیمت ذاتی خود برسد. نرخ طلا و سکه نیز به تبع آن کنترل می‌شود.

منبع: تجارت نیوز/خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: