طرح رتبه بندی معلمان | ابلاغیه طرح رتبه بندی معلمان | جزئیات طرح رتبه بندی معلمان

از طرح رتبه بندی معلمان چه خبر؟ | طرح رتبه بندی معلمان در چه مرحله ای قرار دارد

از طرح رتبه بندی معلمان چه خبر؟ | طرح رتبه بندی معلمان در چه مرحله ای قرار دارد
کدخبر : 561142

طرح رتبه بندی معلمان فعلاً در نوبت تصویب و ابلاغ دولت است.

طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟ مشمولین طرح رتبه بندی معلمان اعلام شدند. طرح رتبه بندی معلمان ابلاغ شده است. طرح رتبه بندی معلمان به زودی اجرای خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آیین نامه رتبه بندی معلمان معتقد بود که بعضی نظرات دولت با روح قانون نمی خواند اما آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ از سوی دولت قرار دارد.

اقتصادآنلاین نوشت، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رتبه بندی معلمان گفت: پس از کش و قوس‌های فراوانی که در طول دو سال گذشته در مجلس و کمیسیون داشتیم، قانونی که برای رتبه بندی معلمان ارائه شد، به نظرم خوب بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما از اول هم این اختلاف نظرها و چالش‌ها را با دولت قبلی و فعلی بر سر رتبه‌بندی داشتیم، توضیح داد: اصول این است که مجلس قانون و آیین‌نامه اجرایی را دولت می‌نویسد.

طرح رتبه بندی معلمان

آیین‌نامه اجرایی نیز با توجه به روح و فضای حاکم بر قانون باید نوشته شود. دو نفر از همکاران ما آقای وحیدی و اسماعیلی که فرهنگی هستند از طرف کمیسیون، به هنگام نوشتن آیین‌نامه حضور داشتند و در نهایت متن ویرایش‌های زیادی هم داشت.

ویس کرمی تصریح کرد: آیین نامه حتی پیش از اینکه به دست دولت برسد نیز در ۲۶ الی ۲۷ مورد ویرایش شد.

نهایتاً کمیسیون معتقد بود که بعضی از نظرات دولت با روح قانون نمی‌خواند؛ مثلاً در آزمون گرفتن برای رتبه‌ها یا بحث مدرک تحصیلی برای نومعلمان و برخی موارد دیگر به قدری تغییر کرده که خود ما هم به جزییات آیین نامه اشراف نداریم.

آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ دولت قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: معلمان ما به حق مطالباتی داشته و دارند و حتی ما معتقد هستیم که رتبه بندی هم نمی‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. اما مساله مهم این است که مجلس و دولت قدمی برای حل مشکلات معلمان و ارتقای سیستم آموزشی برداشته‌اند.

خبری جدید از طرح رتبه بندی معلمان | جزئیات طرح رتبه بندی معلمان ابلاغ شد

رییس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده علی آباد کتول مبنی بر لزوم توجه به قانون رتبه بندی معلمان در هیأت تطبیق مصوبات گفت: این مصوبه هیأت دولت به تازگی به هیات تطبیق مصوبات رسیده که در مهلت قانون رسیدگی و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

قانون رتبه بندی معلمان به هیأت تطبیق مصوبات مجلس رسید

به نقل از فارس، رحمت الله نوروزی نماینده مردم گلستان در مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۶ تیر پارلمان در روند بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی-تخصصی طی اخطاری اظهار داشت: موضوع قانون رتبه بندی فرهنگیان باید در هیات تطبیق مصوبات مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، با توجه به تاکیدات مجلس و دولت و مقام معظم رهبری در تمدن نوین، معلمان عزیز طلایه داران هستند، لذا با توجه به حمایت هایی که صورت گرفته، این قانون باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تیمی مانع شده اند، از این جهت تقاضا داریم همانطور که تاکنون از این قانون دفاع شده، بعد از این نیز با بررسی در هیات تطبیق مصوبات مورد حمایت قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موضوع مورد اشاره دیروز و امروز آقای نوروزی پیگیری خواهد شد، وظیفه ما در هیات تطبیق مصوبات بررسی و تطبیق مصوبات هیات دولت با قانون است، این موضوع به تازگی به هیات تطبیق رسیده و در مهلت قانونی رسیدگی و به وقت اعلام می شود. در صورت مغایر بودن نیز موارد اعلام خواهد شد.

جزئیات دقیق افزایش حقوق در طرح رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه هر سال بعد از کنکور حاشیه ها و اخبار تقلب را داریم، گفت: امسال شرایط امنیتی کنکور نسبت به سال های قبل پررنگ تر بود و در تامین امنیت هم موفق عمل شد.

منادی سفیدان در ادامه توضیح داد که شرکت های دانش بنیان دستگاهی ساختند که هرآنچه متقلبین انجام میدادند شناسایی کنند و سازمان سنجش هم ۱۴۶۰ دستگاه را خریداری کرد.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم به واسطه این دستگاه به متقلبین کنکور پیشاپیش اطلاع داده شد که تقلب نکنید چون شناسایی می‌شوید اما با این وجود حدود ۸۷۰ دستگاه تقلب سر جلسه کنکور شناسایی شد و تعداد کمی هم که شناسایی نشدند با کمک وزارت اطلاعات مشخص شدند تا متقلبین برای سال‌ها از کنکور محروم شوند.رتبه بندی معلمانمنادی سفیدان در ادامه با بیان اینکه این که بگوییم تقلب اصلا انجام نشده درست نیست ولی کنکور ۱۴۰۱ نسبت به پارسال امن تر برگزار شد، گفت که از نظر او تقلب در کنکور صفر و نزدیک به صفر بوده است.

رئیس جمهور حرف آخر را درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌زند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغییرات جدید در کنکور را مصوبه ای کارشناسانه خواند و گفت: آقای رئیسی چندین مرتبه گفته بودند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور از سال ۱۴۰۳ انجام شود.

منادی سفیدان در ادامه پیرامون جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور مسئولان ذیربط برگزاری کنکور از وزارت علوم و سازمان سنجش گفت که برداشت ما از جلسه امروز کمیسیون این بود که احتمال قوی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور از سال ۱۴۰۲ انجام نشود با این وجود رئیس جمهور حرف آخر را درباره ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می زند و منتظر تصمیم  آقای رئیسی هستیم.

پرونده معلمان برای رتبه بندی در دست بررسی است 

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت رتبه بندی معلمان گفت که در این رابطه لایحه ضعیفی را به هر نحو ممکن از دولت قبل گرفتیم و یکسال در مجلس کار کردیم و در آن تغییرات اساسی دادیم؛ به نحوی که مثلاً در لایحه قبلی ۵۰۰ هزار معلم شامل رتبه بندی می شدند اما ما همه معلمان را مشمول کردیم.

طرح رتبه بندی معلمانبه گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس هرکس در حکم کارگزینی اش نوشته شده معلم باید رتبه بندی شود و هم‌اکنون نیز پرونده های معلمان در دست بررسی برای رتبه بندی است؛ در این راستا حداقل کاری که انجام شد این بود که ماشین رتبه بندی به حرکت درآمد.

تبدیل وضعیت معلمان غیر متعارف را با برگزاری آزمون مشخص می‌کنیم

علیرضا منادی سفیدان در پایان با یادآوری اینکه ۲۶۸ هزار معلم برای امسال کم داریم گفت که برای جبران آن تحت شرایطی از بازنشستگان و سرباز معلمان استفاده خواهیم کرد، اما اساسا کمبود معلمان باید از دانشگاه فرهنگیان جبران شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین با بیان اینکه تعدادی معلم غیرمتعارف داریم که در قالب حق التدریسی، خرید خدماتی و غیرانتفاعی به فعالیت می پردازند، گفت که تلاش داریم تبدیل وضعیت آن‌ها از طریق برگزاری آزمون انجام شود.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم، کسانی که در آزمون قبول نشوند یا باید خداحافظی کنند یا آموزش و پرورش تا جایی روند را ادامه دهد که نیازهای خود را تامین کند.

طرح رتبه بندی معلمان

منبع: تجارت نیوز/اقتصادآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: