پیش بینی قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار امروز

پیش بینی قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار ۲ مردادماه ۱۴۰۱ | وضعیت دلار امروز چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار 2 مردادماه 1401 | وضعیت دلار امروز چگونه خواهد بود؟
کدخبر : 561506

پیش بینی قیمت دلار امروز یکشنبه، 2 مردادماه چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت دلار امروز 2 مردادماه 1401 اعلام شد. پیش بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.

پیش بینی می شود قیمت دلار امروز یکشنبه ۲ مرداد با نوسان چندانی همراه نباشد، هر چند بنا به گفته کارشناسان این روند تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

پایان رفت و آمدهای سیاسی به کشور عاملی برای ثبات قیمتی در بازار دلار امروز ۲ مرداد خواهد بود، چرا که این روزها تب خرید دلار به طرز معناداری کاهش یافته است.

پیش بینی قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار امروز ۲ مرداد

قیمت دلار ارتباط مستقیمی با مناسبات سیاسی و در نهایت مذاکرات وین دارد. از این رو با توجه به اینکه سفر مقامات سیاسی این روزها دیگر به پایان رسیده است و از طرف دیگر اخبار امیدوار کننده ای از برجام به گوش نمی رسد بنابراین ثبات نسبی قیمت دلار طی روزهای اخیر چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

دبیر کل کانون صرافان کشور هم از کاهش هیجان خرید و فروش ارز خبر داد و گفت بازار وارد دوره آرامش شده است.

کامران سلطانی‌زاده پیش‌بینی کرده در روزهای آینده این روند با ثبات تداوم داشته باشد و خبری از نوسانات بسیار شدید در بازار نخواهد بود.

بازار چشم انتظار تزریق مجدد دلار

در ماه گذشته با تزریق دلار به بازار شاهد کاهش روند نزولی قیمت دلار بودیم. به گونه ای که تجربه نشان داده است که هر گاه دلار به بازار ارز تزریق شود تا حدی مانع از تب قیمتی دلار شده است، حال باید دید که دولت در روزهای آتی باز هم می تواند دلار به بازار تزریق کند که در این صورت بار دیگر شاهد روند کاهشی قیمت دلار خواهیم بود.

پیش بینی می شود قیمت دلار امروز به صورت هیجانی افزایش نداشته باشد و آرامش نسبی در بازار ارز حکمفرما باشد.

پیش بینی قیمت دلار

دلار وارد کانال قیمتی جدید شد | سیگنال‌ها درباره آینده دلار چه می‌گوید؟

روند افزایشی قیمت دلار در بازار آزاد در حالی است که دلار صرافی ملی امروز اندکی کاهش داشت. حالا سوالی که وجود دارد این است که قیمت دلار به چه سمتی می‌رود؟

در یک ماه گذشته قیمت دلار در دو کانال مختلف در رفت و برگشت بود. بسیاری از کارشناسان می‌گویند تدوام قیمت دلار در این کانال به معنای تثبیت قیمت دلار است و فعلا نه احتمال رشد هیجانی در بازار وجود دارد و نه انتظار ریزش اساسی.

به گفته این کارشناسان دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت و حرکت آن به سمت کانال بالاتر و پایین‌تر نیاز به اخبار سیاسی خاصی دارد.

خبر سیاسی خاصی در راه است؟

مذاکرات دوحه آخرین خبر سیاسی مهمی بود که دلار را تکان داد و آن را به آستانه ۲۹ هزار تومان رساند. اما از آن زمان تاکنون خبر دیگری مخابره نشده که بتواند بر روند بازار نوسان چشمگیری داشته باشد.

آنچه بعد از مذاکرات دوحه درباره روند مذاکرات منتشر شده یا توصیه‌های برخی از کشورها برای از سرگیری مذاکرات بوده و یا تاکیداتی بر احتمال به نتیجه رسیدن و توقف مذاکرات هسته‌ای.

اما هیچ کدام خبری نبوده که بتواند روند بازار ارز را تغییر دهد. پیش از این هم بازار نشان داده که برای تغییر چشمگیر و ثبت رکورد کاهشی یا افزایشی به اخبار بسیار مهم‌تر و قابل اتکاتری نیاز دارد.

پیش بینی قیمت دلار

بازارساز، دلار را ارزان می‌کند؟

عامل دیگری که در ماه گذشته توانست قیمت دلار را نزولی کند، تزریق ارز به بازار بود. بعد از توقف مذاکرات دوحه،‌ناگهان روند قیمتی دلار افزایشی شد و کاهش قیمتی که در سایه امید به مذاکره ایجاد شده بود، یک روزه جبران شد و دلار دوباره بین دو تا سه هزار تومان گران شد.

اما بازارساز توانست با تزریق ارز دلار را به مرز ۲۹ هزار تومان نزدیک کند. اما این روند کاهشی کمی بعد متوقف شد و دلار گام به گام و آهسته آهسته به سمت کانال بالاتر حرکت و اقدام بازارساز را خنثی کرد.

این روند نشان داد تزریق مجدد ارز به بازار -اگر دولت ارزی در بساط داشته باشد- منتج به کاهش موقتی قیمت می‌شود و نه دائمی.

نیمه دوم سال روند دلار صعودی است؟

کارشناسان بازارها هم با توجه به همین عوامل روند بازار را بررسی می‌کنند و معتقدند که در کوتاه مدت نباید منتظر افزایش یا ریزش شدید قیمت دلار بود.

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرده احتمالا بازارساز ظرف چند هفته آینده بتواند با عرضه ارز در بازار متشکل ارزی دلار را در محدوده فعلی نگه دارد. اما این روند موقتی است. چراکه از شهریور به بعد کسری بودجه تشدید می‌شود و متغیرهای بنیادی-کسری بودجه- اثر خود را نشان می‌دهد و تزریق ارز هم نمی‌تواند دلار را به کانال پایین هدایت کند.

پیش بینی قیمت دلار

این کارشناس اقتصادی گفته احتمالا در نیمه دوم امسال، هم متغیرهای اقتصادی شرایط بدتری داشته باشد و هم اینکه اخبار سیاسی به سمت چالش بیشتر حرکت ‌کند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که روند قیمت دلار در نیمه دوم سال افزایشی باشد. اما میزان این افزایش مشخص نیست.

روند بازار باثبات است!

اما برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند رفت و آمدهای سیاسی واخر تیر ماه به منطقه-سفر جوبایدن به خاورمیانه و سفر پوتین به ایران- نوسانات قیمت ارز را به همراه داشت و بازار هیجانی شد. اما حالا هیجان خرید و فروش متوقف شده است.

دبیر کل کانون صرافان کشور هم از کاهش هیجان خرید و فروش ارز خبر داد و گفت بازار وارد دوره آرامش شده است.

کامران سلطانی‌زاده پیش‌بینی کرده در روزهای آینده این روند با ثبات تداوم داشته باشد و خبری از نوسانات بسیار شدید در بازار نخواهد بود.

پیش بینی قیمت دلار

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: