آبله میمونی | وضعیت آبله میمونی | هشدار آبله میمونی

هشدار شیوع آبله میمونی | اعلام وضعیت اضطراری آبله میمونی توسط سازمان بهداشت جهانی

هشدار شیوع آبله میمونی | اعلام وضعیت اضطراری آبله میمونی توسط سازمان بهداشت جهانی
کدخبر : 561507

سازمان بهداشت جهانی به جهت شیوع بیماری آبله میمونی وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرده است.

آبله میمونی در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است. سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری برای آبله میمونی اعلام کرده است. آبله میمونی در دنیا در حال پیشرفت است و افرادی بیشتری را مبتلا می کند. هشدار سازمان بهداشت جهانی برای آبله میمونی اعلام شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع بیماری آبله میمونی را وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطرای بهداشت جهانی بالاترین سطح هشداری است که سازمان جهانی بهداشت می تواند صادر کند و به دنبال افزایش موارد این بیماری در سراسر جهان است.

آبله میمون

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون بیش از 16 هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در 75 کشور جهان گزارش شده است. همچنین تاکنون پنج مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش شده است.

در حال حاضر عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای همه گیری کروناویروس و تلاش‌های پیوسته برای ریشه کنی فلج اطفال به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته تصمیم گیری اعلام شرایط اضطراری بیماری آبله میمونی نتوانست در مورد اینکه آیا شیوع این بیماری باید به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی طبقه بندی شود یا خیر، به اجماع دست پیدا کند، اظهار داشت: شیوع این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و تصمیم گرفتم شیوع بیماری وضعیت اضطراری اعلام شود.

تدروس افزود: در مورد روش‌های جدید انتقال بیماری که شرایط را برای انتشار آن فراهم ساخته، اطلاعات بسیار کمی وجود دارد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: ارزیابی سازمان این است که خطر ابتلا به آبله میمونی در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط ​​است به جز در منطقه اروپا که سطح خطر بالا ارزیابی می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته تدروس اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به سرعت بخشیدن توسعه واکسن های بیماری آبله میمونی و اتخاذ اقدامات موثر برای محدود کردن گسترش ویروس کمک می کند.

آبله میمون

چگونه باید از خود در برابر ابتلا به آبله میمون محافظت کرد؟

متخصصان حوزه بهداشت و درمان بر این باورند که احتمال سرایت آبله میمون در بین عموم جمعیت پایین است اما اقداماتی می‌تواند ریسک ابتلا به ویروس را کاهش دهد.

موارد زیر توصیه‌های جمع‌آوری شده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، خدمات سلامت همگانی بریتانیا و سازمان بهداشت جهانی است:

- از تماس با افرادی که اخیرا به آبله میمون مبتلا شده‌اند یا کسانی که ممکن است به این بیماری مبتلا باشند، دوری کنید.

- در تماس نزدیک با فرد مبتلا و نشانه‌دار، ماسک بزنید.

- از تماس با حیواناتی که می‌توانند ناقل آبله میمون باشند دوری کنید؛ از جمله حیوانات مریض یا لاشه جانوران و به ویژه حیواناتی همچون میمون و جوندگان که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند.

- دست‌هایتان را به‌ خوبی تمیز کنید، مخصوصا پس از تماس با افراد یا حیواناتی که مبتلا به بیماری یا مشکوک به ابتلا هستند. می‌توانید دستانتان را با آب‌ و صابون بشویید یا از ژل ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

- اگر از فرد مبتلا یا مشکوک به ابتلا به آبله میمون نگهداری می‌کنید، لباس محافظتی بپوشید.

- فقط گوشت کاملا پخته‌شده بخورید.

آبله میمون

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: