قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا | قیمت سکه و طلا امروز | قیمت طلا | قیمت طلا امروز

قیمت طلا| قیمت سکه | ۲ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت طلا و سکه امروز چند شد؟

قیمت طلا| قیمت سکه | 2 مردادماه 1401 | قیمت طلا و سکه امروز چند شد؟
کدخبر : 561544

قیمت طلا و قیمت سکه امروز یکشنبه، 2 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت طلا با نوسان زیادی در یک سال اخیر روبه رو بوده است. قیمت طلا تاثیر زیادی از قیمت طلای خارجی می گیرد. در معاملات امروز قیمت طلا ۱۸ عیار سیر نزولی را در پیش گرفت. قیمت طلای ۱۸ عیار در نیمه اول معاملات امروز یکشنبه دوم مرداد ماه به یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان بود.تومان معامله شد. امروز قیمت طلا در بازار نسبت به روز گذشته پچگونه است؟

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان به فروش رسید.

سرو نوشیدنی با ورق طلا

به گزارش فرارو، قیمت سکه امامی امروز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه طرح قدیم هم در نیمه اول معاملات امروز ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه گرمی با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز شنبه در نیمه اول معاملات امروز سه میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در نیمه اول معاملات امروز یکشنبه دوم مرداد ماه به یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان بود.

قیمت طلا

قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم امروز یکشنبه دوم مرداد ماه در نیمه اول معاملات به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی هم در نیمه اول معاملات امروز ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله شد. هر سکه گرمی سه میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت انواع سکه در شروع معاملات

قیمت طلا

بازارهای مالی تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی و اخبار مربوط به مذاکرات وین قرار دارند. هر چند اخبار سیاسی و بعضی اقدامات بازارساز بازدهی بازارهای طلا و سکه را در ماه گذشته منفی کرد اما برخی سیگنال‌ها می‌گویند شاید این روند در ماه جاری ادامه‌دار نباشد.

امروز مرکز آمار نرخ تورم تیر ۱۴۰۱ را اعلام کرد که حاوی دو روکوردشنی از ابتدای امسال است.

مطابق اعلام مرکز آمار ایران، میانگین سالانه تورم در تیر ۱۴۰۱ با ۱.۱درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰.۵درصد رسید. این عدد، بیشترین تورم سالانه از ابتدای امسال بوده است.

قیمت طلا

تورم نقطه به نقطه نیز در تیر ماه ۱۴۰۱ به ۵۴درصد رسید. این رقم نشان‌دهنده آن است که خانوارهای کشور به طور میانگین ۵۴درصد بیشتر از تیر ماه سال گذشته برای خرید یک سبد از کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌­اند. تورم نقطه به نقطه نیز در مقایسه با ماه گذشته ۱.۵درصد افزایش یافته است و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.

از سوی دیگر، گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که بدهی دولت به بانک‌ها همچنان ادامه‌دار است. به عبارت دیگر، علاوه بر رشد پایه پولی و نقدینگی که خود عامل اصلی تورم هستند، در ماه‌های اخیر بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها هم با سرعت افزایش پیدا کرده‌اند.

اخبار منتشر شده از مذاکرات هسته ای نیز چندان امیدوارکننده نیست. البته این احتمال وجود دارد که بازارساز با سیاست‌هایی از جمله ارزپاشی، قیمت‌ها را موقتا کنترل کند. اما این اقدام نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

قیمت سکه

با توجه به اینکه نرخ دلار، امروز بر خلاف روزهای اخبر، افزایشی شد و حتی به کانال بالاتر نیز صعود کرد، به دنبال آن، قیمت‌های در بازار طلا و سکه نیز صعودی شد. این امکان وجود دارد که فردا نیز همین روند ادامه یابد. به ویژه که اننتشار گزارش مرکز آمار از تورم تیر، سیگنال افزایشی را برای بازارهای مالی صادر کرده است.

منبع: فرارو/تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: