سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | وضعیت سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

جیب سهام عدالتی ها امروز پر پول می شود | چه کسانی سود سهام عدالت می گیرند؟

جیب سهام عدالتی ها امروز پر پول می شود | چه کسانی سود سهام عدالت می گیرند؟
کدخبر : 561561

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار است امروز سود سهام عدالت واریز شود. امروز چه کسانی سود سهام عدالت می‌گیرند

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد. سود سهام عدالتی های امروز واریز می شود.

 بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قرار است تا پایان امروز به ۱۷۷ هزار نفر جامانده سهام عدالت که شماره شبا بانکی خود را اصلاح کرده‌اند سود واریز شود.

محمد حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز امروز گفت که مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت تا آخر شب این سودها به حساب‌ها واریز می‌شود.

سهام عدالت

این مسوول به ایرنا گفت: ارزش این پرداختی‌ها برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ رقمی معادل ۵۴ میلیارد تومان بود که در مجموع رقمی بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب جاماندگان پرداخت شد.

حسنلو با بیان اینکه سود هر یک از سهامداران محاسبه و اطلاعات برای واریز در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واریز سودها از طریق سیستم پایا بانکی انجام می‌شود. به این ترتیب تا آخر شب این سودها به حساب‌ها واریز خواهد شد.این افراد باید با مراجعه با سامانه سجام اطلاعات خود را وارد کنند تا سود این افراد در مرحله بعد واریز شود.

وی گفت: در مراحل اول و دوم نیز به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

سهام عدالت

سود چقدر است؟

جاماندگان منتظر واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ خود هستند. مبلغ سود سهام عدالت سال ۹۸ برای افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند ۱۹۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ برای همین گروه حدود ۵۸۰ هزار تومان است.

این مبلغ برای دارندگان سود سهام یک میلیونی دو برابر است. یعنی سود سال ۹۸ حدود ۴۰۰ هزار تومان و سود سال ۹۹ حدود یک میلیون تومان است.

اگر یک خانوار چهار نفره سهام یک میلیونی داشته باشد و همزمان هم سود سال ۹۸ و هم سود سال ۹۹ را دریافت کند. مجموعا سود واریزی خانوار ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

سهام عدالت

در این میان افرادی بودند که تحت تاثیر عدم ارائه شماره حساب معتبر، از دریافت سود خود عقب مانده بودند که در این زمینه بارها با انتشار اطلاعیه‌های مختلف از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به این افراد هشدار داده شد تا این افراد با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت خود اقدام کنند و در لیست پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

در ادامه چنین اقداماتی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اواسط خردادماه امسال خبر داد که این شرکت امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده اما لازمه اجرایی شدن چنین اتفاقی رفع مشکل هر چه سریع‌تر شماره شبا سهامداران برای پرداخت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بود.

براساس آخرین پیگیری‌های انجام شده قرار بر این است تا مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت از روز یکشنبه دوم مرداد ماه آغاز شود و فقط افرادی که تا ساعت ۲۴ روز جمعه نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانه سجام اقدام کرده باشد، از دریافت این سود بهره‌مند خواهند شد و بهتر است تا افرادی که همچنان اقدامی در راستای اصلاح شماره شبای خود انجام نداده‌اند هر چه سریعتر نسبت به آن اقدام کنند.

با توجه به اعلام چنین خبری، تاکنون حدود ۷۵ هزار نفر تاکنون شماره شبای خود را برای دریافت سود سهام عدالت اصلاح کردند.

سهام عدالت

همچنین برای تعداد ۳۵ هزار نفر دیگر که با مشکل شماره شبای معتبر همراه بودند، پیامک ارسال شده است تا هر چه سریعتر شماره شبای معتبر اعلام کنند.

منبع: تجارت نیوز/ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • ناشناس

    من وهمسرم مدادجوی کمیته امداد هستیم اما برای ماپانصدی پرداخت شده چه کار باید انجام بدهیم متشکرم.