یارانه نان | اخبار یارانه نان | واریز یارانه نان | طرح هوشمندسازی یارانه نان

از طرح هوشمندسازی یارانه نان چه خبر؟ | طرح هوشمندسازی یارانه نان کی آغاز می شود؟

از طرح هوشمندسازی یارانه نان چه خبر؟ | طرح هوشمندسازی یارانه نان کی آغاز می شود؟
کدخبر : 561610

طبق گفته معاون وزیر اقتصاد، طرح هوشمندسازی یارانه نان به زودی به نانوایی ها ابلافغ خواهد شد.

مشاور وزیر اقتصاد، هدف اصلی طرح مدیریت هوشمند یارانه نان یا به اختصار (مهیا) را جلوگیری انحراف از مصارف گندم و آرد و یارانه نان عنوان کرد. به گفته معاون وزیر اقتصاد، مرحله دوم طرح هوشکمدسازی یارانه نان به زودی آغاز خواهد شد. یارانه نان به منظور صرفه جویی برای مصارف غیر ضروری انجام می شود.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: دستورالعمل‌های مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان تهیه شده و پس از نهایی شدن و ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

به نقل از مهر، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه تا چند روز آینده مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان آغاز می‌شود، گفت: در مرحله نخست از نظر تعداد نصب کارتخوان‌ها حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد و از نظر تعداد تراکنش‌ها بیش از ۹۵ درصد تراکنش‌های فروش نان در کشور تحت پوشش این طرح ملی است و روزانه بیش از ۶.۷ میلیون تراکنش در قالب ۶ میلیون کارت یکتا در حال ثبت در سامانه است و بیش از ۹۸ میلیون قرص نان در سامانه ثبت و به فروش می‌رسد.

یارانه نان

وی افزود: طبق تصمیمات کارگروه ستاد تنظیم بازار و مدیریت کلان کشور، مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان با ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

جلال بیان کرد: در مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان شاهد صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای این طرح ملی خواهیم بود.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: کلیت رحله دوم هوشمندسازی یارانه نان این است که مفهوم سهمیه آرد صرفاً بر پایه مجوز موضوعیت خود را از دست بدهد و اختصاص آرد یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دسترسی به یارانه آرد منوط به عملکرد تولید نان شود.

عدم تعیین تکلیف مالکیت علت تاخیر در نصب کارتخوان های جدید نان

مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: عدم تعیین تکلیف مالکیت و پروانه کسب نانوایی، عامل اصلی تاخیر در نصب دستگاه کارتخوان هوشمند فروش نان در برخی نانوایی‌های این کلانشهر است.

محمد میری دیسفانی افزود: در نیمه نخست تیرماه در اقدامی جهادی بیش از هزار و ۸۸۰ واحد نانوایی، معادل ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد، دستگاه هوشمند فروش نان را دریافت و نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲ هزار و ۲۱۳ نانوایی‌ در شهرستان مشهد فعال است، ادامه داد: در نانوایی‌های دارای کارت‌خوان‌های هوشمند به ازای تعداد نان‌های تولیدی و فروخته شده سهمیه آرد به نانوا تعلق می‌گیرد و در بقیه نانوایی‌ها که این دستگاه نصب نشده است پس از رفع مشکلات این اقدام انجام خواهد شد.

یارانه نان

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین آرد مورد نیاز نانوایان، تا حد زیادی جلو تخلفات و سوء استفاده های احتمالی در عرضه خارج از شبکه این کالای اساسی گرفته می‌شود. 

میری دیسفانی افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها از طریق پایانه فروش نصب شده می توان مشخص کرد که مردم چقدر نان خریده‌اند تا به همان میزان آرد به خبازی اختصاص پیدا کند و دیگر افزون بر آن، آردی به نانواها اختصاص پیدا نمی‌کند و با این شیوه توزیع آرد ساماندهی می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که مردم نان را با قیمت مصوبی که از قبل در دستگاه، ثبت شده خریداری می‌کنند و امکان تغییر نرخ و گرانفروشی توسط نانوا وجود نخواهد داشت و این شیوه هیچ تاثیری در تغییر و افزایش قیمت نان ندارد. 

اجرای ۸۰ درصدی هوشمندسازی یارانه نان در خراسان رضوی، مهار سودجویی و توجه به سفره مردم

پروانه نانوایی‌های فاقد کارتخوان هوشمند، باطل می‌شود

فرماندار مشهد با بیان اینکه پروانه واحدهای نانوایی که نتوانند با رفع مسائل قانونی، کارتخوانهای هوشمند نان نصب کنند، لغو شده و به واحدهای جدید و جایگزین واگذار می‌شود، افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان از ابتدای تیرماه جاری، تنها ۱۵ درصد نانوایی های مشهد موفق به نصب کارتخوان های جدید نشده اند که علت آن مسائل بهداشتی، مالیاتی، ثبت مشخصات صنفی و مشکلات قانونی بوده است و در صورت رفع این مشکلات، زیرساخت و امکانات لازم برای اتصال سریع این نانوایی ها به شبکه فروش هوشمند نان فراهم می‌شود.

یارانه نان

محسن داوری افزود: قطعا با اجرایی شدن طرح فروش هوشمند نان با کارتخوان های جدید، دست برخی افراد که پیش از این نان را با قیمتی بیشتر و غیرواقعی به فروش می‌رساندند، کوتاه می شود که ممکن است مشکلاتی را در جریان اجرای طرح ایجاد کنند.

فرماندار مشهد بر تداوم نظارت بر کیفیت و وزن نان در نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: اتباع خارجی مقیم مشهد نیز که در طرح سرشماری اتباع شرکت کرده باشند، می توانند مانند سایر شهروندان از عرضه هوشمند نان یارانه ای استفاده کنند اما اتباع فاقد مجوز حضور قانونی در کشور، که کارت بانکی ندارند، باید نان مورد نیاز خود را با قیمت آزاد تهیه کنند.

داوری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات صنفی نانوایی ها را با شماره تلفن های ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰ و یا با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

استان خراسان رضوی ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳.۵ میلیون نفر آنان در مشهد سکونت دارند.

یارانه نان

منبع: تجارت نیوز/ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: