قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ در بازار | قیمت تخم مرغ امروز

قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ ۵ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت تخم مرغ امروز چند شد؟

قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ 5 مردادماه 1401 | قیمت تخم مرغ امروز چند شد؟
کدخبر : 561856

قیمت تخم مرغ امروز چهارشنبه، 5 مردادماه 1401 در بازار چند شد؟

قیمت تخم مرغ با توجه به بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی با افزایش شدیدی همراه شد. قیمت تخم مرغ یهو با افزایش چند ده هزار تومانی مواجه شد. قیمت تخم مرغ امروز با روز قبل چقدر تفاوت داشته است؟ قیمت تخم مرغ امروز چهارشنبه، 5 مردادماه 1401 چند شده است؟

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار همچنان حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، این در حالی است که برخی رسانه‌های خاص قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای ۹۷ هزار تومان اعلام می‌کنند.

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت تخم مرغ

قیمت تخم‌مرغ بالاتر از ۱۰۰ هزار تومانی گرانفروشی است

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.

حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال حاضر نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ های خود را تحویل می دهند؛ بنابراین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هیچ عنوان افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: البته قیمت مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد تایید مرغداری‌ها نیست، زیرا برای آنها هر کیلو تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود؛ هرچند که مسئولان مربوطه وعده داده‌اند این قیمت اصلاح و قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: در حال حاضر باید هر شانه تخم‌مرغ دو کیلویی با قیمت ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد و فروش آن با قیمت‌های بالاتر (۱۰۰ هزار تومان) گرانفروشی است.

کاشانی ادعا کرد: در چهار ماه گذشته صنعت مرغ تخم گذار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرده‌ و میانگین فروش تخم‌مرغ بعد از آزادسازی یارانه‌ها ۲۵ درصد زیر قیمت اعلامی دولت بوده‌ است.

قیمت تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تخم مرغ منجر به حذف آن از سفره‌های مردم نخواهد شد؟ گفت: ما نگران مصرف‌کننده نیز هستیم، ولی تولیدکننده هم نمی‌تواند متضرر شود. معتقدیم تخم مرغ باید حتماً به صورت کالابرگ به دست مصرف کننده برسد.

منبع: صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: