قیمت روغن | قیمت روغن آفتابگردان | افزایش قیمت روغن

قیمت روغن چگونه خواهد شد | تصمیم دولت برای کاهش قیمت روغن چیست؟

قیمت روغن چگونه خواهد شد | تصمیم دولت برای کاهش قیمت روغن چیست؟
کدخبر : 561987

قیمت های روغن های مایع و جامد قرار است از 10 تا 25 درصد کاهش پیدا کند.

قیمت روغن در بازار چند؟ قیمت روغن مایع و جامدکاهش پیدا خواهد کرد. قیمت روغن افزایشی نجومی داشته است. قیمت روغن در ماه گذشته انفجاری بوده است. دستور دولت برای کاهش قیمت روغن ابلاغ شد.

مهدی برادران امروز با حضور در کارخانه نازگل کرمانشاه از دستور وزارت صمت برای کاهش قیمت انواع روغن نباتی در بازار خبر داد و اظهار داشت: اگرچه این دستورالعمل صبح امروز ابلاغ شده و از شنبه هشتم مرداد برای تمام کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است اما کارخانه نازگل کرمانشاه به عنوان اولین کارخانه کشور از همین حالا تغییر قیمت را بر روی محصولات آغاز کرد.

قیمت روغن

وی عنوان کرد: این کاهش قیمت برای انواع روغن‌های مایع و نباتی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است.

معاون وزیر صمت گفت: این کاهش اولیه است و در مراحل بعدی باز هم کاهش قیمت اعمال می‌شود. این کاهش قیمت به دنبال برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن اعمال می‌شود.

وی هدف از این کار را حمایت از مردم و مصرف کنندگان اعلام کرد و گفت: همه کارخانجات ملزم به کاهش قیمت هستند و با هر واحدی که از این دستورالعمل پیروی نکند برخورد خواهد شد.

برادران درباره روغن‌های فعلی موجود در بازار با قیمت قدیم نیز گفت: قرار است برای این روغن‌ها نیز تخفیفات در نظر گرفته شود.

وی از پیگیری جدی برای آزادسازی صادرات روغن هم خبر داد و افزود: با حذف ارز ترجیحی نگرانی بابت صادرات روغنی که مواد اولیه آن یارانه‌ای بود نیست.

معاون وزیر صمت معتقد است صادرات روغن علاوه بر پوشش بازارهای خارجی، می‌تواند با تأمین سود مورد نیاز صنایع روغن به رقابتی شدن آنها در داخل هم کمک کنند.

قیمت روغن

قیمت روغن چگونه کاهش می‌یابد؟

به نقل از تسنیم، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در اطلاعیه ضمن اعلام استقبال صنعت روغن نباتی از هرگونه تعدیل منطقی قیمت که منجر به بزرگ شدن سفره همه هموطنان عزیزمان شود، اعلام کرد: به منظور حفظ تعادل و جلوگیری از تنش در بازار روغن نباتی لازم است موارد زیر شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شود:

۱-  تعیین تکلیف کالاهای فروش رفته در فروشگاه های سراسر کشور با قیمت‌های مصرف‌کننده مصوب قبلی

۲- تعیین تکلیف قیمت‌های کالاهای ساخته شده موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، عمده‌فروشی‌ها و کارخانجات تولیدی

۳-  تعیین تکلیف موجودی روغن خام کارخانجات تولیدی با قیمت‌های قبلی اعم از وارداتی و خریدهای داخلی

۴-  تعیین تکلیف و منطقی‌سازی قیمت‌های پایه ارزی روغن خام وارداتی توسط وزارت جهاد کشاورزی

۵- تعیین تکلیف حقوق ورودی انواع روغن خام

۶- کاهش قیمت روغن خام شرکت بازرگانی دولتی ایران به میزان نرخ دستوری دولت

روغن نباتی

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به بروز تنش احتمالی در بازار روغن نباتی پیشنهاد می‌شود، کاهش قیمت بعد از تعیین تکلیف موارد مورد اشاره، از رسیدن محموله‌های جدید خریداری شده (با قیمت‌های پایین) به کشور، بعد از گذشت دو ماه و کارشناسی قیمت توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت یک مرحله ای انجام شود.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: