قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو | قیمت خودرو ۹ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز چند؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو 9 مردادماه 1401 | قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز چند؟
کدخبر : 562099

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز یکشنبه، 9 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو امروز یکشنبه، 9 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

قیمت‌ خودرو همراه با نوسان است. تا زمانی که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، روند بازار به همین شکل ادامه دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات با چهار میلیون افزایش قیمت نسبت به دیروز، به قیمت ۶۲۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ چهار میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۱ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز با ده میلیون افزایش قیمت همراه بود. این خودرو در بازار امروز در قیمت ۵۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودروی کشور همچنان مانند هفته‌های گذشته در رکود قرار دارد. به نظر می‌رسد در روزهای آینده این رکود سنگین‌تر نیز خواهد شد.در حال حاضر توقف تولید دو خودروی تیبا و سمند و همچنین ابهامات موجود در بحث واردات، باعث افزایش قیمت آنها در بازار شده است. اما خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت‌ خودرو با تغییر چندانی همراه نیست. زیرا خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. سرمایه سرگردانی که به دست مردم است، باعث بالا رفتن تقاضا و پاسخگو نبودن میزان عرضه خودرو به بازار می‌شود. تا زمانی که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، روند بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت.

قیمت خودرو

حذف شروط برای خودروهای خارج از فرآیند قرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو که بیانگر مسیر درست تحقق هدف طرح فروش یکپارچه نیز است، از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش خودروسازان تاکنون اعمال می‌شده است، برای فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی خبر داد.

به نقل از ایسنا، امید قالیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است.

پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

قیمت خودرو

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود.

این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و… مانع شود، انجام دهد.

قیمت خودرو

وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرا خواهد شد، گفت: مزیت این تصمیم جدید این است که به‌جای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیازش تامین می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

یادآوری می‌شود که پیش از این، قالیباف وعده کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: