سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | وضعیت سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

اطلاعیه مهم برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر اقدام کنند

اطلاعیه مهم برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر اقدام کنند
کدخبر : 562102

جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر در سامانه "سجام" و سایت سهام عدالت اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. سهام داران سهام عدالت می توانند با سهام خود وام دریافت کنند. جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر برای دریافت سود سهام، اطلاعات خود را ثبت کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طی چند مرحله از مشمولان سهام عدالت دعوت کرده برای دریافت سود اطلاعات خود را ثبت کنند، اما همچنان و بعد از سه دوره فراخوان، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشمول اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت سود خود نکرده‌اند.

سهام عدالت

از آنجایی که از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اواخر سال قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

آن دسته از مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده است، باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس WWW.SEJAM.IR یا در سایت سهام عدالت به نشانی WWW.SAHAMEDALAT.IR اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود.

بر این اساس تا اواسط خردادماه، دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شد، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

در مرحله سوم که اوایل مردادماه صورت گرفت، مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود.

سهام عدالت

ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود.

یعنی در مرحله سوم مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بیش از ۹۱ هزار نفر مشمولان واریز شده است.

با این حساب با وجود فراخوان‌های پی در پی هنور حتی نیمی از مشمولانی که اطلاعات خود را ثبت نکرده بودند هم برای انجام این اقدام و دریافت سود سهام عدالت خود اقدام نکرده‌اند.

سهام عدالت

ضرورت توثیق سهام عدالت برای وام‌های خرد | با بانک‌های متخلف برخورد شود

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصمیم مجلس برای شناسایی بازماندگان سهام عدالت تصمیم خوب و منطقی است و به هر حال حق هر ایرانی است که بتواند از سهام عدالت برخوردار باشد و آن زمان هم که عده‌ای برای این سهام نام نویسی نکرده‌اند از ارزش و آینده سبد سهام عدالت با خبر نبوده‌اند.

وی افزود: قطعاً بورس شرایطش تغییر خواهد کرد و آنهایی که نگاه بلندمدت به بورس دارند از این بازار سود خواهند برد و ارزش امروز سهام عدالت گویای این واقعیت مهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توثیق سهام عدالت گفت: این طرح از دولت قبل مطرح شده و طرح خوبی است اما بنا به دلایل مختلف برخی بانک‌ها از توثیق سهام عدالت برای دریافت وام‌های خرد و اندک سر باز می زنند که من معتقدم باید ورود جدی به این قضیه داشت و با بانک‌های خاطی برخورد جدی کرد اما به طور کلی سهام عدالت ارزش این را دارد که با توثیقش بتوان وام های خرد و جزئی دریافت کرد.

سهام عدالت

سیاهکلی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش تسهیلات آنلاین بانکی در شفافیت و تامین زنجیره مالی گفت: تسهیلات آنلاین و خدمات آنلاین بانکی در تامین زنجیره مالی اثرگذار هستند و یکی از راه هایی است که می‌توان از این طریق به بهبود فرآیند کسب و کار کمک کرد.

وی عنوان داشت: تسهیلات آنلاین در زمره دولت الکترونیک قابل تعریف است و هرچقدر دولت الکترونیک تقویت شود، شفافیت در اقتصاد و خدمات بانکی گسترش پیدا خواهد کرد. به باور من باید امروز خدمات بانکداری به صورت کاملاً الکترونیک انجام شود تا از این طریق در وقت و زمان مردم صرفه جویی شود و در هم در کاهش هزینه ها و از سوی دیگر شفافیت و کاهش هزینه نیروی انسانی را به دنبال خواهد داشت.

سهام عدالت

منبع: ایسنا/ابتکار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: