کرونا | مرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

آمار ویروس کرونا | آمار کرونا ۹ مردادماه ۱۴۰۱ | جولان کرونا در کشور

آمار ویروس کرونا | آمار کرونا 9 مردادماه 1401 | جولان کرونا در کشور
کدخبر : 562168

آمار ویروس کرونا امروز یکشنبه، 9 مردادماه 1401 توسط وزارت بهداشت اعلام شد.

آمار کرونا امروز یکشنبه، ۹ مردادماه اعلام شد. با شروع سفرها آمار کرونا دوباره اوج گرفت. برخی ها علت اوج گیری آمار کرونا را عدم واکسن زنی گروهی از مردم می دانند. آمار کرونا امروز نسبت به دیروز بیشتر شده. آمار کرونا را با ما دنبال کنید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت کرونا در کشور را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۷۸۰ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۷۰ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۱۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۶۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۰۴ هزار و ۷۲۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۹ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۷۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند.

کرونا

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۹۹۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۸۰ هزار و ۵۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۲۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۸۴۶ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند."

کرونا

احتمال برگشت محدودیت های کرونا | تا کرونا هست سرما خوردگی وجود ندارد! | سویه جدید کرونا چه کسانی را هدف قرار داده است؟

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری در زمینه ضرورت برقراری محدودیت‌ها، برعهده ستاد کروناست، گفت: مشاهدات محیطی حاکی از آن است که فعلا نیازی به برقراری قرنطینه و محدودیت‌های شدید نیست.

هرچند افراد می‌توانند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی در کاهش موارد بیماری سهیم باشند. همچنین تجربه سایر کشورها نشان داده است که این سویه چندان شدید نشده که نیاز به بازگرداندن محدودیت‌های شدید باشد؛ اما از آنجایی که سویه‌های کرونا غیرقابل پیش بینی است، باید همواره محتاط باشیم.

قرص کرونا

محمدرضا سهرابی با بیان اینکه همه مردم در کنار واکسیناسیون حتما سایر پروتکل‌های بهداشتی همچون ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، شست‌وشوی دستان و … به خصوص در زمان شروع موج جدید باید رعایت کنند، یادآور شد: نباید منتظر نارنجی و قرمز شدن شهرها باشیم تا آن‌گاه پروتکل‌ها را رعایت کنیم.
همه ما از الان باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا در آینده به وضعیت نارنجی و قرمز دچار نشویم و آن وضعیت بحرانی پیش نیاید. لذا از مردم خواهشمندیم در فضای عمومی و سربسته مانند مترو، اتوبوس‌ها، پاساژها، مکان‌های ارائه دهنده خدمت و … حتما ماسک بزنند.

علائم سرماخوردگی، کرونا تلقی می‌شود

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در سویه جدید کرونا، بیماری در اطفال بیشتر مشاهده شده است، گفت: لذا کودکان از اهمیت بالینی ویژه‌ای در این دوره برخوردارند. با وجود اینکه دو سال از کرونا گذشته است، اما همچنان اطلاعات کافی از آن نداریم که در آینده عوارض بیماری چه خواهد بود. بنابراین با پیشگیری از ابتلا به بیماری از عوارض بعدی آن پیشگیری خواهیم کرد.

کرونا

دکترای تخصصی پزشکی اجتماعی با بیان اینکه در شرایطی که اپیدمی کرونا وجود دارد، باید علائمی نظیر تب، آبرزش بینی و … را مبنی بر آن گذاشت؛ مگر خلاف آن ثابت شود، گفت: در کرونا نیز به همگان ثابت شد افرادی که دارای علائم سرماخوردگی بودند عمدتا کرونا داشتند. با توجه به اینکه افراد تا حد ممکن بهداشت فردی و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، در این مدت آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا به شدت کاهش یافته است. بنابراین با مشاهده علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و پنج تا هفت روز خود را قرنطینه کنند تا بهبودی حاصل شود.

سهرابی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بدانیم که همه در برابر سلامت یکدیگر مسئولیم و این عدم توجه به حق سایر شهروندان است که بیماری خود را سرماخوردگی دانسته، پروتکل‌ها را رعایت نکنیم ودیگران را آلوده کنیم. البته اگر آن شخص آلوده شده از قبل بیماری زمینه‌ای نیز داشته باشد، موجب عوارض بدتر و شدیدتر کرونا در او خواهد شد.

کرونا

منبع: وزارت بهداشت/ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: