قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت پوند | قیمت دلار و یورو | قیمت دلار و پوند | قیمت دلار امروز

قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت پوند | قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱

قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت پوند | قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند 12 مردادماه 1401
کدخبر : 562471

قیمت دلار، یورو و پوند امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند در بازار چند شد؟ قیمت دلار و قیمت یورو امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت دلار امروز در صرافی ملی چند شد؟

اقتصاد آنلاین، امروز کانون صرافان قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۴۳۰ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۷۱۵ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. همچنین در صرافی ملی، قیمت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۶۴۲ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان برای فروش معامله می‌شود.

قیمت دلار در صرافی های رسمی

کانون صرافان نیز نرخ دلار را ٢۹ هزار و ۴۳۰ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۷۱۵ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۶۵۰ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۹۸۰ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

قیمت دلار در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۶۴۲ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ۶۰۲ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۸۷۹ تومان برای فروش قیمت خورده بود. 

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

در بازار متشکل نیز امروز دلار ۲۷هزار و ۷۵۵ تومان قیمت خورد.

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

قیمت یورو امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

«یورو» یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. به‌کارگیری یورو از ابتدای ژانویه سال ۲۰۰۲ رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به‌طور رسمی در جریان است. ایران در برخی از مبادلات تجاری خود با کشورهای اروپایی و آسیایی از ارز یورو استفاده می‌کند.

قیمت یورو ۱۲ مرداد

قیمت یورو در آغاز معاملات بازار ارز ۱۲ مرداد ماه در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۸۸۳ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۵۹۶ تومان برای خرید اعلام شد.

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

قیمت پوند امروز ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱

 واحد پول رسمی انگستان، پوند انگلیس نام دارد. هر پوند استرلینگ به ۱۰۰ پنس تقسیم می‌شود. در نمادشناسی ارزی، این واحد پولی را با GBP نیز نشان می‌دهند. همچنین نماد £ برای نشان دادن واحد پول انگستان رایج است. پوند استرلینگ پس از دلار ایالات متحده، یورو و ین ژاپن به عنوان چهارمین ارز معامله‌شده در بازار ارز معرفی می‌شود. این ارزها به همراه یوان چین، سبد ارزی حقوق ویژه قرعه کشی صندوق بین‌المللی پول را تشکیل می‌دهند.

قیمت پوند در بازار آزاد

قیمت پوند انگلیس امروز ۱۲ مرداد در بازار آزاد ارز تهران ۳۸ هزار و ۲۹۳ تومان است.

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

قیمت پوند امروز در صرافی های رسمی

امروز ۱۲ مرداد ماه کانون صرافان قیمت پوند را ۳۶ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید و ۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان برای فروش اعلام کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت پوند را ۳۶ هزار و ۶۵۰ تومان برای خرید و ۳۷ هزار و ۱۶۰ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دلار قیمت یورو قیمت پوند

پوند انگلیس چیست؟

یکی از بالاترین حجم معاملات در جهان به پوند مرتبط است. این پول به‌طور تقریبی ۱۳ درصد از حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز را به خود اختصاص داده است.

متداول‌ترین جفت ارز پوند انگلیس و یورو (EUR / GBP) است. همچنین جفت دلار و پوند (GBP / USD) از اهمیت بسیاری برخوردار است. معامله‌گران ارزی از جفت (GBP USD) به عنوان cable نیز یاد می‌کنند. گاهی‌اوقات به منظور سادگی به جای عنوان استرلینگ از اسم مستعار کوید نیز برای پوند انگلیس استفاده می‌شود.

این پول علاوه بر این کشور در سرزمین‌های برون‌مرزی بریتانیا از جمله جورجیا جنوبی، جزایر ساندویچ جنوبی و سرزمین قطب جنوب انگلیس وابسته ‌به جزایر کانال استفاده می‌شود. کشور آفریقایی زیمباوه نیز از پوند استرلینگ انگلیس استفاده می‌کند. در واقع بسیاری از ارز‌ها در جهان به پوند کشور انگلیس وابسته هستند از‌جمله جزایر فالکلند، جبل الطارق، سنت هلنی، جرسی، گرنزی، مانکس، اسکاتلند و ایرلند شمالی.

 قیمت دلار

ارزش گذاری دلار بر چه مبنایی است؟ | نرخ ارز چگونه تعیین می شود؟

برای این که بدانیم نرخ ارز در بازار تهران چگونه تعیین می‌شود، باید توجه کنیم که هر روز قیمت تبدیل ریال ایران به درهم امارات در دبی محاسبه می‌شود و سپس با قیمتی معادل آن در بازار فردایی تهران معامله می‌شود که این قیمت مبنای معاملات نقدی تهران را مشخص می‌کند.

در واقع از آنجا که قیمت دلاری که در تابلوی صرافی‌ها مشاهده می‌کنیم به شدت تحت تاثیر خروجی بازار آتی بوده، این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین در درجه اول بازار دوبی تعیین‌کننده قیمت بازار فردایی است؛ یعنی صبح که صرافی‌ها می‌گویند نرخ ارز درنیامده، دقیقا همان زمانی است که تعیین قیمت در بازار دوبی هنوز تکمیل نشده است. البته باید توجه کنیم که در زمان‌های خاص، بازار هرات و سلیمانیه هم نقش مهمی در سیگنال‌دهی دارد.

گالری دلار

در برخی از مواقع بازار نقدی تهران جلوتر از بازار‌های گفته شده حرکت می‌کند مثلا در فاصله زمانی اسفند سال۹۶ تا فروردین۹۷ بازار نقدی تهران جلوتر از تبدیل درهم به ریال حرکت می‌کرد؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در داخل یک حمله سفته‌بازانه روی اسکناس دلار وجود دارد.

 در این شرایط هم بازار فردایی از آنجا که به عنوان راهبر بازار اسکناس دلار دیده می‌شود، این حسن را دارد که با این تاثیر حملات سفته‌بازانه در بازار نقدی ارز را تا حدودی کنترل کند.

قیمت دلار

آیا دلار در سال ۱۴۰۱ ارزان می شود؟

اگر توافق هسته‌ای در سال جاری به طور کامل احیا شود، می‌توان انتظار داشت که با افزایش درآمدهای نفتی و ورود ارز به کشور و شکل گیری انتظارات مثبت در میان آحاد اقتصادی، قیمت دلار کاهش یافته و حتی به محدوده ۲۰ هزار تومان نیز برسد. در واقع دولت با استفاده از افزایش منابع ارزی در اختیار خود می تواند با مداخله گسترده در بازار ارز و عرضه دلارهای نفتی، نرخ ارز را ثابت نگه دارد. 

 آیا دلار در سال ۱۴۰۱ گران می شود؟

در صورتی که مذاکرات به بن بست کامل برسد و پرونده آن بسته شود، انتظارات عموم مردم منجر به افزایش قیمت برای دلار خواهد شد. 

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: