قیمت لیر | قیمت لیر امروز | قیمت لیر ترکیه

قیمت لیر | قیمت لیر ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت لیر امروز چند شد؟

قیمت لیر | قیمت لیر 12 مردادماه 1401 | قیمت لیر امروز چند شد؟
کدخبر : 562477

قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت لیر در بازار چند شد؟ قیمت لیر امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت لیر  هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت لیر نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 چند شد؟

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۶۰۲ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۶۰۲ تومان و کمترین قیمت ۱۶۰۲ تومان است.

قیمت لیر ترکیه

کشتی اوکراینی در استانبول پهلو گرفت

اولین کشتی باری حامل غلات اوکراین در سواحل استانبول پهلو گرفت. وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط گفته است: کشتی باری رازونی (Razoni ) با پرچم سیرالئون با غلات اوکراینی که صبح دوشنبه بندر اودسا را ترک کرد، به استانبول رسیده و در آنجا مورد بازرسی اداری و گمرکی قرار خواهد گرفت.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: کشتی باری خشک رازونی، مملو از ذرت، از سمت دریای سیاه به تنگه بسفر رسید و در محل تعیین شده لنگر انداخت.

قرار است نخستین محموله کشتی باری حامل غلات اوکراین صبح چهارشنبه مورد بازرسی قرار گیرد. بازرسی از کشتی مذکور توسط نمایندگان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل که بخشی از مرکز هماهنگی مشترک هستند، انجام خواهد شد.

آنها اسناد خدمه و اسناد محموله را بررسی می‌کنند، کشتی را بازرسی می‌کنند و سپس پروتکل نهایی را امضا می‌کنند. بازرسی از کشتی مذکور ممکن است چندین ساعت طول بکشد و اگر مرکز هماهنگی اعتراضی نداشته باشد، در همان روز، کشتی ممکن است به لبنان عزیمت کند.

قیمت لیر

حدود دو هفته پیش، توافقنامه چهارجانبه صادرات غلات اوکراین با مشارکت نمایندگانی از روسیه، ترکیه، سازمان ملل و اوکراین در مراسمی در شهر استانبول به امضا رسید. در این مراسم ابتدا روسیه قرارداد صادرات غلات با ترکیه و سازمان ملل را امضا کرد. صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه از بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنی تضمین شده است. راشا تودی در این خصوص اضافه کرد: توافقنامه به مدت ۱۲۰ روز معتبر بوده و امکان تمدید برای مدت زمان بیشتری را هم دارد.

در این گزارش آمده است: بنادر مین زدایی نمی‌شود، اما کریدورهای امنی برای انتقال غلات در نظر گرفته می‌شوند. توافق به معنای اسکورت نظامی کشتی‌ها نیست. مرکز هماهنگی برای رفع هرگونه حادثه در صورت وقوع ایجاد می‌شود. همچنین، کشتی‌های عازم اوکراین از نظر تسلیحات بازرسی خواهند شد. نمایندگان روسیه نیز دسترسی کاملی به موضوعات خواهند داشت.

خبرگزاری تاس هم در این باره اعلام کرد: طرف‌های روسیه و اوکراین متعهد شده‌اند که به بنادر مشخص شده در توافق یعنی اودسا، چرنومورسک و یوژنی حمله نکنند.

قیمت لیر

ترکیه تنها کشوری که در آن صحبتی از رکود نیست

کاوچی اوغلو با تاکید بر اینکه چگونه صندوق بین‌المللی پول (IMF) در این هفته پیش‌بینی‌های رشد جهانی خود را کاهش داده است، گفت: ترکیه تنها کشوری در جهان است که در آن صحبتی از رکود نیست.

قیمت لیر

در مقایسه با اکثر اقتصادهایی که پیش‌بینی رشدشان کاهش یافته است، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۲ برای ترکیه به ۴ درصد افزایش داد که در مقایسه با ۲.۷ درصد سه ماه پیش، افزایش یافته است. رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی در سال ۲۰۲۳ در مقابل پیش‌بینی ۳ درصدی که در آوریل منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: