قیمت روبل | قیمت روبل امروز | قیمت روبل روسیه

قیمت روبل | قیمت روبل امروز ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ | قیمت روبل امروز چند؟

قیمت روبل | قیمت روبل امروز 12 مردادماه 1401 | قیمت روبل امروز چند؟
کدخبر : 562478

قیمت روبل امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت روبل در بازار چند شد؟ قیمت روبل امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت روبل هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت روبل نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت روبل ترکیه امروز چهارشنبه، ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱ چند شد؟

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۹ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۲۶ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۱۹ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۷۶ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۹۸ تومان اعلام کرده است.

قیمت روبل

روسیه حامی تروریسم است؟

به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه هشدار داد که اگر نمایندگان آمریکا به راه خود ادامه دهند و روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کنند، این اقدام احتمالاً به فروپاشی کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور منجر خواهد شد.

در همین ارتباط نیز، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارتخارجه روسیه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: اگر مقامات واشنگتن تصمیم بگیرند که به طور کامل هرگونه تعامل با مسکو را متوقف کنند، ما می‌توانیم با این شرایط هم به راه خود ادامه دهیم.

ایده اضافه کردن نام روسیه به فهرست سیاه حامیان تروریسم توسط برخی قانونگذاران مانند سناتور لیندسی گراهام حمایت می‌شود و شامل یک قطعنامه غیرالزام‌آور است که از وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد چنین اقدامی را اتخاذ کند. این قطعنامه هفته گذشته در سنا به تصویب رسید.

از سوی دیگر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان نیز به شدت از این اقدام حمایت می‌کند.

زاخارووا در همین ارتباط با اشاره به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با وجود هشدارهای چین، خاطرنشان کرد: «امیدوارم که رئیس مجلس پرنده به زودی به پایگاه اصلی خود بازگردد و با افرادی که حداقل علاقه‌ای به نحوه کار دیپلماسی دارند، درباره نامگذاری روسیه به عنوان حامی تروریسم گفتگو کند.»

قیمت روبل

بنا بر گزارش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در برابر درخواست‌های کنگره و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر زدن برچست حامی تروریسم به روسیه مقاومت کرده است. کاخ سفید در این ارتباط معتقد است که چنین اقدامی از نظر تحریم‌های ضد روسیه که ایالات متحده مایل به اعمال آن است، هیچ اثر عملی نخواهد داشت.

زاخارووا همچنین در سخنان خود گفت اگر ایالات متحده روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند، این اقدام برای دو کشور ننقطه بی بازگشت» خواهد بود. او اظهار داشت که درخواست‌ها برای انجام این کار نشانه ضعف آمریکاست، زیرا واشنگتن دیگر در موقعیتی نیست که به سادگی و به خواست خود ملت مخالف خود را مجبور به اطاعات کند.

روبل جایگزین دلار می‌شود؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی گفت: جایگزینی روبل بجای دلار در عمل غیرممکن است. اما احتمال این وجود دارد که برای تجارت‌ دوجانبه ایران و روسیه کاربرد داشته باشد. اما روبل هیچوقت نمی‌تواند جایگزین دلار شود.

او افزود: ۹۵ درصد بازارهای مربوط به کامودیتی‌ها و نوع قیمت‌گذاری جهانی با نرخ دلار است. عمده صورت‌های مالی شرکت‌های بین‌المللی نیز با دلار محاسبه می‌شود.

قیمت روبل | قیمت روبل امروز 10 مردادماه 1401 | قیمت روبل امروز چند؟

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: باید به این نکته توجه کرد که روبل یک ارز معتبر و بین‌المللی نیست. اما کشورهایی که اقتصاد نزدیکی به ایران و روسیه دارند، می‌توانند از این ارز استفاده کنند.

روبل بخریم؟

آیا در حال حاضر روبل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

صادقین گفت: در سال‌های گذشته، این ارز در اقتصاد ایران کاربرد چندانی نداشته است. حجم مبادلات روبل هیچ‌گاه به اندازه یوان، درهم، دلار و یورو نیست. در نتیجه از نظر حجم مبادلات نیز، نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر خارجه ایران نیز پیشنهاد توسعه یک نظام پیام‌رسان بین‌بانکی میان ایران و روسیه را مطرح کرده است. این پیام‌رسان می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سوئیفت، سیستم مهم مبادلات بین‌المللی که مرکز آن در بلژیک قرار دارد عمل کند.

قیمت روبل

آیا با حذف سوئیفت می‌توان تحریم‌ها را دور زد؟

صادقین گفت: جایگزینی روبل و حذف سوئیفت، حجم تجارت را برای کشورها، به ویژه کشورهایی که عضو سازمان تجارت جهانی هستند، کاهش می‌دهد. بنابراین این وعده مسئولان نیز امکان اجرایی شدن را ندارد.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: