پیش بینی قیمت سکه و طلا | پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز

پیش بینی قیمت سکه و طلا | پیش بینی قیمت سکه و طلا ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت سکه و طلا | پیش بینی قیمت سکه و طلا 13 مردادماه 1401
کدخبر : 562564

پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه، 13 مردادماه 1401 چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه، 13 مردادماه 1401 منتشر شد. پیش بینی قیمت سکه و طلا هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز چگونه است؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا از بازار ارز منتشر شد.

 دیروز قیمت‌ها در بازار دلار کاهشی بود و قیمت دلار حتی به حدود ۳۱ هزار و ۱۵۰ تومان نیز رسید. در ساعاتی معامله‌گران دلار غیرقانونی فردایی، تلاش کردند قیمت‌ها را افزایشی کنند اما اکنون روند بازار دوباره کاهشی شده است. سفر مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و اروپا به وین، برای از سرگیری مذاکرات هسته ای، سیگنال کاهشی را به بازارها ارسال کرده است. در این شرایط، با وجود افزایش نرخ اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی طلا و سکه نیز کاهشی شد.

با وجودی که تنش میان آمریکا و چین، قیمت‌ها را در بازار جهانی طلا افزایشی کرده است اما بازار داخلی همچنان از قیمت دلار و اخبار برجامی اثرمی‌پذیرد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا

در بازار چه گذشت؟

دیروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۸) کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۴ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز  گذشته بعد از ظهر، حدود شش هزار تومان و نسبت به امروز بعد از ظهر دو هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی ندارد.

روند کاهشی قیمت سکه امامی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۹ هزار تومان کمتر از روز گذشته و حدود پنج هزار تومان نیز کمتر از امروز بعد از ظهر.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به دیروز  حدود ۶۹ هزار تومان و نسبت به امروز بعد از ظهر حدود ۲۵ هزار تومان کمتر است.

پیش بینی قیمت سکه و طلا

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۵ هزار تومان از روز گذشته کمتر و هشت هزار تومان از امروز بعد از ظهر بیشتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۷۷۰ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی است همچنان نزولی است. روند کاهشی برای دلار غیرقانونی فردایی نیز ادامه دارد.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که چند روزی بود زمزمه‌هایی از احتمال از سرگیری مذاکرات برجام شنیده می‌شد، با سفر مذاکره‌کنندگان ارشد اروپا و ایران وین موضوع جدی شده. قرار است انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برای گفتگو در مورد احیای برجام با یکدیگر گفتگو کنند (ایسنا).

همچنین رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز برای شرکت در مذاکرات وین عازم اتریش شد. مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران فردا در وین از سرگرفته می‌شود (تسنیم).

پیش بینی قیمت سکه و طلا

جنگ احتمالی چین و آمریکا طلا را گران می‌کند؟

در این میان، افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر سفر یک مقام آمریکایی به تایوان، قیمت‌ها در بازار جهانی طلا را افزایشی کرده است. اما به نظر می‌رسد در بازار داخلی طلا و سکه، فعلا اخبار برجامی و روند کاهشی قیمتی دلار، اثرگذاری بیشتری باشد.

برخی کارشناسان بازارهای مالی نیز تاثیر قیمت دلار را در بازار طلای ایران موثرتر از اونس می‌دانند. نسبت اثرگذاری این دو فاکتور بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، به اعتقاد برخی از آنها ۷۰ به ۳۰ است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

به نظر می‌رسد با وجود تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به آغاز دوباره مذاکرات برجام نشان داده‌اند.

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: در صورت احیای برجام، بازارهای مالی موقتا کاهشی می‌شوند اما در صورت شکست مذاکرات، احتمالا فنر قیمتی آنها شکسته خواهد شد. به اعتقاد او، آینده بازارهای مالی به اخبار برجامی و تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی بستگی دارد که دومی سیگنال صعودی را ارسال می‌کند.

قیمت سکه

البته برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که به نظر نمی‌رسد تحریم‌های جدید آمریکا در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاثیری در روند بازار کشور در آینده داشته باشد. عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است. با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد.

حباب سکه چقدر بود؟

اقتصادنیوز ظهر امروز نوشت: «ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی بیش از ۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فاصله را نشان می دهد .

قیمت سکه و طلا

حباب سکه هم امروز بالاتر از دیروز بود و در محدوده ۱۴ درصد قرار گرفت.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: