سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | وضعیت سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ | سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ کی قرار است واریز شود؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ | سود سهام عدالت سال 1400 کی قرار است واریز شود؟
کدخبر : 562589

روز گذشته از افزایش 100 درصدی سود سهام عدالت خبر دادیم. سود سهام عدالت سال 1400 کی واریز می شود؟

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. سود سهام عدالت امسال ۱۰۰ افزایش پیدا کرده است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ کی واریز می شود؟

دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که قرار است سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ دو برابر شود. این سود دو برابری چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در توییتر خود نوشت: سود نقدی پرداخت‌شده به سهامداران سهام عدالت سال گذشته حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی در ادامه این توییت نوشت: با توجه به برگزاری مجمع فولاد و در پیش بودن مجامع فارس، جم، حکشتی، شراز، رمپنا و دیگر شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود سود نقدی امسال سهام عدالت با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی از ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

سهام عدالت

این سود دو برابری کی پرداخت می‌شود؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت می‌شود و زمان دقیق آن نیز بستگی به تصمیم شورای عالی بورس دارد.

سود سهامداران چقدر شد؟

سود سهام عدالت سال ۹۹ برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومان بود و سود سهام عدالت سهام یک میلیونی هم حدود یک میلیون تومان بود.

حالا اگر قرار بر رشد ۱۰۰ درصدی باشد، سود سهام عدالت باید یک و دو میلیون تومان شود. این یعنی یک خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت، امسال باید منتظر سود ۴ و ۸ میلیون تومانی باشند.

سهام عدالت

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت چند درصد افزایش پیدا کرده است؟

سود سهام عدالت سال ۹۹، برای برخی از دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر، یک میلیون تومان بود. اما حالا اعلام شده که این سود برای سال ۱۴۰۰، رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

این خبری است که دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در توییتر خود اعلام کرد و نوشت: سود نقدی پرداخت‌شده به سهامداران سهام عدالت سال گذشته حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

سهام عدالت | وام سهام عدالت | اخبار سهام عدالت

پیمان حدادی گفته با توجه به برگزاری مجمع فولاد و در پیش بودن مجامع فارس، جم، حکشتی، شراز، رمپنا و دیگر شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود سود نقدی امسال سهام عدالت با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی از ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

این خبر به این معناست که سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۰ درصد رشد می‌کند. اما با این حساب دارندگان سهام عدالت باید منتظر چه مبلغی باشند؟

سود سهام عدالت سال ۹۹ برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومان بود و سود سهام عدالت سهام یک میلیونی هم حدود یک میلیون تومان بود.

حالا اگر قرار بر رشد ۱۰۰ درصدی باشد، سود سهام عدالت باید یک و دو میلیون تومان شود. این یعنی یک خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت، امسال باید منتظر سود ۴ و ۸ میلیون تومانی باشند.

سود سهام عدالت چه زمان واریز می‌شود؟

هنوز زمان دقیق واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ اعلام نشده است. اما سال گذشته این سود در اسفند ماه واریز شد. البته حدود دو میلیون نفر به دلیل مشکلات شماره حساب و عدم اعلام شماره حساب شبا، نتوانستند اسفند ماه سود سهام خود را بگیرند و این سود امسال در دو مرحله برای جاماندگان واریز شد. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ هم احتمالا اسفند ماه امسال واریز می‌شود.

سهام عدالت

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد | جزئیات واگذاری سهام عدالت متوفیان

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اخیراً با قوه قضاییه به نتیجه‌ای مثبت برای وراث سهام عدالت دست پیدا کردیم و امیدواریم این اقدام را تا پایان شهریورماه به مرحله نهایی برسانیم.

«محمود حسنلو» در گفت‌وگو با ایرنا به آخرین جزییات تعیین تکلیف وراث سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اخیراً با قوه قضاییه به نتیجه‌ای مثبتی برای تکلیف سهام عدالت متوفیان و وراث آنها دست پیدا کردیم و اکنون در حال انجام باقی مراحل آن هستیم.

سهام عدالت

وی اظهار داشت: در این زمینه همه تلاش خود را به کار می‌گیریم و امیدواریم تا پایان شهریورماه که وعده آن را به وراث برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان داده بودیم، انجام این اقدام را به مرحله نهایی برسانیم.

حسنلو خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با همکاری‌هایی که با قوه قضاییه در داشتیم و نیز تصمیمات اتخاذ شده، سهام عدالت متوفیان را تا پایان شهریورماه در اختیار وراث قرار دهیم.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه به اقدامات انجام شده برای جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: مسوولیت تصمیم‌گیری برای جاماندگان سهام عدالت بر عهده دولت است و تعیین تکلیف آن هیچ ارتباطی به سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: در این زمینه از ابتدا قرار بود دولت طرحی را ارائه دهد و مجلس آن را مصوب کند که بعد از آن برای اجرا در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرد.

حسنلو تاکید کرد: برای تخصیص سهام به جاماندگان، اگر سهام مربوطه بورسی باشد اجرای باقی طرح به سازمان بورس محول می‌شود و در نهایت شرکت سپرده‌گذاری آن را ثبت خواهد کرد.

سهام عدالت

اطلاعیه مهم برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر اقدام کنند

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طی چند مرحله از مشمولان سهام عدالت دعوت کرده برای دریافت سود اطلاعات خود را ثبت کنند، اما همچنان و بعد از سه دوره فراخوان، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشمول اقدام به ثبت اطلاعات و دریافت سود خود نکرده‌اند.

سهام عدالت

از آنجایی که از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اواخر سال قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

آن دسته از مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده است، باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس WWW.SEJAM.IR یا در سایت سهام عدالت به نشانی WWW.SAHAMEDALAT.IR اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود.

بر این اساس تا اواسط خردادماه، دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شد، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

در مرحله سوم که اوایل مردادماه صورت گرفت، مجموعا حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد که از این تعداد حدود ۸۶ هزار مربوط به سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ و حدود ۹۱ هزار رکورد هم مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود.

سهام عدالت

ارزش این پرداخت‌ها برای سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴ میلیارد تومان بود.

یعنی در مرحله سوم مجموعا بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بیش از ۹۱ هزار نفر مشمولان واریز شده است.

با این حساب با وجود فراخوان‌های پی در پی هنور حتی نیمی از مشمولانی که اطلاعات خود را ثبت نکرده بودند هم برای انجام این اقدام و دریافت سود سهام عدالت خود اقدام نکرده‌اند.

سهام عدالت

منبع: تجارت نیوز/ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: