حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | اخبار حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

نظر دولت درباره حقوق بازنشستگان | بالاخره حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می کند؟

نظر دولت درباره حقوق بازنشستگان | بالاخره حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می کند؟
کدخبر : 562627

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تا یک ماه دیگر آغاز می شود.

حقوق بازنشستگان افزایش یافت؟ دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد؟ حقوق بازنشستگان کی قرار است افزایش یابد؟ تصمیم دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تا یک ماه دیگر آغاز می شود.

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد: طبق اظهارات روز گذشته مدیرعامل تامین اجتماعی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت مصوبه هیات امنا را تایید و بر مبنای همان ۳۸ درصد به تامین اجتماعی اعلام کرده و الان هم تامین اجتماعی به دنبال راهکار اجرای مصوبه و تامین منابع مورد نیاز است و تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

حقوق بازنشستگان12

۳۸ درصد منهای ۵۱۵ هزار تومان

قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به صورت مشخص افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی را مورد تاکید قرار داده است. پیش از این برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند که سرپرست وزارت کار، افزایش ۳۸ درصدی را پذیرفته است، اما ۵۱۵ هزار تومان محل اختلاف است. در نهایت دولت تصمیم‌گیری نهایی را به هیات امنای بازنشستگان تفویض کرد، در حالی که از ابتدای سال رئیس‌جمهوری می‌توانست دستور اجرای قانون را صادر کند.  در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نمایندگانی از ۳ گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند. نظر دو گروه درخصوص افزایش ۳۸ درصدی بازنشستگان مثبت است و از آن دفاع می‌کنند. دولت هم ظاهرا این افزایش را بدون رقم ۵۱۵ هزار تومان مورد پذیرش قرار داده است. همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که جلسه هیات امنا برگزار شده است، اما هیچ خبری از آن اعلام نکرد. محمدهادی زاهدی‌وفا، بدون آنکه جواب صریح و سرراستی نسبت به حقوق بازنشستگان بدهد، گفته است: «برابر تفویض انجام شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.»

حقوق بازنشستگان

دولت چاره‌ای غیر از تصویب افزایش ۳۸ درصدی ندارد

محمد حسن زاد، سرپرست و معاون فنی درآمد سابق سازمان تامین اجتماعی در این واگذاری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و در صفحه اینستاگرامی خود اینطور گفت: دولت راهی غیر از این نداشت، طبق قانون سرپرست وزرات رفاه و اقتصاد در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی عضویت دارند و در نتیجه از حالا به بعد این دو نفر باید هرچه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان را روشن کنند.

حقوق بازنشستگان

وی یادآور شد: با توجه به اینکه موعد واریز حقوق بازنشستگی از بیستم هر ماه شروع می‌شود، باید هرچه زودتر این مصوبه تصحیح و در مقابل از سوی سازمان تامین اجتماعی اقدامات لازم برای صدور احکام جدید و نحوه تسویه معوقات ماه‌های گذشته روشن شود.

محمد حسن زاد افزود: باتوجه به اینکه پیش از این هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه را به عنوان مبنای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرده بود، توقعی غیر از اینکه هیات امنای سازمان مصوبه دیگری برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته باشد، وجود ندارد.

دولت می‌خواهد زمان بخرد

در مقابل این دیدگاه خوشبینانه، گروهی از بازنشستگان نیز با دید خرید وقت از سوی دولت به مسئله نگاه می‌کنند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که دارای چنین نگاهی است به تجارت‌نیوز می گوید: این تفویض اختیار خلاف قانون است و دولت با این کار مسئله را در چاله جدیدی انداخت.

حقوق بازنشستگان.....

وی که باور دارد دولت به قصد خرید زمان و وقت تلف کردن از تصویب مصوبه جدید شانه خالی می‌کند، ادامه می‌دهد: دولت باید بداند که صبر بازنشستگان هم محدود است، هفته گذشته چند نوبت جلسه تشکیل دادند و از بازنشستگان وعده گرفتند که حرفی از نتیجه کار نزدند تا خود سرپرست وزارت رفاه پایان موضوع را به صورت علنی اعلام کند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۱٫۶ میلیون نفر مستمری بگیر سایر سطوح دارد، این افراد برای پنج ماه تمام سرگردان و معطل افزایش قانونی حقوقشان هستند. معلوم نیست چرا دولت چرا بازگشت به مصوبه پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی را به تعویق می‌اندازد؟ خود سازمان تامین اجتماعی ماه‌هاست که برای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان آمادگی دارد اما دولت بی‌جهت جلوی اجرای قانون را گرفته است.

حقوق بازنشستگان

منبع: دنیای اقتصاد/تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: