یارانه | یارانه جدید | یارانه تیرماه | یارانه دولت | یارانه کمک معیشتی | جاماندگان یارانه

خبر خوش برای جاماندگان یارانه | جیب جاماندگان یارانه پر پول خواهد شد

خبر خوش برای جاماندگان یارانه | جیب جاماندگان یارانه پر پول خواهد شد
کدخبر : 563172

معوقات جاماندگان یارانه شهریورماه به حساب این افراد واریز خواهد شد.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

افرادی که مرداد ماه برای اولین بار یارانه گرفتند، ماه بعد معوقات سه ماه گذشته به علاوه یارانه شهریور ماه را دریافت خواهند کرد که این رقم براساس دهک فرد، رقمی بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان خواهد بود.

یارانه نقدی

پنج شنبه بود که چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی جدید پرداخت شد؛ براین اساس دهک‌های یک تا ۳، نفری ۴۰۰هزار تومان و دهک‌های چهار تا نهم، نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه گرفتند؛ اما از همان ماه‌ ابتدایی پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی برخی مشمول یارانه شناخته نشده بودند و یارانه‌ای دریافت نکرده بودند.

به نقل از اقتصادآنلاین، این افراد یا دهک دهمی بودند و یا پیش از آن یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند. بنابراین شرایطی برای اعتراض این افراد فراهم شد و همچنان هم ادامه دارد؛ البته گفته می‌شد که یارانه نقدی تنها دو ماه برقرار است و پس از آن متوقف خواهد شد که تا به امروز این اتفاق نیفتاد.

بنابراین جاماندگان در این چهار ماه همواره پیگیر یارانه‌های نقدی خود بودند و با توجه به احتمال ادامه یافتن این یارانه، بسیاری مصر بودند که حتما یارانه نقدی را دریافت کنند. وزارت رفاه در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌ها معترضینی که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی بعد از بازبینی‌ها دهک ۱ تا ۹ شناخته شدند معوقات اردیبهشت و خرداد ماه آن‌ها واریز شد و از پنج شنبه شب برایشان قابل برداشت بود.

یارانه

همچنین افرادی که این ماه برای اولین بار یارانه گرفتند، ماه بعد یارانه شهریور و نیز یارانه اردیبهشت، خرداد، تیر را دریافت خواهند کرد؛ یعنی اگر فردی دهک اول تا سومی باشد، ماه بعد یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان یارانه می‌گیرد که این رقم برای یک خانواده ۴نفره، حدود ۶میلیون و ۴۰۰هزار تومان خواهد بود. همچنین افراد دهک چهارم تا نهمی نیز یارانه ماه بعد نفری یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد؛ در واقع یک خانواده ۴نفره که در دهک چهارم تا نهم باشد، ۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

یارانه نقدی

چرا یارانه مرداد برای همه واریز نشد؟ | دلیل واریز نشدن معوقات یارانه چه بود؟

یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت شد. اگر پیش از این خانوارها وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند، اقساط این وام از حساب آنها کم می‌شود.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، خانواری که یارانه اردیبهشت آن‌ها قطع شد و درخواست بازبینی دادند، درخواست آنها بررسی شد. اگر در بازبینی در دهک اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مرداد به آنها تعلق می‌گیرد.

یارانه

معوقات برای همه واریز نشد

در این میان برخی از خانوار ماه گذشته به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شدند؛ یعنی ثبت‌نامی‌های جدید یا اینکه توسط وزارت کار مورد بازبینی قرار گرفتند. معوقات اردیبهشت و خرداد به همراه یارانه مرداد ماه به حساب این خانوارها واریز می‌شود.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز اما می‌گویند این معوقات برای آنها واریز نشد. در ادامه برخی از نظرات را می‌خوانید.

«چرا معوقات اردیبهشت و خرداد معترضان را واریز نکردید و فقط مرداد را واریز کردید؟»

«از معوقات فقط خرداد واریز شده و مبلغ اردیبهشت که بعد از اعتراض واریز کرده بودن هنوز قابل برداشت نیست. این دیگه چه مدلشه چرا واقعا؟»

«برای خانواده ۴ نفره بانک ملی در تیر ماه فقط ۳۰۰ تومان واریز کرد. ساعت ۵ امروز هم برای مرداد ۱۲۰۰ واریز کرد. از معوقات اردیبهشت و خرداد و کسری واریز تیر هم خبری نیست. سازمان هدفمندی هم چی ارسال شد. پاسخگو نبودند.»

«ما ۴ نفر هستیم. اردیبهشت قطع شد. تیرماه برای دو نفر ریختند و مردادماه مجددا قطع شد.»

یارانه

یارانه مرداد برای همه واریز نشد؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم می‌گویند هنوز یارانه مرداد برای آنها واریز نشده است.

«ساعت ۶ صبح شده جمعه ۲۱ مرداد هنوز پولی واریز نشده.»

«الان ساعت ۳:۳۰ بامداد روز ۵/۲۱ هنوز قابل برداشت نیست.»

«پس چرا برای ما رو نریختن. بخدا هرماه منتظر یارانه ام واریز شه برم برای بچم و خونه خرج کنم.»

یارانه مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت. اما برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند برای آنها یارانه نقدی واریز نشد.

ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افرادی که از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید هستند، همچنان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد پستی، کد ملی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضیان ضروری است.

یارانه

به طور کلی همه افراد برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌ نام خود شماره‌گیری نمایند.

در حالی این سازمان برای ثبت‌نامی‌های جدید اعلام آمادگی کرد که صحبت جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی بود. پیش از این قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. البته اخیز احسان خاندوزی گفت که زیرساخت‌های اجرای این طرح هنوز آماده نیست.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: