هادی چوپان

رقص هندی هادی چوپان در نمایشگاه بدنسازی هند | رقص هادی چوپان رکورد بازدید اینستاگرام را زد

رقص هندی هادی چوپان در نمایشگاه بدنسازی هند | رقص هادی چوپان رکورد بازدید اینستاگرام را زد
کدخبر : 563456

رقص هندی هادی چوپان در نمایشگاه بدنسازی هند حاشیه ساخت.

هادی چوپان بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. هادی چوپان متولد ۴ مهر ۱۳۶۶ در اَبنُو، شهرستان سپیدان، استان فارس می‌باشد. هادی چوپان از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرده و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌است. هادی چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده‌است. هادی چوپان موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز دسته آزاد مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۱ شد.

رقص هندی هادی چوپان در نمایشگاه بدنسازی هند

رقص هادی چوپان رکورد بازدید اینستاگرام را زد


اندام فوق العاده هادی چوپان سالن را منفجر کرد.

 

 

بیوگرافی هادی چوپان

هادی چوپان در سال ۱۳۶۶ در سپیدان استان فارس متولد شد. در نوجوانی همراه برادر بزرگ‌ترش حسن، گچکار بوده‌است. در سال ۱۳۷۹ (۱۳ سالگی) به تشویق برادرش بدن‌سازی را آغاز کرد. پس از گذشتِ سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای، به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد. در سال ۱۳۸۴ نخستین مدال ملی خود را به‌دست آورد. چوپان پس از تجربه کردن شکست‌ها و پیروزی‌های بسیار، چندین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی شده‌است.

هادی چوپان

مربی او در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ به این سو هنی رامبد عهده‌دار مربی‌گری اوست. چوپان ساکن شیراز است و در آن شهر مدیریت یک باشگاه بدن‌سازی را بر عهده دارد. هادی چوپان در محافل جهانی ملقب به «گرگ پارسی» (The Persian Wolf) است.

هادی چوپان

هادی چوپان و مدال برنز مِستر المپیا

چوپان توانست عنوان سومی مستر المپیا ۲۰۱۹ در سال ۲۰۱۹ را کسب کند و برندهٔ ۱۰۰ هزار دلار جایزه شود. او همچنین موفق به دریافت جایزهٔ «قهرمان مردم» که به‌تازگی به این مسابقات افزوده شده‌است، نیز گردید. چوپان برای حضور در این رقابت‌ها با مشکلات مالی و سیاسی مواجه بود، چراکه در سال پیروزی‌اش، طبق فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹، صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان ممکن نبوده‌است و به گفته خودش جایزه‌اش تنها بخشی از هزینه‌های قهرمانی‌اش را پوشش می‌دهد.

هادی چوپان

عناوین و افتخارات هادی چوپان

۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران

۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز

نقرهٔ جهان، ۲۰۱۲

طلای آسیا، ۲۰۱۳

اوورال آسیا، ۲۰۱۳

طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷

نقرهٔ مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷

نقرهٔ مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷

نقرهٔ مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷

نقرهٔ دبی اکسپو، ۲۰۱۸

طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸

طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، ۲۰۱۸

طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹

برنز مِستر المپیا دسته آزاد، ۲۰۱۹

مقام چهارم مستر المپیا دسته آزاد ۲۰۲۰

هادی چوپان

هادی چوپان در رقابت عضله‌ها به توان ۱۶

در مسابقات ۲۰۲۱ مستر المپیا، ۱۶ نفر از بدنسازان برتر جهان از ۸ کشور حضور خواهند داشت و هادی چوپان ملقب به «گرگ پارسی» یکی از این ۱۶ نفر است. از آمریکا طبق معمول بیشترین تعداد رقیب در این مسابقه حضور دارند. براندن کری، فیل هیث، جاستین رودریگز، نیکولاس واکر، پاتریک مور، اکیم ویلیامز و هانتر لابرادا از آمریکا هستند، رِگن گریمس و لاین والیر از کانادا هستند، ناتان دی آشا و جیمز هالینگزهد از انگلستان آمده‌اند، آندره‌آ پِرِستی از ایتالیا به اورلاندو آمده و رولی وینکلار از کوراکائو است و ویلیام بوناک از هلند آمده و تنها نماینده آسیا هادی چوپان است همانطور که بیگ رامی هم تنها شرکت‌کننده از آفریقاست.

در کنار مسابقه اصلی که از سال ۱۹۶۵ آغاز شده و مستر المپیا نام دارد مسابقات دیگری هم برگزار می‌شود که به تدریج دارند جایگاه خود را پیدا می‌کنند. «میس اُلمپیا» در واقع شاخه زنانه مسابقه اصلی است و جالب است که در این مسابقه نیز بیشتر آمریکایی هستند، اما «مونا پورصالح» بدنساز ایرانی‌الاصل کانادایی نیز به نوعی دومین ایرانی این مسابقه محسوب می‌شود!

هادی چوپان

گونه‌های دیگر این مسابقه نیز شامل مسابقات بادی فیزیک، ۲۱۲، فیزیک بانوان و حتی ولیچر المپیاست که در کل به ۱۱ دسته از مسابقات نمایش عضله توسعه پیدا کرده است.

مسابقات  مستر اُلمپیا با پیگیری‌های بسیار «جو وِیدر» از سال ۱۹۶۵ راه‌اندازی شد و حرفه‌ای‌ترین مسابقه پرورش اندام جهان محسوب می‌شود. این مسابقات در طول این سال‌ها قهرمانان نامدار بسیاری به خود دیده است که شهرت و آوازه‌ای جهانی یافتند. از آرنولد شوارتزنگر بدنساز اتریشی که در دهه ۱۹۷۰، سلطان بلامنازعه بدنسازی جهان بود و بعدا تابعیت آمریکا گرفت. هنوز هم به گمان بسیاری، آرنولد زیباترین پیکره تاریخ را در قامت یک انسان خلق کرده است.

هادی چوپان

آرنولد ۷ بار قهرمان مستر المپیا شد و رکورد عجیبی خلق کرد، اما «لی هَنی» بدنساز آمریکایی سیاه‌پوست از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ توانست هشت بار پیاپی قهرمان شود. بعد از یک دوره تسلط شش ساله از سوی دوریان ییتس بریتانیایی، یک غول سیاه دیگر به نام رانی کُلمن از آمریکا از راه رسید تا از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ هشت بار پیاپی قهرمان مستر المپیا شود. کلمن نیز به دلیل تناسب اندام، به نوعی یادآور آرنولد شد و شهرت بسیاری کسب کرد.

رقص هندی هادی چوپان در نمایشگاه بدنسازی هند | رقص هادی چوپان رکورد بازدید اینستاگرام را زد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۶ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: