قیمت نفت | وضعیت قیمت نفت | قیمت نفت امروز

تازه ترین قیمت نفت | قیمت نفت ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | قیمت نفت برنت امروز چند شد؟

تازه ترین قیمت نفت | قیمت نفت 26 مرداد 1401 | قیمت نفت برنت امروز چند شد؟
کدخبر : 563502

قیمت نفت امروز چهارشنبه، 26 مرداد 1401 اعلام شد.

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش داشته است. قیمت نفت هرروز منتشر می شود. قیمت نفت نوسان دارد. قیمت نفت امروز چهارشنبه، 26 مردادماه 1401 اعلام شد.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسید، اما کاهش بیشتر از حد انتظار ذخایر نفت و گاز آمریکا به سرمایه‌گزاران یادآوری کرد که تقاضا با وجود دورنمای رکود اقتصاد دنیا همچنان بالاست. به‌این‌ترتیب قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۴۷ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۷۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۵ درصد افزایش ۸۷ دلار و ۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت | قیمت نفت 11 مردادماه 1401 | قیمت نفت برنت چقدر شد؟

نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا به‌دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی در مورد بازار مسکن آمریکا باعث سقوط ۳ درصدی قیمت نفت این کشور در روز سه‌شنبه شد.

مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه از کاهش ذخایر نفت خام و سوخت این کشور خبر داد.

ذخایر نفت خام آمریکا حدود ۴۴۸ هزار بشکه در هفته منتهی به دوازدهم ماه اوت کاهش‌یافته بود. ذخایر بنزین این کشور هم حدود ۴.۵ میلیون بشکه پایین آمده‌است. این درحالی‌ست که انتظار می‌رفت ذخایر نفت آمریکا تنها ۳۰۰ هزار بشکه کاهش‌یافته باشد.

در این بین، سرمایه‌گذاران منتظر شفافیت مذاکرات احیای قرارداد برجام بین ایران و آمریکا هستند. اگر این دو کشور قرارداد پیشنهادی اتحادیه اروپا را که تحریم‌های نفتی ایران را لغو می‌کند قبول کنند، عرضه نفت افزایش می‌یابد.

اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کردند در حال مطالعه پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی اروپا جهت نجات قرارداد برجام هستند. تهران خواستار انعطاف‌پذیری بیشتری از سوی واشنگتن شده بود.

قیمت نفت

رفع موانع برای افزایش قیمت نفت

استفن اینز تحلیلگر موسسه SPI Asset Management گفت: «از نظر اقتصادی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما موانع ساختاری موجود بر سر راه افرایش تولید نفت به این معنی است که خریداران با علم به بی‌ثباتی جغرافیایی-سیاسی پیش رو، به این روند کمک می‌کنند». او توضیح داد که سرمایه‌گذاران تصمیم هفته آینده فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره را در ذهن خود دارند. مسئولان فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که احتمال دارد بانک مرکزی در جلسه ۲۶ و ۲۷ جولای خود، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

او اضافه کرد: با اینکه افرایش ۷۵ واحدی گزینه روی میز فدرال رزرو است، اما هر نشانه‌ای از تسهیل در این سیاست‌ها برای رشد اقتصاد جهانی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. با وجود اینکه نشانه‌های کاهش تقاضا در آمریکا شاخص قیمت را در دوره پیشین سه درصد کاهش داد اما کمبود منابع همچنان قیمت‌ها را بالا نگه‌می‌دارد.

قیمت نفت

چالش تامین منابع

تینا تینگ، تحلیلگر بازارهای CMC می‌گوید: «برخلاف کاهش شدید در قیمت‌ نفت، مشکلات تامین منابع همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود. تا وقتی که کاهش تقاضا به حد پایدار و حالت اثبات شده‌ای برسد، جنگ اوکراین و کمبود منابع ناشی از آن، مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

نفت وست تگزاس اینترمدیت در دو دوره معاملاتی گذشته کاهشی بود. این کاهش زمانی اتفاق افتاد که داده‌ها نشان از افت تقاضای ۸ درصدی برای بنزین نسبت به سال گذشته در آمریکا داشتند. کاهش تقاضا در اوج فصل رانندگی در این کشور ناشی از قیمت‌های بالای بنزین بود.

در مقابل، نشانه‌های افزایش تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را پس از ۶ هفته بالا برد.

در ماه ژوئن با وجود قیمت‌های بالا، تقاضای بنزین و فرآورده‌های نفتی در هند رکورد شکست. مصرف کلی محصولات پالایش یافته در این کشور، نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افرایش داشت. پالایشگاه‌های هند هم در بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. این مساله نشان از بازگشت قدرتمند بازار نفت، به دوران پیش از کرونا دارد.

قیمت نفت

منبع: تسنیم/تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: