کرونا | کرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

آمار ویروس کرونا | آمار کرونا ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | وضعیت کرونا امروز چگونه است؟

آمار ویروس کرونا | آمار کرونا 28 مرداد 1401 | وضعیت کرونا امروز چگونه است؟
کدخبر : 563691

آمار ویروس کرونا امروز جمعه، 28 مرداد 1401 توسط وزارت بهداشت اعلام شد.

آمار کرونا امروز جمعه، 28 مردادماه اعلام شد. با شروع سفرها آمار کرونا دوباره اوج گرفت. برخی ها علت اوج گیری آمار کرونا را عدم واکسن زنی گروهی از مردم می دانند. آمار کرونا امروز نسبت به دیروز چگونه است؟ آمار کرونا را با ما دنبال کنید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد: واکسن های تزریق شده در کشور از ۱۵۳ میلیون و ۵۰۹ هزار دُز فراتر رفت.

کرونا

در این اطلاعیه آمده است:

تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۱۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۱۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۵ هزار و ۴۱۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۷۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۳۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.

کرونا

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۲۱۸ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۶۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا

یک خبر مهم درباره کرونا | رازهای نهفته در سویه جدید کرونا

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست می‌گوید: «بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در زیرسویه جدید کرونا، هیچ علامتی ندارند. اگر همین امروز تمام موارد انتقال و ابتلا را متوقف کنیم، شهریور موارد مرگ کاهش می‌یابد.»

موارد ابتلا به کرونا به حدود ۱۰ هزار نفر نزدیک شد. فوتی‌های روزانه کرونا هم به بیش از ۷۰ نفر رسید. آنطور که متخصصان می‌گویند در روزهای پیش رو، روند ابتلا و فوتی‌ها همچنان افزایشی است.

احتمال برگشت محدودیت های کرونا | تا کرونا هست سرما خوردگی وجود ندارد! | سویه جدید کرونا چه کسانی را هدف قرار داده است؟

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون حدود ۳۰ میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. یعنی حدود نیمی از کسانی که دز دوم را گرفته‌اند. ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که واکسن کرونا نزده‌اند.

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست به تجارت‌نیوز می‌گوید: «اگرچه کشندگی سویه جدید کرونا حدود ۱۰۰ برابر کمتر از ویروس اولیه کروناست، اما احتمال سه رقمی شدن فوتی‌های کرونا وجود دارد. البته انتظار نداریم تعداد فوتی‌ها به اندازه موج پنجم باشد.»

یونسیان می‌گوید: «تعداد موارد ابتلا در موج هفتم کرونا به اندازه‌ای زیاد است که اگر از هر ۱۰ هزار نفر یک نفر فوت کند، با فرض اینکه ۱۰ میلیون نفر در این موج مبتلا شوند(که عددی دور از ذهن نیست)، با هزار فوتی مواجه می‌شویم.»

۹۰ درصد مبتلایان سویه جدید بدون علامت هستند

این اپیدمیولوژیست می‌گوید: «نکته مهم برای زیرسویه جدید کرونا این است که تعداد زیادی از مبتلایان بدون علامت هستند. کسانی که بدون علامت هستند با افراد دیگری ارتباط می‌گیرند که حساسیت شدید داشته باشند و به فرم شدید بیماری مبتلا شوند.»

 

کرونا

او ادامه می‌دهد: «ما با تعدادی بیمار مواجه هستیم که می‌گویند با بیماران در ارتباط نبودند و جایی هم نرفتند، واکسن هم دریافت کرده‌اند اما باز هم مبتلا شدند. ضمن اینکه بارها گفته‌ایم که هیچ واکسنی به صورت ۱۰۰ درصدی ایمنی ایجاد نمی‌کند ولی احتمال ابتلا به فرم شدید بیماری بسیار کمتر می‌شود.»

یونسیان می‌گوید: «بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در زیرسویه جدید کرونا، هیچ علامتی ندارند. فارغ از اینکه علامت بیماری را داشته باشیم یا نه، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.»

موج هفتم کرونا چه زمانی تمام می‌شود؟

با توجه به روند ابتلا و فوتی در روزهای اخیر، موج هفتم کرونا چه زمانی تمام می‌شود؟ یونسیان در این مورد می‌گوید: «اگر همه موارد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، موارد فوتی در هفته‌های آینده کاهشی می‌شود.»

او می‌گوید: «نکته مهم دیگر این است اگر همین امروز تمام موارد انتقال و ابتلا را متوقف کنیم، دو تا چهار هفته دیگر شاهد کاهش موارد مرگ کاهش باشیم. یعنی اگر متوقف شود، شهریور روند مرگ کاهشی می‌شود.»

منبع: وزارت بهداشت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: