قیمت دلار | اخبار قیمت دلار | وضعیت قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت یورو

جدیدترین قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت دلار امروز ۱ شهریور ۱۴۰۱

جدیدترین قیمت دلار | قیمت یورو | قیمت دلار امروز 1 شهریور 1401
کدخبر : 564061

قیمت دلار و قیمت یورو امروز سه شنبه، 1 شهریور 1401 اعلام شد.

قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند در بازار چند شد؟ قیمت دلار و قیمت یورو امروز چگونه خواهد بود؟ قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت دلار نیز روزانه تخمین زده می شود. قیمت دلار امروز در صرافی ملی چند شد؟

 امروز کانون صرافان قیمت دلار را ۲۸ هزار و ۲۸۱ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۶۱۵ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. همچنین در صرافی ملی، قیمت دلار با قیمت ۲۷ و ۷۰۹ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۹۸۷ تومان برای فروش معامله می‌شود.

قیمت دلار در صرافی های رسمی

کانون صرافان نیز نرخ دلار را ۲۸ هزار و ۲۸۱ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۶۱۵ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۷ هزار  و ۹۱۸ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۲۴۸ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دلار و قیمت یورو

قیمت دلار در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۹ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۹۸۷ تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ۲۶ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۲۹۷ تومان برای فروش قیمت خورده بود.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

در بازار متشکل نیز امروز دلار ۲۶هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورد.

قیمت یورو

قیمت یورو امروز ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱

«یورو» یکای پول کشورهای منطقه یورو است که به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود. به‌کارگیری یورو از ابتدای ژانویه سال ۲۰۰۲ رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به‌طور رسمی در جریان است. ایران در برخی از مبادلات تجاری خود با کشورهای اروپایی و آسیایی از ارز یورو استفاده می‌کند.

قیمت یورو ۱ شهریور

قیمت یورو در آغاز معاملات بازار ارز ۱ شهریور ماه در صرافی ملی ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان برای فروش و ۲۷ هزار و ۹۵۹ تومان برای خرید اعلام شد.

قیمت دلار و قیمت یورو

چرا قیمت دلار ثابت نیست و دلیل نوسان آن چیست؟

در شرایط عادی و در کشورهای غیرنفتی میزان درآمدهای ارزی صادراتی باید با میزان مخارج ارزی مورد نیاز برای واردات برابر باشد و نرخ ارز در عددی تنظیم می شود که این دو متغیر با یکدیگر به تعادل برسند و در صورتی که دولت بخواهد به صورت دستوری عددی غیر از نرخ تعادلی را حاکم کند، سازوکارهای اصلاحی بازار، نرخ ارز را به قیمت تعادلی برمی‌گردانند. 

اما در کشورهای دارای منابع نفتی نظیر ایران، دولت می‌تواند با استفاده از منابع ارزی حاصل از فروش نفت، با افزایش عرضه ارز در بازار، قیمت دلار را پایین نگه دارد. اما این اقدام در بلندمدت قابل تداوم نیست و زمانی که به دلیل کاهش قیمت یا افت صادرات نفت، درآمدهای ارزی کشور محدود می شود، ادامه نرخ ارز قبلی ممکن نبوده و قیمت دلار افزایش شدیدی دارد. 

در واقع آنچه که در بلندمدت نرخ ارز را مشخص می کند، میزان تورم است و هر سال قیمت دلار باید به اندازه آن افزایش پیدا کند و اگر دولت با سازوکار گفته شده جلوی آن را گرفته باشد، این افزایش به یکباره رخ می دهد. 

پیش بینی قیمت دلار

اما در کوتاه مدت ممکن است نرخ ارز نوسانات مقطعی داشته باشد که این مورد عمدتا ناشی از انتظاراتی است که در میان فعالان و آحاد اقتصادی شکل می گیرد و برای مثال انتظارات منفی نسبت به آینده می تواند باعث افزایش نرخ ارز بشود، اما مواردی نظیر امید به بهبود وضعیت اقتصادی و احیای برجام منجر به کاهش قیمت دلار می شود.  

ارزش گذاری دلار بر چه مبنایی است؟ | نرخ ارز چگونه تعیین می شود؟

برای این که بدانیم نرخ ارز در بازار تهران چگونه تعیین می‌شود، باید توجه کنیم که هر روز قیمت تبدیل ریال ایران به درهم امارات در دبی محاسبه می‌شود و سپس با قیمتی معادل آن در بازار فردایی تهران معامله می‌شود که این قیمت مبنای معاملات نقدی تهران را مشخص می‌کند.

در واقع از آنجا که قیمت دلاری که در تابلوی صرافی‌ها مشاهده می‌کنیم به شدت تحت تاثیر خروجی بازار آتی بوده، این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین در درجه اول بازار دوبی تعیین‌کننده قیمت بازار فردایی است؛ یعنی صبح که صرافی‌ها می‌گویند نرخ ارز درنیامده، دقیقا همان زمانی است که تعیین قیمت در بازار دوبی هنوز تکمیل نشده است. البته باید توجه کنیم که در زمان‌های خاص، بازار هرات و سلیمانیه هم نقش مهمی در سیگنال‌دهی دارد.

پیش بینی قیمت دلار

در برخی از مواقع بازار نقدی تهران جلوتر از بازار‌های گفته شده حرکت می‌کند مثلا در فاصله زمانی اسفند سال۹۶ تا فروردین۹۷ بازار نقدی تهران جلوتر از تبدیل درهم به ریال حرکت می‌کرد؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در داخل یک حمله سفته‌بازانه روی اسکناس دلار وجود دارد.

 در این شرایط هم بازار فردایی از آنجا که به عنوان راهبر بازار اسکناس دلار دیده می‌شود، این حسن را دارد که با این تاثیر حملات سفته‌بازانه در بازار نقدی ارز را تا حدودی کنترل کند.

آیا دلار در سال ۱۴۰۱ ارزان می شود؟

اگر توافق هسته‌ای در سال جاری به طور کامل احیا شود، می‌توان انتظار داشت که با افزایش درآمدهای نفتی و ورود ارز به کشور و شکل گیری انتظارات مثبت در میان آحاد اقتصادی، قیمت دلار کاهش یافته و حتی به محدوده ۲۰ هزار تومان نیز برسد. در واقع دولت با استفاده از افزایش منابع ارزی در اختیار خود می تواند با مداخله گسترده در بازار ارز و عرضه دلارهای نفتی، نرخ ارز را ثابت نگه دارد. 

 آیا دلار در سال ۱۴۰۱ گران می شود؟

در صورتی که مذاکرات به بن بست کامل برسد و پرونده آن بسته شود، انتظارات عموم مردم منجر به افزایش قیمت برای دلار خواهد شد. 

قیمت دلار

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: