حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | اخبار حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

یک خبر جدید از حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی شهریور

یک خبر جدید از حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی شهریور
کدخبر : 564165

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبری جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی شهریورماه داده است.

ششم مرداد ماه سال جاری لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شده است و در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد. دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. رئیس سازمان برنامه و بودجه خبری جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی شهریورماه داده است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران آخرین خبر یارانه نقدی و افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت.

حقوق بازنشستگان

خبرآنلاین گزارش داد،‌ مسعود میرکاظمی در خصوص جزئیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مروبط به همان چند موردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است.

میرکاظمی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز عنوان کرد: افزایش حقوق در حال بررسی است و اگر منابع تامین شود در ماه جاری تصمیم‌گیری و برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود.

نحوه پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان | مصوبات جدید حقوق بازنشستگان کی صادر می شود؟

یک میلیون ششصد هزار مستمری غیر حداقل بگیر از سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی می‌گیرند و انتظار می‌رود که در روزهای آینده برای آنها احکام بازنشستگی جدید صادر شود. افزایش حقوق این گروه از شهریورماه اعمال خواهد شد و مابه التفاوت پنج ماه نخست سال نیز از مهرماه به مرور تسویه می‌شود.

سوپرایز دولت از افزایش حقوق بازنشستگان | تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

با آغاز شهریورماه، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پایان یافت و طبق توافق قبلی دولت با بازنشستگان و مجلس قرار است از این ماه حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر این سازمان افزایش یابد.

از نظر قانونی این افزایش حقوق مستلزم مصوبه جدید هیات دولت است که به نظر می‌رسد با واگذاری مسئولیت به سازمان تامین اجتماعی این مسئله برطرف شده باشد.

از طرف دیگر به موجب این مصوبه جدید باید ابتدا احکام بازنشستگی جدیدی برای مستمری بگیران غیر حداقلی بگیر صادر شود تا بتوان براساس آن مستمری‌های جدید را پرداخت کرد.

در حال حاضر احکام بازنشستگی بر اساس مصوبه قبلی است که باعث بروز اختلاف میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت شد.

نحوه پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان

به گفته سرپرست وزارت رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین کانون‌های صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است در شهریورماه احکام قبلی براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح شود.

 

حقوق بازنشستگان

مطابق این اظهارات انتظار می‌رود که از هفته آینده برای یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر احکام جدید صادر شود، این یعنی مستمری این گروه از ابتدای سال به میزان ۳۸ درصد به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

با این وصف شهریورماه سال ۱۴۰۱ نخستین ماهی خواهد بود که افزایش حقوق بازنشستگان معترض به صورت کامل اجرا می‌شود.

در عین حال بابت پنج ماه سپری شده از سال جاری نیز مابه التفاوتی به بازنشستگان تعلق خواهد گرفت که انتظار می‌رود پرداخت ماهانه آن از مهر ماه آغاز و تا بهمن ماه ادامه پیدا کند.

در خصوص بازنشستگان حداقلی بگیر نیز چون هیات دولت از همان ابتدا مبنی افزایش مستمری را مصوبه شورای عالی کار قرار داد و به تکلیف تعیین شده در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی عمل کرد، تغییری در احکام بازنشستگی اتفاق نخواهد افتاد.

به بیان دیگر این گروه از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همچنان براساس همان احکام قبلی حقوق بازنشستگی خود را دریافت خواهند کرد.

حقوق بازنشستگان.....

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: