کرونا | کرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

آمار امروز ویروس کرونا | آمار کرونا امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱ | وضعیت کرونا در کشور امروز چگونه است؟

آمار امروز ویروس کرونا | آمار کرونا امروز 2 شهریور 1401 | وضعیت کرونا در کشور امروز چگونه است؟
کدخبر : 564171

آمار ویروس کرونا امروز چهارشنبه، 2 شهریور 1401 در کشور توسط وزارت بهداشت اعلام شد.

آمار کرونا امروز چهارشنبه، 2 شهریور اعلام شد. با شروع سفرها آمار کرونا دوباره اوج گرفت. برخی ها علت اوج گیری آمار کرونا را عدم واکسن زنی گروهی از مردم می دانند. آمار کرونا امروز نسبت به دیروز چگونه است؟ آمار کرونا را با ما دنبال کنید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای آخرین وضعیت کرونا در کشور را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"تا کنون ۶۴ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۱۱ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۵۷۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۶۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۶ هزار و ۵۸۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۵۹۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

کرونا

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۲۵۶ هزار و ۸۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۱۲۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۱۵ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند."

کرونا

روند ابتلا به کرونا در استان نزولی شده است | کاهش موارد بستری و بیماران سرپایی

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان، گفت: «روند ابتلا به بیماری کرونا در استان کاهشی شده است و با توجه به این‌که کرمان موج هفتم را زودتر از استان‌های دیگر آغاز کرده است، انتظار می‌رود که زودتر از آن‌ها نیز سیر نزولی به خود بگیرد».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید صحبتی با بیان این‌که هنوز برای اعلام پشت سر گذاشن موج هفتم کرونا زود است، افزود: «طی یکی‌ دو هفته آینده، برآورد دقیق‌تری از وضعیت پیک هفتم خواهیم داشت اما موارد بستری و سرپایی روزانۀ استان نسبت به هفتۀ قبل سیر کاهشی دارد».

احتمال برگشت محدودیت های کرونا | تا کرونا هست سرما خوردگی وجود ندارد! | سویه جدید کرونا چه کسانی را هدف قرار داده است؟

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان همچنین با بیان این‌که تاکنون حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: «استقبال از دوز چهارم نسبت به انتظارات، مطلوب نیست که البته این موضوع مختص کرمان نیست».

وی اظهار کرد: «در حال حاضر ۱۲ شهرستان راور، کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بردسیر، بافت، ارزوئیه، منوجان و نرماشیر، در وضعیت قرمز، شش شهر در وضعیت نارنجی و پنج شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هنوز استان در وضعیت مطلوب و ایده‌آلی قرار ندارد».

صحبتی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون، یادآور شد: «واکسن‌های ویروسی کشته‌شده از جمله سینوفارم، برکت یا فخرا و همچنین واکسن‌های پروتئینی نوترکیب شامل پاستوکوک، نورا، رازی و اسپایکوژن در استان به فراوانی موجود است».

وی بیان کرد: «در شهر کرمان ۱۲ مرکز واکسیناسیون در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که ۱۰ مورد آن مراکز جامع سلامت بوده و در وقت اداری فعال هستند».

کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: «مرکز شهید علی ضیاء در بیمارستان نوریه و مرکز ۹ دی در پردیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ابتدای جاده هفت‌باغ علوی نیز در شیفت‌های عصر و روزهای تعطیل مشغول به خدمت‌رسانی هستند».

منبع: وزارت بهداشت/خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: