قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

قیمت خودرو پرواز کرد | قیمت خودرو امروز ۴ شهریور ۱۴۰۱ | تأثیر منفی برجام بر قیمت خودرو

قیمت خودرو پرواز کرد | قیمت خودرو امروز 4 شهریور 1401 | تأثیر منفی برجام بر قیمت خودرو
کدخبر : 564264

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز جمعه، 4 شهریور 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، 4 شهریور 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

از صبح روز گذشته به دلیل انتشار اخبار ناامیدکننده از مذاکرات، شرایط بازار خود متفاوت و قیمت‌ها افزایشی شد. این افزایش هم در بازار ارز و هم در بازار خودرو قابل مشاهده است. بیشترین موضوعی که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برجام و بحث واردات است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، چهارم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه، چهارم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

تازه ترین قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز 1 شهریور 1401

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز با قیمت ۴۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ مانند روز گذشته، ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تقریبا از دیروز (پنج‌شنبه) صبح به دلیل انتشار اخبار ناامیدکننده از مذاکرات، قیمت‌ها رو به افزایش است. این افزایش هم در بازار ارز و هم در بازار خودرو قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد انتشار نتیجه نهایی برجام همچنان زمان‌بر و فرسایشی باشد. حتی فکر نمی‌کنم تا هفته آینده نیز خبر قطعی از نتیجه مذاکرات منتشر شود.

او درباره واردات خودرو نیز بیان کرد: واردات خودرو هم که قرار بود از شهریور ماه اجرایی شود، به آذر ماه موکول شد. این مساله نیز روی بازار خودرو و قیمت‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود. من فکر می‌کنم قیمت‌ها تا پایان هفته اندکی افزایش شود. چون اکنون در بازار عرضه و تقاضا تقریبا هماهنگ است و اینگونه نیست که بگوییم تقاضا بیشتر است. پس بیشترین موضوعی که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برجام و بحث واردات است.

قیمت خودرو سقوط کرد | قیمت خودرو امروز 3 شهریور 1401

حضور خودروسازان ایرانی در بازار روسیه | همکاری خودرویی به نفع روسیه است

ماه‌ها است که اخباری مبنی بر تولید مشترک خودرو بین ایران و روسیه منتشر می‌شود. اما همچنان این دو کشور خبری از چگونگی این همکاری منتشر نکرده اند. برخی می‌گفتند که احتمال ساخت یک پلتفرم اشتراکی وجود دارد.

حضور خودروسازان در نمایشگاه خودرو روسیه

اما حالا یک خودروی ایرانی در نمایشگاه روسیه با نام لادا گرانتا معرفی شد. به نظر می‌رسد لادا گرانتا ۲۰۲۳، که در واقع سدان دنا است، قرار است به زودی در بازار روسیه حاضر شود.(نیوزین)

البته حضور خودروسازان در بازار روسیه تنها به این شرکت محدود نمی‌شود و سایپا نیز قرار است همکاری‌هایی با این کشور داشته باشد. سایپا اعلام کرد که بازار خودروی روسیه، یک بازار جذاب برای خودروسازان ایرانی است. به همین دلیل محصولات شاهین و کوییک در این بازار مورد مطالعه جایگاه‌یابی قیمتی در مقایسه با رقبا قرار گرفت. در نتیجه، به منظور دستیابی به توافقات در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو که از سی و یکم مردادماه تا سوم شهریورماه در کشور روسیه برگزار می شود، حاضر می‌شود.

همچنین سایپا اعلام کرد که مذاکرات خود را جهت همکاری مشترک با قطعه سازهای اصلی و تامین‌کنندگان OE برای تامین قطعات تولیدی خودروهای رنو و لادا در سایت های تولیدی روسیه آغاز کرده است.(سایپانیوز)

قیمت خودرو

خودروهای ایرانی توان رقابت دارند؟

آیا محصولات خودروسازان ایرانی می‌توانند در بازار روسیه، با سایر برندها رقابت کنند؟ همکاری ایران و روسیه موفق‌آمیز خواهد بود؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ایران و روسیه در گذشته نیز با یکدیگر همکاری کرده بودند و این دو کشور صادراتی به یکدیگر داشتند. اما این همکاری برای زمانی بود که خودروسازان اروپایی در روسیه سرمایه‌گذاری نکرده بود. هنگامی که خودروهای اروپایی، مانند رنو در روسیه تولید می‌شد، این کشور از محصولات ایرانی کمتر استقبال کرد.

او افزود: اما در شرایط تحریمی روسیه، به احتمال زیاد برخی خودروهای ایرانی مورد استقبال بازار این کشور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اسبق سایپا در ادامه توضیح داد: به نظر می‌رسد این همکاری ادامه داشته باشد. البته ایران باید ملاحظات جانبی در همکاری با روسیه را در نظر بگیرد.

همکاری به نفع روسیه است

‎مدنی ادامه داد: خودروهای روسی در سطح کیفی مناسبی نیستند که وارد بازار کشور شود و آن را اقناع کند. در نتیجه این همکاری تاثیری در قیمت‌ها در بازار کشور ندارد.

او توضیح داد: شاید این ارتباط بیشتر به نفع روسیه باشد. به نظر نمی‌رسد که از صنعت خودروسازی این کشور، چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر مدل‌های جدید خودرو، به ایران اضافه کند. البته این ارتباط برای ایران منفعت تجاری و کسب درآمد خواهد داشت.

قیمت خودرو

رئیس اسبق سایپا گفت: این کسب درآمد می‌تواند در آخر موجب کاهش زیان‌دهی خودروسازان داخلی و افزایش کیفیت محصولات آنها شود. فعالیت‌های صادراتی، ایران را وارد فضای رقابتی، نه تنها با روسیه، بلکه با سایر خودروسازان کشورهای مختلف می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: