قیمت نفت | وضعیت قیمت نفت | قیمت نفت امروز

قیمت نفت سر به فلک کشید | قیمت نفت امروز ۷ شهریور ۱۴۰۱

قیمت نفت سر به فلک کشید | قیمت نفت امروز 7 شهریور 1401
کدخبر : 564465

قیمت نفت امروز دوشنبه، 7 شهریور 1401 اعلام شد.

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش داشته است. قیمت نفت هرروز منتشر می شود. قیمت نفت نوسان دارد. قیمت نفت امروز دوشنبه، 7 شهریور 1401 اعلام شد.

 قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش تولید اوپک را جهت حمایت از آن دارند و رییس فدرال‌رزرو آمریکا از کند شدن رشد اقتصاد این کشور خبر داده، بسیار بی‌ثبات است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶ سنت معادل ۱.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۲ دلار و ۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۹ سنت معادل ۱.۱۷ درصد افزایش، ۹۴ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت | قیمت نفت 11 مردادماه 1401 | قیمت نفت برنت چقدر شد؟

جروم پاول، رییس بانک فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی خود در روز جمعه که باعث بی‌ثباتی بازارهای سهام و تقویت ارزش دلار شد، گفت:«رشد اقتصاد آمریکا برای مدتی آهسته خواهد شد و مشکلاتی برای خانواده‌ها و کسب‌وکارها به وجود می‌آورد».

شاخص دلار همچنان روبه‌افزایش بوده و به ۱۰۹.۱۶ رسیده‌است، یعنی ۰.۳ درصد افزایش در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه. بالا رفتن ارزش دلار بر قیمت نفت هم تاثیر می‌گذارد چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت نفت همچنین با اظهارات وزیر انرژی عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس مورد حمایت قرار گرفته‌است. این کشورها از کاهش احتمالی تولید جهت متعادل کردن بازار خبر داده‌اند.

امارات از رویکرد عربستان در مورد سیاست تولید حمایت کرده و وزیر نفت عمان هم اعلام کرده موافق تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار است.

قیمت نفت

طبق گفته منابع اوپک، در صورت امضای قرارداد اتمی برجام و لغو تحریم‌های صادرات نفت ایران، این گروه تولید خود را با هدف جبران افزایش تولید ایران پایین می‌آورد.

پیشرفت مذاکرات اتمی بین ایران و آمریکا تمرکز تاجران نفت را دوباره بر تعادل بین عرضه و تقاضا بازگردانده است.

همچنین بالا رفتن قیمت گاز طبیعی در اروپا تولیدکنندگان برق و صنایع این قاره را به استفاده از دیزل و نفت تشویق کرده که باعث بالا رفتن تقاضا شده‌است.

قیمت نفت

چالش تامین منابع

تینا تینگ، تحلیلگر بازارهای CMC می‌گوید: «برخلاف کاهش شدید در قیمت‌ نفت، مشکلات تامین منابع همچنان یک نگرانی محسوب می‌شود. تا وقتی که کاهش تقاضا به حد پایدار و حالت اثبات شده‌ای برسد، جنگ اوکراین و کمبود منابع ناشی از آن، مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شود.»

نفت وست تگزاس اینترمدیت در دو دوره معاملاتی گذشته کاهشی بود. این کاهش زمانی اتفاق افتاد که داده‌ها نشان از افت تقاضای ۸ درصدی برای بنزین نسبت به سال گذشته در آمریکا داشتند. کاهش تقاضا در اوج فصل رانندگی در این کشور ناشی از قیمت‌های بالای بنزین بود.

در مقابل، نشانه‌های افزایش تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را پس از ۶ هفته بالا برد.

در ماه ژوئن با وجود قیمت‌های بالا، تقاضای بنزین و فرآورده‌های نفتی در هند رکورد شکست. مصرف کلی محصولات پالایش یافته در این کشور، نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افرایش داشت. پالایشگاه‌های هند هم در بالاترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. این مساله نشان از بازگشت قدرتمند بازار نفت، به دوران پیش از کرونا دارد.

قیمت نفت

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: