قیمت مرغ | اخبار قیمت مرغ | نوسان قیمت مرغ | وضعیت قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ

قیمت مرغ سر به فلک کشید | قیمت مرغ امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

قیمت مرغ سر به فلک کشید | قیمت مرغ امروز 11 شهریور 1401
کدخبر : 564860

قیمت مرغ امروز جمعه، 11 شهریور 1401 با افزایش چشمگیر در بازار همراه بوده است.

یکی از نرخ هایی که برای مردم دارای اهمیت بوده، قیمت مرغ و تخم مرغ است. قیمت مرغ و تخم مرغ به طرز باورنکردنی افزایش پیدا کرد.اتاق اصناف ایران در اطلاعیه قیمت مرغ و تخم مرغ را اعلام کرد. پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای اساسی اعلام شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مصوب مرغ گرم از ماه‌های قبل ۵۹ هزارو۸۰۰ تومان تعیین شده که بایستی این عدد تغییر کنند. در غیر این صورت مرغداران متحمل خسارت خواهند شد؛ وعده ای نیز در این خصوص برای اصلاح قیمت از اول مهرماه به مرغداران داده شده است.

قیمت مرغ

حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: در یک ماه و نیم گذشته به دلیل بالا بودن تولید، تعادل میان عرضه و تقاضا بهم خورده بود و مرغداران به شدت در زیان بودند؛ به طوری که مرغداران به دلیل افزایش تولید و نبود بازار کافی برای مصرف مرغ های زنده تولیدی ۲٠ تا ۱۵ هزارتومان زیر قیمت یعنی کیلویی ۲۷ تا ۳۰ هزارتومان می‌فروختند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میان عرضه و تقاضا تعادل نسبی ایجاد شده و قیمت مرغ افزایش یافته است. اگرچه هنوز به قیمت واقعی تولید نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ گرم از ماه‌های قبل ۵۹ هزارو۸۰۰ تومان تعیین شده که بایستی این عدد تغییر کنند. در غیر این صورت مرغداران متحمل خسارت خواهند شد؛ وعده ای نیز در این خصوص برای اصلاح قیمت از اول مهرماه به مرغداران داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت مرغ منجر به کاهش مصرف و در نهایت زیان تولیدکنندگان نخواهد شد، گفت: طبیعتا هرچه مصرف کمتر شود تولید نیز متناسب با آن کاهش می یابد و نباید شرایط به گونه ای پیش برود که تولیدکننده با قیمت بالا محصولی را تولید کند و با قیمت پایین بفروشد و زیان کند. در حقیقت هم باید به تولیدکننده توجه شود و هم مصرف کننده.

اسدالله نژاد همچنین به میزان جوجه ریزی ماه قبل اشاره کرد و گفت: جوجه ریزی در مرداد ماه، ۹۴ میلیون قطعه بوده است.

قیمت مرغ

بیشتر بخوانید: رشد نجومی قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | افزایش نگرانی های مردم از رشد شدید قیمت مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی خاطر نشان کرد: نرخ مصوب مرغ گوشتی کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است؛ فروشندگان امیدوار هستند که با آغاز هفته جدید قیمت‌ها ریزش کنند چراکه با افزایش نرخ مرغ میزان مصرف حدود ۲۰ درصد از سوی مردم کاهش پیدا کرد.

قیمت مرغ

مهدی یوسف‌خانی، با تایید خبر فروش مرغ کیلویی ۶۵ هزار تومان، خاطرنشان کرد: چند روزی است که شاهد افزایش نرخ مرغ در واحد‌های صنفی هستیم؛ مرغ زنده کیلویی ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان و مرغ عمده کیلویی ۶۰ هزار تومان شده است از این‌رو نرخ فروش مرغ آماده طبخ در خرده‌فروشی به کیلویی ۶۵ هزار تومان رسید.

این فعال صنفی با بیان اینکه رعایت نرخ مصوب از سوی فروشندگان الزامی است، تصریح کرد: نرخ مصوب کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است فروشندگان امیدوار هستند با آغاز هفته جدید قیمت‌ها ریزش کنند چراکه با افزایش نرخ مرغ میزان مصرف حدود ۲۰ درصد از سوی مردم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان خرید گوشت قرمز را برای خانوار‌ها اقتصادی‌تر کرده است؛ تفاوت نرخ مرغ و گوشت همواره ۵ برابر بود، اما در حال حاضر این تفاوت قیمت ۲.۵ تا ۳ برابر شده است از این‌رو بخشی از خانوار‌ها ترجیح می‌دهد به جای مرغ، گوشت قرمز خریداری کنند چراکه گوشت در سفره خانه‌های ایرانی کاربرد بیشتری دارد.

قیمت مرغ

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی؛ توان خرید مردم مشخص است و حتی نرخ مصوب کیلویی ۶۰ تومان نیز برای خریداران مورد قبول نیست؛ این در حالیست که تولیدکنندگان متقاضی نرخ جدید هستند و پیشنهاد فروش مرغ کیلویی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی را به دولت می‌دهند البته بدون تردید این نرخ از سوی دولت تایید نخواهد شد.

در همین رابطه محمد یوسفی نیز با بیان اینکه تولیدکنندگان باهدف متعادل کردن قیمت مرغ گوشتی میزان تولید و جوجه‌ریزی را کاهش دادند، افزود: در ماه‌های اخیر تولید توجیه اقتصادی نداشت از این‌رو شاهد تعطیلی تعدادی از واحد‌های تولیدی کوچک بودیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ جوجه یک روزه، تصریح کرد: کاهش جوجه ریزی قیمت جوجه یک روزه را از ۲ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان افزایش داد.

به گفته یوسفی؛ قیمت مرغ در بازار از کیلویی ۴۵ هزار تومان به کیلویی ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان رسید این در حالیست که این نرخ باز هم نمی‌تواند رضایت تولیدکنندگان را جلب کند و امیدواریم که قیمت‌ها با آغاز هفته جدید واقعی‌تر شوند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که قیمت تمام شده تولید چقدر برای تولیدکنندگان تمام می‌شود؟ گفت: نمی‌توان درباره نرخ تمام شده مرغ اظهارنظر قطعی ارائه داد؛ چراکه نهاده‌ها نرخ ثابتی ندارد و بازارگاه سهمیه دان تولیدکنندگان را تحویل نداده است از این‌رو آن‌ها برای تامین نیاز واحد‌های تولیدی ناچارند که از بازار آزاد خرید کنند و این موضوع قیمت تمام شده را بالا می‌برد.

قیمت مرغ

گوشت سفید

گوشت سفید یکی از انواع گوشت است که اصطلاحاً به گوشت ماکیانی چون مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و در برخی منابع ماهی گفته می‌شود. در اصطلاح عامیانه، گوشت سفید به گوشتی گفته می‌شود که رنگش در مقایسه با گوشت قرمز روشن‌تر باشد.

مرغ رایج‌ترین گوشت سفید مصرفی در بین مردم است و شناسایی گوشت سالم و تازهٔ آن هم دارای اهمیت ویژه‌ای است. نخستین علامت در سلامت گوشت مرغ توجه به ظاهر و پوست آن می‌باشد که باید عاری از هرگونه خون مردگی یا کبودی بوده و صاف، براق و یکدست باشد. قسمت شکمی مرغ تازه نباید بوی گندیدگی و تعفن دهد. رنگ گوشت مرغ باید به رنگ زرد کهربایی باشد.

قیمت مرغ | قیمت مرغ 13 مردادماه 1401 | قیمت مرغ امروز چند؟

منبع: ایسنا/ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: