سریال بچه مهندس

بازیگر سریال بچه مهندس درگذشت | علت فوت بازیگر بچه مهندس علنی شد

بازیگر سریال بچه مهندس درگذشت | علت فوت بازیگر بچه مهندس علنی شد
کدخبر : 565146

علی برقی، بازیگر سینما، تلویزیون‌ و تئاتر کشور که در سریال بچه مهندس حضور داشت در سن ۴۲ سالگی درگذشت.

سریال بچه مهندس یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که در چهار فصل تولید شده‌است. فصل نخست سریال بچه مهندس نوشتهٔ سجاد ابوالحسنی و نگارش فیلمنامه فصل‌های دوم تا چهارم، بر عهدهٔ حسن وارسته بوده‌است. سه فصل اول توسط علی غفاری و فصل چهارم آن را احمد کاوری کارگردانی کرده‌است. تهیه و تولید بچه مهندس بر عهده سعید سعدی بوده‌است. بنا بر اظهارات تهیه‌کننده، این مجموعه از ابتدا برای ماه رمضان ساخته نشده‌بود اما با تصمیم مدیران سیما فصل اول آن در ۳۰ قسمت در ماه رمضان ۱۳۹۷ از شبکه دوم سیما پخش شد. فصل دوم این مجموعه در دی ماه ۹۷،  فصل سوم در ماه رمضان ۹۹،  و فصل چهارم نیز در ماه رمضان ۱۴۰۰ پخش شد. همچنین ساخت فصل پنجم بچه مهندس و پخش آن در ماه رمضان ۱۴۰۲ در دستور کار صدا سیما قرار گرفته است که در صورت تحقق، علی غفاری به کارگردانی آن باز خواهد گشت.

سریال بچه مهندس

بازیگر بچه مهندس درگذشت

علی برقی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

علی برقی، بازیگر سینما، تلویزیون‌ و تئاتر کشور که چندی پیش از ابتلای خود به کرونا خبر داده بود، در سن ۴۲ سالگی درگذشت.

از مهم‌ترین آثار علی برقی می‌توان به بازیگری در سریال‌های «ویلای من»، «بچه مهندس»، «دادستان» و «نون و ریحون» اشاره کرد.

علی برقی، نخستین بار سال ۱۳۷۱ در فیلم «شرم» به کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرده است.

سریال بچه مهندس

سعید سعدی تهیه‌کننده سریال «بچه مهندس» در واکنش به خبر امروز برخی رسانه‌ها که اعلام کردند مرحوم علی برقی در این پروژه تلویزیونی به کرونا مبتلا شده اعلام کرد: پس از انتشار خبر فوت علی برقی، برخی از رسانه‌ها به اشتباه اعلام کردند ابتلای این بازیگر به ویروس کرونا در سری چهارم «بچه مهندس» اتفاق افتاده است در صورتی که وی تنها در فاز اول پروژه ما حضور داشت. در حال حاضر تصویربرداری این پروژه با رعایت تمامی نکات بهداشتی پیگیری می‌شود و تمامی بازیگران و عوامل در سلامت کامل هستند.

سریال بچه مهندس

بچه مهندس یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که در چهار فصل از شبکه دو سیما، تولید و پخش شد. این سریال در فصل‌های ابتدایی با استقبال خوب بینندگان روبه رو شد، اما بررسی واکنش‌های مخاطبان در فصل چهارم نشان می‌دهد سریال بچه مهندس روند نزولی داشته و قصه آن به مسیری دیگر کشیده شده است. فصل چهارم سریال بچه مهندس نتوانست این داستان را با همان محبوبیت فصل‌های ابتدایی به پایان برساند.

این روز‌ها بازپخش فصل چهارم بچه مهندس در ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم آغاز شده است، به همین بهانه در این مطلب تابناک جوان، نگاهی به فصل‌های این سریال و نقاط قوت و ضعف آن انداخته ایم.

سریال بچه مهندس

نگاهی به حواشی سریال بچه مهندس

 بچه مهندس ۱: پسربچه‌ای با نام جواد

یونا تدین نقش کودکی جواد را بازی می‌کرد. کودکی که در تاریکی شب توسط مادرش به پرورشگاهی به نام خانه خورشید سپرده شد و حتی نامی نداشت. صدیقه که از مربی‌های پرورشگاه بود با کمک سایر اعضای آنجا و طی نظرسنجی، نام او را جواد گذاشت و او را مثل فرزند خودش بزرگ کرد. در ادامه جواد کار‌های عجیبی انجام می‌داد و با همه بچه‌های هم سن و سالش فرق داشت و مشخص بود که قرار است در آینده کار بزرگی انجام دهد. این‌ها تمام اتفاقاتی است که در فصل یک این سریال رخ داد.

سریال بچه مهندس

بچه مهندس ۲: جواد و پیدا کردن مادر

جواد هم مثل سایر بچه‌های خانه خورشید مدام به دنبال هویت و پدر و مادر خود بود. بابا اسماعیل که به نوعی بابای همه بچه‌های پرورشگاه بود، مدام باید جواد را از جلوی در خانه خورشید به داخل می‌آورد. او معتقد بود بالاخره یک روزی خانواده به دنبالش می‌آیند. تا اینکه در نوجوانی با تلاش‌هایی که داشت، مادرش را پیدا کرد، اما به محض رسیدن به او طی اتفاقی مادرش را از دست داد. مانی رحمانی بازیگر نقش نوجوانی جواد بود.

بچه مهندس ۳: تم امنیتی و جاسوسی

اما فصل سه یکی از پرمخاطب‌ترین فصل‌های این سریال به شمار می‌رفت. روزبه حصاری که تا آن زمان به خوبی دیده نشده بود، با حضور در نقش جواد جوادی به شهرت رسید. جواد حالا دانشجو شده بود و در یکی از دانشگاه‌های سراسری تهران تحصیل می‌کرد. او بعد از چند سال تحصیل و زمانی که باید پایان نامه اش را ارائه می‌داد، با مشکلاتی روبرو شد. هک کردن پهپادی جاسوسی توسط جواد و دوستانش شکل گرفت که یکی از نقاط عطف این سریال بود. همچنین ماجرا‌های جاسوسی امنیتی در فصل سه «بچه مهندس» نمود دیگری داشت.

سریال بچه مهندس

بچه مهندس، طولانی‌ترین سریال تلویزیون بعد از پایتخت

بعد از سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم که تا فصل ششم آن ساخته شده است، «بچه مهندس» اولین سریالی است که تا فصل چهار آن پیش رفته و در اغلب این فصل‌ها هم توانسته موفق عمل کند. البته هنوز معلوم نیست این دو سریال تا چند فصل ادامه خواهند داشت؟

بچه مهندس ۴: آیا محبوبیت سریال سقوط کرد؟

به نظر میرسد فصل چهارم سریال بچه مهندس نتوانست مانند فصل‌های قبل با استقبال مخاطبان مواجه شود. این سریال در نظرسنجی تلویزیون رتبه آخر را در بین فیلم‌های ماه رمضانی سال ۱۴۰۰ کسب کرد، علاوه بر آن تغییر نقش اول آن با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه بود.

سریال بچه مهندس

گروهی هم به داستان فصل چهارم این سریال نیز انتقاد کردند که سوژه خاصی را دنبال نمی کرد؛ برای مثال نقش اصلی آن یعنی جواد دائم درگیر اتفاقات بد می شود که گویا تمام بدبختی های جهان قرار است سر شخصیت اصلی سریال بیاید، و به نوعی سریال دچار کلیشه شده بود. در این زمینه عوامل، سریال نظرات مختلفی داشتند.

حواشی فصل چهارم بچه مهندس چه بود؟

انصراف علی غفاری از ادامه تولید

زمانی که خبر از شروع تولید این سریال شد، نام سعید سعدی در کنار کارگردان قدیمی دیده نمی‌شد. گویا علی غفاری به دلیل همزمانی تولید فیلم تک تیرانداز نتوانست همراه بچه مهندسی باشد که حالا سه فصل از آن را کارگردانی کرده و به ثمر رسانده است.

سریال بچه مهندس

حذف روزبه حصاری

اما یکی دیگر از شوک‌های دیگری که به مخاطبان این سریال وارد شد حذف حصاری در فصل چهار سریال بود. علیرغم اینکه حصاری با حضورش در این سریال طرفداران بسیاری پیدا کرده بود و این را می‌شد از تعداد دنبال کننده‌های صفحه شخصی اش و تعداد فن پیج هایش متوجه شد، اما به دلیل عدم توافق مالی با گروه بچه مهندس، در حالیکه بسیار این نقش را دوست داشت، از کار کنار گذاشته شد و در هیچ محفل رسانه‌ای نیز درباره این جدایی صحبتی نکرد.

سریال بچه مهندس

محمدرضا رهبری نقش جوانی جواد را در این فصل بازی کرد.

بچه مهندس ۴ در جایگاه آخر نظرسنجی

طبق نظرسنجی‌ای که سازمان صدا و سیما اعلام کرده است، در بین سه سریالی که در ماه رمضان پخش شد، «بچه مهندس۴» جایگاه سوم را به دست آورد.

بازیگر سریال بچه مهندس درگذشت | علت فوت بازیگر بچه مهندس علنی شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: