حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

فوری | افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان در شهریور ماه | زمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد

فوری | افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان در شهریور ماه | زمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد
کدخبر : 565561

پرداخت حقوق شهریور بازنشستگان کارگری از فردا آغاز می‌شود.

اسکندری گفت: دولت مدافع افزایش حقوق بازنشستگان است، اما این بار هم مشکل تامین منابع وجود دارد. حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. آخرین اخبار مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اینجا بخوانید. 

زمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد

براساس اعلام مدیران سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان کارگری از فردا (بیستم شهریور) براساس حروف الفبا آغاز می‌شود.

مستمری شهریور برای بازنشستگان سایر سطوح براساس احکام جدید پرداخت می‌شود؛ این بازنشستگان مشمول 38 درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت 515 هزار تومان می‌شوند.

بازنشستگان می‌توانند احکام و فیش حقوقی خود را از سامانه مربوطه دریافت کنند.

در عین حال، پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که در روزهای آینده زمانبندی پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح تعیین تکلیف می‌شود؛ این معوقات قرار است در ماه‌های آینده و پس از پرداخت بدهی دولت به سازمان به حساب بازنشستگان واریز شود؛ در روزهای آینده نحوه پرداخت این مطالبات رسانه‌ای می‌شود.

 با ابطال ۲مصوبه دولت برای حقوق بازنشستگان و حق مسکن کارگری، این دو گروه باید منتظر افزایش دریافتی ماهانه باشند؛ ضمن اینکه دولت برای افزایش حقوق کارکنان خود نیز طرحی در دستور کار دارد که نهایی‌شدن آن به بهبود معیشت این افراد کمک خواهد کرد.

حقوق بازنشستگان

احکام حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس مصوبه جدید صادر شده و از این ماه، حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی نسبت به سال قبل با افزایش ۳۸درصدی به‌اضافه ماهانه ۵۱۵هزار تومان پرداخت خواهد شد. همزمان پرونده بحث حق مسکن کارگری نیز بسته شده و احتمالا از مهرماه، حق مسکن کارگران با افزایش ۲۰۰هزار تومانی نسبت به سال قبل، ۶۵۰هزار تومان خواهد بود. در این میان طرح افزایش حقوق کارکنان دولت نیز در دست بررسی است و بعد از تأمین منابع، جزئیات آن مشخص می‌شود.

حقوق جدید بازنشستگان چقدر شد؟

احکام حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سایر سطوح مزدی، بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار اصلاح شده و هم‌اکنون در سایت سازمان تأمین اجتماعی قابل دریافت است. این احکام اصلاحی از ۲۰شهریورماه مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تأمین اجتماعی خواهد بود و براساس آن، حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی (کسانی که مبنای دریافتی آنها بالاتر از حداقل حقوق است) از ابتدای امسال براساس مصوبه شورای‌عالی کار، ۳۸درصد به‌اضافه ماهانه ۵۱۵هزار تومان افزایش خواهد یافت.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی، با اشاره به اینکه حقوق شهریورماه بازنشستگان طبق احکام جدیدی پرداخت خواهد شد، می‌گوید: منابع پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین شده و برای پرداخت معوقات ۵ماهه بازنشستگان از محل مابه‌التفاوت افزایش مصوبه قبلی و مصوبه جدید نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و نحوه پرداخت معوقات نیز در اسرع وقت اعلام خواهد شد. بر این اساس، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تأمین اجتماعی در سایر سطوح مزدی که از فروردین تا مرداد امسال طبق فرمول مصوبه دولت (افزایش ۱۰درصدی به‌اضافه ۶۵۰هزار تومان تا سقف ۱۰میلیون تومان) حقوق می‌گرفتند، از این ماه باید منتظر واریز حقوق بر مبنای فرمول مصوبه شورای‌عالی کار (افزایش ۳۸درصدی به اضافه رقم ثابت ۵۱۵هزار تومان در ماه) باشند.

سوپرایز دولت از افزایش حقوق بازنشستگان | تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

اصلاح حق مسکن کارگری از مهر

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۹تیرماه در نامه‌ای رسمی به سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، مصوبه کمک‌هزینه مسکن کارگران را مغایر با قانون دانست و اصلاح مصوبه در مهلت یک‌هفته‌ای را خواستار شد. در این نامه قید شده بود که پس از انقضای مهلت یک‌هفته‌ای مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته ملغی‌الاثر خواهد شد و به عقیده نمایندگان کارگری، بعد از ملغی‌الاثر شدن این مصوبه، باید رئیس مجلس مصوبه اصلی شورای‌عالی کار را برای اجرا، ابلاغ می‌کرد که البته هیچ‌کدام از این دو سناریو رخ نداد؛ یعنی نه دولت مصوبه خود را ابلاغ کرد و نه رئیس مجلس اجرای مصوبه اصلی را ابلاغ کرد.

در این میان، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا از احتمال تصویب افزایش حق مسکن کارگران در مهرماه خبر داده که می‌تواند نشانه‌ای از بسته‌شدن قریب‌الوقوع این پرونده باشد؛ اما با توجه به اینکه شهریورماه از نیمه هم گذشته، به‌نظر نمی‌رسد افزایش حق مسکن کارگری به حقوق این ماه کارگران قد بدهد و در محتمل‌ترین حالت از مهرماه پرداخت خواهد شد. البته همانند ماجرای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که مطالبات آنها از ابتدای سال محاسبه و پرداخت خواهد شد، در موضوع حق مسکن نیز کارگران از ابتدای امسال مستحق حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی خواهند بود و هر رقمی کمتر از این مبلغ به آنها پرداخت شده باشد باید به‌عنوان مطالبات قبلی به آنها پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان

منبع: تجارت نیوز

فوری | افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان در شهریور ماه | زمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: