سریال نرگس

بازیگر معروف سریال نرگس بر اثر تصادف جان باخت | علت تصادف بازیگر سریال نرگس مشخص شد

بازیگر معروف سریال نرگس بر اثر تصادف جان باخت | علت تصادف بازیگر سریال نرگس مشخص شد
کدخبر : 565853

سریال نرگس در تابستان نیمه دهه ۸۰ بینندگان فراوانی را پای تلویزیون‌ها نشاند.

سریال نرگس نام سریالی تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است که در تابستان ۱۳۸۵ از شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. نقش اصلی سریال نرگس را پوپک گلدره بازی می‌کرد که در اواسط بازی، بر اثر تصادف با اتومبیل به کما رفته و پس از ۸ ماه درگذشت. نقش او را ستاره اسکندری ادامه داد. سریال نرگس در تابستان نیمه دهه ۸۰ بینندگان فراوانی را پای تلویزیون‌ها نشاند. نکته ای که عجیب به نظر می رسد سرنوشت  بازیگران سریال نرگس! است.

سریال نرگس

بازیگر معروف سریال نرگس بر اثر تصادف جان باخت​

دهه ۸۰، سال‌های رونق تولید برای تلویزیون بود، یکی از سریال‌هایی که در خاطر همه مخاطبان تلویزیون در آن دهه مانده است، سریال «نرگس» بود. «نرگس» نخستین تجربه سریال نود شبی در ژانر ملودرام، خانوادگی در ایران به حساب می‌آمد.

سریال «نرگس» در ادامه فعالیت‌های پی‌درپی مجموعه‌سازی سیروس مقدم برای هر شب ساخته شد. سریالی که در زمان خودش پرمخاطب و تاثیرگذار شد. نرگس داستان دو خواهر به نام‌های نرگس و نسرین بود. یکی سر به راه و دیگری ناسازگار. خواهرانی که از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشتند و خواهر بزرگتر دوست داشت تا خواهر کوچکترش زندگی خوب و آبرومندی داشته باشد.

«نرگس» با داستانی پر از کش و قوس‌های فراوان که باید گفت شاید هم همین اوج و فرودهای داستانی توانست بیننده را تا حدود زیادی محصور خود کند. البته این مجموعه دارای ضعف‌هایی هم بود. در واقع سریال «نرگس» سرشار از صحنه‌ها، داستان‌ها و قصه‌های فرعی و اضافه بود. به‌طوری که اگر برخی صحنه‌های آن از کار حذف می‌شد ضربه‌ای به روایت آن وارد نمی‌شد. به هر حال سریال «نرگس» نیز با تمام ضعف‌ها و نقاط قوتش برای شروع تولید و پخش سریال‌های شبانه با موضوع‌های خانوادگی اثری قابل قبول بود.

پوپک گلدره در سریال نرگس

بازیگران این سریال هرکدام سرنوشت عجیبی پیدا کردند. پوپک گلدره بازیگر نقش نرگس در شهریور سال ۸۴ و درست زمانی که مشغول بازی در سریال بود، در سانحه تصادف به کما رفت و در فروردین ۸۵ درگذشت. سازندگان این مجموعه‌ تلویزیونی که ۴۷ قسمت از صحنه‌های داخلی را با حضور پوپک گلدره تصویربرداری کرده بودند، از قسمت ۳۶ به بعد بازیگر نقش نرگس را عوض کردند و ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد.

نرگس بدون حضور پوپک گلدره ادامه پیدا کرد و به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مبدل شد، اما هنوز هم برخی راز موفقیت این سریال در جذب مخاطب را حضور و حادثه تصادف پوپک گلدره می‌دانند. در قسمت سی و ششم، علاوه بر پخش آخرین حضور پوپک گلدره در این مجموعه، قسمتی به عنوان خداحافظی با او که شامل مصاحبه با خانواده و همکارانش است، پخش شد. ستاره اسکندری، با حضور در بیمارستان به صورت نمادین از پوپک اجازه گرفت تا به جای وی ایفای نقش کند.

سریال نرگس

زهرا امیر ابراهیمی و زهره فکور صبور در سریال نرگس

از دیگران بازیگران این سریال زهرا امیرابراهیمی بود که با بازی در نقش «زهره»؛ دختر کوچک شوکت، به شهرت فراوانی رسید. در سال ۱۳۸۵، در اوج شهرتش ویدئویی شخصی از او منتشر شد، که نه تنها در زندگی او یک زلزله ایجاد کرد بلکه جامعه ایران را هم لرزاند. این ویدئو در مدت کوتاهی بارها تکثیر و توزیع شد.

ماجرای ویدئو منتشر شده از او جدای از ابعاد اجتماعی آن باعث شد که زندگی حرفه‌ای این بازیگر نابود شود. امیرابراهیمی پس از مدتی ایران را ترک کرد و به فرانسه رفت. او در آنجا سعی کرد از صفر شروع کند و در تئاتر فعالیت کرد. او در فرانسه در چند اثر سینمایی نیز نقش آفرینی داشته است. او در تمام این مدت سعی کرد که درباره ماجرایی که برایش رخ داده بود حرفی نزند. تا اینکه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در برنامه ماهواره‌ای چند شنبه با سینا شخصی که باعث پخش «فیلم خصوصی» او شده بود را معرفی کرد.

سریال نرگس

حوالی ساعت دو بامداد دیروز بود که خبر فوت یکی دیگر از بازیگران سریال نرگس آمد؛ زهره فکور صبور بازیگر نقش پری که دختر بزرگ خانواده شوکت بود. نخستین تجربه بازیگری او با ایفای نقش گل در تئاتر بود. پس از آن نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد. زهره فکور صبور با سریال روزگار جوانی به شهرت رسید، او در سریال دلنوازان نقش یک خواهر نابینا را بسیار خوب و تأثیرگذار بازی کرد. آخرین حضور او به سریال بی‌همگان بهرنگ توفیقی برمی‌گردد که این روزها در تهران فیلمبرداری می‌شود و قرار است سال ۱۴۰۱ در شبکه سه قرار بگیرد.

منبع: همشهری

بازیگر معروف سریال نرگس بر اثر تصادف جان باخت | علت تصادف بازیگر سریال نرگس مشخص شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: