سریال جیران | ادامه سریال جیران | ائامه جیران

سریال جیران رفع توقیف شد | قسمت جدید سریال جیران کی پخش می شود؟

سریال جیران رفع توقیف شد | قسمت جدید سریال جیران کی پخش می شود؟
کدخبر : 565991

بنابر دستور بازپرس محترم شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، سریال جیران از حالت توقیف خارج شده است.

سریال جیران یک سریال در ژانر عاشقانه‌ و تاریخی به کارگردانی حسن فحتی میباشد. سریال جیران یکی از پربازیگرترین سریال های شبکه نمایش خانگی میباشد که میتواند رکورد سریال های قبلی را بزند. در سریال جیران بازیگرانی همچون بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی و مریلا زارعی به ایفای نقش می پردازند.

بنابر دستور بازپرس محترم شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور رفع توقیف سریال «جیران» صادر شد.

هر دو نظریه هیات های کارشناسان رسمی سه نفره و پنج نفره بر حقانیت جیران تأکید کردند، و با قاطعیت آرا به نفع جیران رای دادند.

مخاطبان سریال حسن فتحی می ‌توانند پس از ۵۶ روز توقیف، قسمت ۲۴ و ۲۵ این سریال را جمعه‌ ۲۵ شهریور به صورت اختصاصی از فیلیمو تماشا کنند.

سریال جیران

درباره سریال جیران

این سریال محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد. در این سریال بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی و رضا داودوندی به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال جیران

دلیل توقف ساخت سریال «جیران» حسن فتحی

این درحالی‌است که قسمت اول این سریال عصر سه‌شنبه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد و در همان روز خبر شکایت مهرداد غفارزاده تهیه‌کننده سریال «آهوی من مارال» از این سریال تاریخی منتشر شد.

گفته می‌شود این شکایت با موضوع نقض حقوق مالکانه توسط سازندگان «جیران» موجب شده تا ساترا تا حل شدن مشکل مالکیتی میان سازندگان دو مجموعه دستور به توقف پخش این سریال بدهد.

با گذشت ۳ سال از سریال محبوب «شهرزاد»، حسن فتحی، کارگردان مشهور که او را یکی از موفق ترین سریال سازان ایرانی می دانند، با اثری جدید به شبکه نمایش خانگی بازگشته است؛ این بار نیز با یک داستان عاشقانه، روایت عشق ناصرالدین شاه قاجار به محبوب ترین همسرش، جیران.

فهرست بلندبالای ستاره های سریال از یک سو و سابقه ی حسن فتحی در عرصه ی سریال سازی از سویی دیگر، توقعات از سریال جیران را بالا برده است و امید می رود این اثر هم به موفقیت دیگری در کارنامه ی فتحی بدل شود، کارنامه ای که برخی از محبوب ترین سریال های ایرانی را در خود جای داده است، از جمله: شب دهم، مدار صفر درجه، میوه ممنوعه و شهرزاد.

سریال جیران

حسن فتحی فیلمنامه ی جیران را به همراه احسان جوانمرد نوشته که از آثار قبلی او می توان به مجموعه ی «بانوی عمارت» ساخته ی عزیزالله حمیدنژاد اشاره کرد، یک سریال تاریخی دیگر در حال و هوای دوران قاجار که در سال ۹۷ از شبکه ۳ سیما پخش شد و با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه گشت.

مدتی است بحث نظارت صداوسیما بر تولیدات شبکه‌های نمایش‌خانگی موضوع داغ رسانه‌ها شده است. با وجود مخالفت‌های صنفی اهالی سینما و تاکید قانونی وزارت ارشاد بر ادامه تصدی‌گری در این زمینه، نه‌تنها هنوز وضع تولیدکنندگان آثار سینمایی و سریال‌ها در این زمینه مبهم است که اخیرا فعالان این عرصه به دلیل تردید در پذیرش مرجع جدید نظارت با برخوردهای عملی از سوی مسوولان صداوسیما مواجهه شده‌اند؛ جدیدترین این مانع‌تراشی‌ها به سریال جدید حسن فتحی، کارگردان شناخته شده مجموعه‌های پرطرفدار مربوط می‌شود که قرار است برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: