کرونا | کرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

خطر کرونا ریزش کرد | آخرین آمار کرونا | آمار کرونا امروز ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

خطر کرونا ریزش کرد | آخرین آمار کرونا | آمار کرونا امروز 24 شهریور 1401
کدخبر : 566074

آمار ویروس کرونا امروز پنجشنبه، 24 شهریور 1401 به کمترین میزان خود در چند ماه اخیر رسیده است.

آمار کرونا امروز پنجشنبه، 24 شهریور اعلام شد. با شروع سفرها آمار کرونا دوباره اوج گرفت. برخی ها علت اوج گیری آمار کرونا را عدم واکسن زنی گروهی از مردم می دانند. آمار کرونا امروز نسبت به دیروز چگونه است؟ آمار کرونا را با ما دنبال کنید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از فوت ۱۵ بیمار کووید۱۹ در کشور در شبانه روز گذشته خبر داد.

کرونا

در این اطلاعیه آمده است:

تا کنون ۶۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۴۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۸۰ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۴۵۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۶۸۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۱۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا  در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۲۵۸ نفر رسید.

کرونا

در شبانه روز گذشته ۲۳ استان کشور بدون مرگ و میر کرونا بوده اند. 

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۱۸ هزار و ۸۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۱۱۲ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا

بازگشت مسافران آمار کرونا را بالا می‌برد؟

 طبق تجربه برای اطلاع وضعیت کرونا در روزهای آینده باید منتظر تمام شدن مسافرت‌های تابستان و همچنین سفر اربعین باشیم.

به نقل از فارس، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: باید صبر کنیم تا ببینیم پس از بازگشت مسافران که برای ایام عزاداری به شهرهای مختلف رفته‌اند طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با مستقر شدن دوباره در محل اصلی زندگی، آمار مبتلایان به چه اندازه‌ای خواهد رسید؟ اما اگر روند ۱۰ روز گذشته ادامه پیدا کند آمار مبتلایان همچنان کاهشی خواهد بود.

پیام طبرسی با بیان اینکه معمولا آمار مبتلایان در روزهای تعطیل کمتر می‌شود گفت: در این روزها مراجعه به مراکز و انجام تست کمتر می‌شود. آمار در روزهای معمولی بیشتر از روزهای تعطیل است. به آمار روزانه نمی‌توان تکیه کرد بلکه باید به آمار هفتگی توجه کنیم.

احتمال برگشت محدودیت های کرونا | تا کرونا هست سرما خوردگی وجود ندارد! | سویه جدید کرونا چه کسانی را هدف قرار داده است؟

وضعیت کرونا در تهران

طبرسی درباره آمار شهر تهران گفت: برخی بیماران شهرهای دیگر در تهران بستری می‌شوند یا برای موارد دیگر به تهران سفر می‌کنند اما تعداد بستری ها در تهران به شدت موج‌های قبلی نیست. موج های جدید شدت موج‌های قبلی را ندارند. یکی از دلایل اصلی و مستقیم کاهش شدت موج‌های جدید و کاهش آمار بستری‌ها، واکسیناسیون عمومی است. تابستان سال گذشته در همین ایام با موج دلتا مواجه شدیم از هر ۲۰ نفر ۱۰ نفر بستری می‌شدند و تعداد قابل توجهی هم فوت می‌کردند. در حال حاضر با این شرایط سخت درگیر نیستیم و حتی افراد مسن، بدون بیماری شدید، بهبود می‌یابند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره داروهای جدید درمان کرونا در کشور گفت: در کمیته علمی درباره داروهای خوراکی پکسلووید و مولنوپیراویر بحث شد و نظر اکثر اعضا این بود که در حال حاضر بیشتر بیماران نیاز به بستری ندارند و تعداد زیادی از بیماران خود به خود بهبود می‌یابند. ورود این داروها ممکن است موج جدیدی از درخواست‌ها را برای استفاده آن ایجاد کند در حالیکه ممکن است نیازی به آنها نباشد. به همین جهت فعلا این داروها وارد پروتکل‌های درمانی کشور نشدند.

کرونا

داروهای کرونا عوارض دارند؟

پیام طبرسی افزود: داروی پکسلووید تا ۹۰درصد میزان بستری را کم می‌کند اما قیمت زیادی دارد. یک دوره درمان با این دارو در آمریکا حدود ۵۳۰ دلار هزینه دارد. این دارو در ایران موجود نیست. از طرفی تعدادی شرکت در ایران قدم‌های اول را برای ساخت مولنوپیراویر برداشته‌اند اما چون این دارو ممکن است در آینده موجب سرطان شود یا برای خانم‌های باردار مشکل ایجاد کند در اولویت آخر درمان استفاده قرار می‌گیرد.

طبرسی تصریح کرد: داروی رمدسیویر که در ایران هم موجود است بر مولنوپیراویر برتری دارد. به همین جهت هزینه اثر بخشی پکسلووید توسط قسمت‌های مختلف وزارت بهداشت بررسی خواهد شد تا تصمیمات بعدی برای آن اتخاذ شود.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره کووید طولانی اظهار کرد: از ۵ تا ۲۵درصد بیماران در دنیا درگیر کووید طولانی می‌شود. یک دلیل آن ماندگاری ویروس در روده است که با تکثیر موجب ایجاد علائم می‌شود. بسیاری از علائم قابل حل است و عمده افراد مشکلی ندارند ولی ممکن است برخی هم درگیر بیماری‌های مزمن کبدی؛ کلیوی و قلبی شوند که باید تحت نظارت پزشک باشند.

کرونا

منبع: وزارت بهداشت/فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: