کشتی آزاد

لحظه به لحظه با کشتی آزاد قهرمانی جهان | حسن یزدانی، نخودی و زارع در نیمه نهایی

لحظه به لحظه با کشتی آزاد قهرمانی جهان | حسن یزدانی، نخودی و زارع در نیمه نهایی
کدخبر : 566076

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز و با برگزاری مسابقات چهار وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز شد.

کشتی آزاد یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که در سراسر دنیا تمرین می‌شود و به همراه کشتی فرنگی یکی از دو سبک کشتی است که در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.  مسابقات کشتی آزاد از المپیک ۱۹۰۴ وارد المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ رقابت‌های این رشته در بخش زنان نیز برگزار می‌شود. کشتی آزاد یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که در سراسر دنیا تمرین می‌شود و به همراه کشتی فرنگی یکی از دو سبک کشتی است که در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. منشأ اصلی کشتی آزاد در کشتی کَچ اَز کَچ کَن و کشتی کچ است که در سدهٔ ۱۹ میلادی در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا توسعه یافت و یکی از سرگرمی‌های جذاب و مردمی در جشن‌ها به شمار می‌رفت. رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود.

حسن یزدانی، نخودی و زارع در نیمه نهایی

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز و با برگزاری مسابقات چهار وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد. شاگردان پژمان درستکار که سال گذشته علی رغم کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز، از نظر تیمی پشت سر روسیه و آمریکا قرار گرفته و عنوان سومی را به دست آوردند، امسال و در غیاب روس ها به دنبال این هستند تا با پشت سر گذاشتن آمریکایی ها بتوانند ششمین قهرمانی تیمی ایران را پس از ۹ سال از قهرمانی سال 2013 در بوداپست مجارستان به دست آورند.

امروز و در روز نخست این رقابت ها، چهار نماینده ایران یعنی امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت که هر 4 نفر آنها سال گذشته در اسلو به فینال رقابت های جهانی راه پیدا کردند. حسن یزدانی و امیرحسین زارع که مدال آوران ایران در المپیک توکیو بودند، موفق شدند در نروژ به مدال طلای جهان دست پیدا کنند. محمد نخودی نیز در همین وزن 79 کیلوگرم با شکست مقابل جردن باروز به مدال نقره دست پیدا کرد اما امیرمحمد یزدانی که سال گذشته در یک وزن پایین تر یعنی وزن 65 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد، به یک وزن بالاتر آمده که با توجه به قرعه ناخوشایندی که نصیبش شده، قطعاً روز عجیب و ویژه ای را پشت سر خواهد گذاشت. 

در ادامه این مطلب، اتفاقات مهم روز نخست را به صورت لحظه به لحظه برای شما مخابره خواهیم کرد.

 پوشش زنده خبری

24 شهریور 1401 ساعت 17:08

 نخودی هم به نیمه نهایی راه یافت. در مرحله یک چهارم پایانی وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی به مصاف بکزاد عبدالرحمانوف از ازبکستان رفت که در ابتدای کار با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز گرفت اما لحظاتی بعد خودش خاک شد و ۲ امتیاز از دست داد. نماینده کشورمان در ادامه وقت اول دو بار دیگر حریف را با پیش انداز خاک کرد تا در این وقت با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری برسد. در وقت دوم حریف با یک زیرگیری توانست نخودی را از تشک خارج کرده و یک امتیاز بگیرد و پس از آن نیز هر یک از دو کشتی گیر یک بار طرف مقابل را خاک کردند تا این مسابقه با پیروزی ۱۰ بر ۵ نماینده کشورمان خاتمه یابد.

کشتی آزاد

24 شهریور 1401 ساعت 17:05

طاها آکگول ترکیه ای و قهرمان جهان و المپیک توانست آمارور دسی کانادایی را ۸ بر ۲ شکست دهد تا عصر امروز در نیمه نهایی به مصاف امیرحسین زارع برود.

24 شهریور 1401 ساعت 17:05

نخستین شکست آمریکایی ها به ثبت رسید. در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، گنو پتریاشویلی گرجستانی با حساب ۹ بر ۴ از سد هیدن زیلمر آمریکایی گذشت تا آمریکایی ها نخستین باخت امسال خود را تجربه کنند.

24 شهریور 1401 ساعت 16:54

زارع به نیمه نهایی صعود کرد. امیرحسین زارع در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین قرار گرفت که ابتدا با یک زیرگیری پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز دیگر گرفت و به دلیل اینکه حریف نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، وقت اول با نتیجه ۶ بر صفر به پایان رسید. نماینده کشورمان در وقت دوم هم دو بار دیگر رقیب را خاک کرد و با پیروزی ۱۰ بر صفر راهی نیمه نهایی شد.

24 شهریور 1401 ساعت 16:54

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم آمریکایی ها یعنی زین آلن رترفورد با نتیجه ۵ بر صفر آرمان آندرسیان ارمنستانی را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

24 شهریور 1401 ساعت 16:41

در دیگر دیدار یک چهارم نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، مایلز ناظم امینه از سن مارینو و نفر سوم المپیک توکیو با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب عظمت دولت بکوف قزاقستانی شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

24 شهریور 1401 ساعت 16:41

بوریس ماکوئف، کشتی گیر روسی الاصل تیم اسلواکی، در لحظات پایانی توانست تارزان مایسورادزه از گرجستان را خاک کرده و با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی رسیده و راهی مرحله نیمه نهایی و دیدار با حسن یزدانی شود.

24 شهریور 1401 ساعت 16:25

دیوید تیلور آمریکایی در کشتی دوم خود نیز پرقدرت ظاهر شد و اتان آدریان راموس از پورتو ریکو را ۱۰ بر صفر از پیش روی برداشت و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

24 شهریور 1401 ساعت 16:23

بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی و نفر سوم المپیک توکیو با نتیجه ۱۳ بر ۲ دیپاک از هند را شکست داد تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف محمد نخودی برود.

24 شهریور 1401 ساعت 16:22

حسن یزدانی به نیمه نهایی رسید. حسن یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت که در وقت اول یک بار پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم پنج مرتبه او را خاک کرد و در لحظات پایانی سه دقیقه نخست نتیجه را ۱۱ بر صفر کرد و به نیمه نهایی رسید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: